Bartłomiej Napisano 29 Października 2015 Udostępnij Napisano 29 Października 2015 Cześć, Coś mi zaczęło dudnić w bagażniku. Wystarczy, że samochód toczy się po równej powierzchni i już słychać to głuche dudnienie. Przez jakiś czas to ignorowałem, ale już nie mogę. Nie jest to zawieszenie, bo sobie je wczoraj dokładnie obmacałem na podnośniku. Po przyłożeniu ucha "brzmi" mi na prawą stronę, na wysokości fotela III rzędu, gdzieś w burcie. Chciałbym się do tego dobrać. Ale nie chcę połamać plastików czy zatrzasków. Czy ktoś może dobierał się do tego już? A może ktoś ma jakiś rysunek poglądowy, gdzie szukać śrub mocujących i w jakiej kolejności to rozbierać? Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 29 Października 2015 Udostępnij Napisano 29 Października 2015 demontowałem u siebie i jeśli w C8 jest tak samo to odpuść robotę samemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 29 Października 2015 Udostępnij Napisano 29 Października 2015 Sprawa nie jest skomplikowana. Demontujesz górne osłony słupków. Ten przy klapie jest przykręcony uchwytem uchylania tylnej szyby. Musisz to odkręcić. Ten przy drzwiach ma wkręt pod zaślepką z napisem Airbag. Pod słupkami masz wkręty od dolnej części. Poza tym znajdziesz jeszcze jeszcze kilka widocznych wkrętów na obszarze dolnego plastiku. Popatrz dokładnie. Warto odkręcić ze dwa wkręty tylnego progu oraz zsunąć uszczelkę klapy na odcinku plastików. No i śruby od pasów. Po tym wszystkim w miarę lekko zdejmiesz chyba z dwóch zatrzasków. Pomóc może wyciągnięcie uszczelki tylnego okna. Za pierwszym razem zajęło mi to z pół godziny i połamałem osłonę słupka przy drzwiach Teraz zrobiłbym to w 15min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam_ Napisano 29 Października 2015 Udostępnij Napisano 29 Października 2015 Za pierwszym razem zajęło mi to z pół godziny i połamałem osłonę słupka przy drzwiach Teraz zrobiłbym to w 15min. rozbieralem tydzien temu, potwierdzam. na dole z tego co pamietam nie ma wkretow, trzyma sie tylko na srubach od paswo bezpieczenstwa. u mnie tluczenie z tylu ustalo po wymianie amortyzatorow. wczesniej kombinowalem z ustawieniem klapy itp. sprawdz tez wydech, moze uderzac w belke zawieszenia i dawac podobne wrazenie. w autach z poprzecznym ostatnim tlumikiem czesto koroduja wieszaki wydechu i zaczyna latac luzno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 29 Października 2015 Udostępnij Napisano 29 Października 2015 A koło zapasowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 29 Października 2015 Udostępnij Napisano 29 Października 2015 W sumie, jeżeli słychać to "na równej nawierzchni" jak autem nie telepie, to raczej bym obstawiał coś przy kołach: łożysko, opona, albo jak sugeruje Paweł poluzowany zapas. No bo jak słychać przy jeździe po równym, to co się może telepać za plastikiem? Tam jest jedynie mechanizm drzwi i nawiew powietrza. Nic innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 30 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Robiłem próbę przejażdżki z wyjętym kołem zapasowym - nadal dudniło. Nie obejrzałem dokładnie wydechu, będę się musiał położyć pod samochodem. Zrobiliśmy z kumplem w jego warsztacie dokładną inspekcję tylnego zawieszenia - wszystkie gumy/tuleje wyglądają na zdrowe. Przy okazji wyszło, że mam do wymiany prawy wahacz, ale to oddzielna historia. Serdeczne dzięki za wskazówki dotyczące rozbrajania plastików. Zależy mi na tym, aby niczego nie połamać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
licznik Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 tydzień temu ,robiłem głuchy stukot z prawej strony z tyłu. po ściągnięciu belki ,metalowa tulejka wyleciała z tulei gumowej,a na szarpakach było wszystko OK. po wymianie cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 31 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Która tulejka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
licznik Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Która tulejka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
licznik Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 wyleciał metalowy środek,który powinien być sprasowany z gumą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 wyleciał metalowy środek,który powinien być sprasowany z gumą Po/przy jakim przebiegu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Po/przy jakim przebiegu ?[/quote Bardziej obstawiam od wozenia ciężarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
licznik Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 przebieg 175000,ale tylko miasto (dziurawe) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 przebieg 175000,ale tylko miasto (dziurawe) Przebieg ? czy stan licznika ? Krzysiek ma w moim byłym C8 już ze 300000 km PRZEBIEGU i nie słyszałem żeby coś z tyłu musiał wymieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 12 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 Elo, Nie chcę mnożyć wątków, więc dopiszę się do tego. Stukanie z przodu zniknęło dzisiaj, po wymianie przedniego wahacza. Jest dobrze, aczkolwiek..... nadal zostaje irytujące, głuche łomotanie z tyłu. Po kolejnej przejażdżce i oglądaniu tylnego zawiasu mechanik powiedział, że...... nie wie, co to może być. Zrobiliśmy prostą próbę - w stojącym aucie wsiedliśmy we dwóch do bagażnika i zaczęliśmy delikatnie bujać góra-dół. Uzyskaliśmy w ten sposób to delikatne głuche stukanie dochodzące z okolic prawego nadkola. Pytanie 1: czy poduszki górnego mocowania tylnego amortyzatora w ogóle występują w przyrodzie jako części zamienne? Pytanie 2: co należy rozebrać, aby takowe poduszki wymienić? Pytanie 3: jeśli to nie poduszki, bo np. ich nie ma, to CO TO JEST? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 12 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 Elo, Nie chcę mnożyć wątków, więc dopiszę się do tego. Stukanie z przodu zniknęło dzisiaj, po wymianie przedniego wahacza. Jest dobrze, aczkolwiek..... nadal zostaje irytujące, głuche łomotanie z tyłu. Po kolejnej przejażdżce i oglądaniu tylnego zawiasu mechanik powiedział, że...... nie wie, co to może być. Zrobiliśmy prostą próbę - w stojącym aucie wsiedliśmy we dwóch do bagażnika i zaczęliśmy delikatnie bujać góra-dół. Uzyskaliśmy w ten sposób to delikatne głuche stukanie dochodzące z okolic prawego nadkola. Pytanie 1: czy poduszki górnego mocowania tylnego amortyzatora w ogóle występują w przyrodzie jako części zamienne? Pytanie 2: co należy rozebrać, aby takowe poduszki wymienić? Pytanie 3: jeśli to nie poduszki, bo np. ich nie ma, to CO TO JEST? Nie ma czegoś takiego jak poduszki amortyzatora tylnego, bo to nie kolumna McPherspna, tylko zwykły amortyzator z uchem u góry i uchem u dołu. Może tuleja metal/guma w którymś z tych "uch" dokonała żywota ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 12 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 A te tuleje się wymienia, czy od razu cały amor? I czy problem z tymi tulejami jest w stanie wyjść na standardowym badaniu amorów na ścieżce diagnostycznej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 12 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 A te tuleje się wymienia, czy od razu cały amor? I czy problem z tymi tulejami jest w stanie wyjść na standardowym badaniu amorów na ścieżce diagnostycznej? Raczej są niewymienne, jak diagnostycznej będzie trzymał za ucho to może wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 12 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 A te tuleje się wymienia, czy od razu cały amor? I czy problem z tymi tulejami jest w stanie wyjść na standardowym badaniu amorów na ścieżce diagnostycznej? Tuleje są niewymienne. Wiem, bo niedawno wymieniałem amorki u siebie Tak jak Paweł napisał - jak się diagnosta przyłoży, to może i usłyszy, tylko przy normalnym teście amorów "trzęsawka" sama z siebie jest dosyć głośna więc może być kłopot. U mnie jeden amorek skrzypiał. Było to słychać przy bujaniu budą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.