Skocz do zawartości

x16szr - szuranie na zimnym silniku


jogus48

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie, posiadam astrę z silnikiem X16SZR o przebiegu 220tys km. Przebieg jest oryginalny, auto od początku w rodzinie. silnik od zawsze pracował na oleju 5w50, praktycznie zawsze to był Mobil 1. Raz był zalany Valvoline.

problem polega na tym, że praktycznie zawsze gdy się go odpali na zimno po postoju, słychać jakieś dziwne odgłosy. po jakimś czasie ustają. wrzucam filmik jak to wygląda:

https://youtu.be/2rfBOne8CFE

oprócz tego coś delikatnie puka, ale to pewnie popychacze.

wydaje mi się, że to nie rozrząd. w wakacje 2014 zmieniałem go samodzielnie, to szuranie pojawiło się jakoś dwa miesiące po wymianie. podmieniałem już wszystkie elementy na stare w różnorakich konfiguracjach i nadal to samo.

na pewno to nie obudowa - co prawda moja w okolicach zębatki wału korbowego miała dziurę, lecz podciąłem ją tak, aby mieć pewność, że pasek nie będzie ocierał.

na zakeętach nie zapala się kontrolka oleju.

napisałem już chyba wszystko co warto wiedzieć, także czekam na sugestie z Waszej strony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Jeśli można to chciałbym podbić temat. Z kolegą osłuchaliśmy silnik i odgłos ewidentnie pochodzi z prawej strony silnika (pasażera) u dołu. Jednym z pomysłów było psiknięcie WD40 na uszczelniacz wału korbowego, lecz to raczej nie pomogło. Choć spróbowałbym to zrobić jeszcze raz, aby na pewno wykluczyć, że to on.

 

W takim razie, czy jest możliwe, aby to były albo uszczelniacz wału, albo pompa oleju? Kontrolka ciśnienia gaśnie tuż po odpaleniu. Pasek osprzętu odpada, bo odpalałem silnik bez niego i jest to samo. Jak wcześniej pisałem, podmieniałem wszystkie elementy rozrządu i było to samo. Bywa też czasem tak, że mimo, że auto jest zimne, to odgłos się nie pojawia, ale też mogę przejechać się 2 kilometry po odpaleniu i odgłos dopiero zanika. W każdym razie, po nagrzaniu silnika wszystko jest OK, żadnych niepokojących odgłosów - jeździ tak jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, zapomniałem jeszcze dopisać że to szuranie zwiększa swoją częstotliwość wraz z obrotami.

 

Rozbierałem rozrząd kilka razy i zauważyłem, że na zimnym silniku, gdy obrócę kółkiem pompy wody, to słychać takie skrzypienie gumy. Im szybciej obracam tym cichszy odgłos. Obstawiałem to już w tamtym roku i pompę podmieniłem na starą, ale podmianka nie przyniosła efektu, dalej był ten odgłos. Stara pompa była firmy Meyle, nowa Ruville.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cenna wskazówka, choć jak demontowałem pompę to nic w jej gnieździe niepokojącego nie zauważyłem, tylko brązowy osad jak to w bloku. no ale to w nowej pompie miałoby być zepsute łożysko wirnika? Tym bardziej że po nagrzaniu jest cisza, a odgłosy te już mam od nieco ponad roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.