mareks_uno Napisano 23 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2015 żyje tu ktoś? taki problem mnie boryka z Uno 1.0i.e a mianowicie dławienie się oraz wysokie wolne obroty co ciekawe gdy takie coś się dzieje, wystarczy, że zgaszę silnik a potem odpalę i problem znika krokowy nowy, podejrzewam czujnik temperatury wody albo tps? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 24 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2015 Spróbuj na rozgrzanym silniku rozpiąć wtyczkę od czujnika temp. cieczy chłodzącej. Silnik powinien trochę nierówno chodzić wtedy, ale nie powinien zgasnąć. TPSa jeżeli nikt nie ruszał, to raczej nic mu się stać od tak nie powinno. Możesz rozebrać i wyczyścić ścieżki spirytusem, ale potem trzeba go precyzyjnie ustawić na to samo miejsce.Na początek przyjrzałbym się jednak czujnikowy temp. cieczy chłodzącej. Mi to wygląda na przelewanie silnika czyli pracę "na ssaniu" nawet na ciepło, a przerywanie podczas wkręcania się na obroty to jakby od bardzo bogatej mieszanki. Masz możliwość podejrzenia lambdy podczas takiego przyspieszania z gazem w podłodze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 24 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2015 dziś znowu zaczął świrować i zacząłem majstrować przy wtyczce czujnika temp. cieczy i obroty spadły, więc albo kable jakoś nie stykają albo czujnik pokazuje bzdury wie ktoś jakie oporności powinien mieć przy danej temperaturze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 24 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2015 dziś znowu zaczął świrować i zacząłem majstrować przy wtyczce czujnika temp. cieczy i obroty spadły, więc albo kable jakoś nie stykają albo czujnik pokazuje bzdury wie ktoś jakie oporności powinien mieć przy danej temperaturze? Hmm, walczyłem z rok z dlawieniem się silnika, wszystkie serwisy się poddały. Co ciekawe, zaczynał się dławić późną jesienią, a przestawał wiosną. Okazało się ostatecznie, że czujnik miał "dziurę" w charakterystyce w okolicy 75 stopni, a to była typowa temperatura pracy silnika na krótkicj trasach w mieście. Latem pracował blizej 90 stopni i problem ginął. Pomiary charakterystyki tej dziury nie wykazały, cyftowy omomierz ma zbyt rzadkie próbkowanie. Skończyło się wymianą czujnika za 34 zł. Co do zalewania, to mi się pojawiły wtedy, gdy rozlazły się łączenia zamiennej sondy lambda do jej przewodu. Żeby było śmieszniej, po zmianie sondy na taką z długim przewodem też były problemy - nikt w warsztacie nie sprawdził, że konektor przewodu sygnałowego był luźny i tracił kontakt. Po jego dociśnięcou problemy ustały. W żadnym z przypadków komp nie pokazywał właściwego błędu, tylko zawsze upierał się na TPS. Po usunięciu powyższych usterek zniknął i błąd TPS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 24 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2015 U mnie jest to samo lucek okolice 70 i podbija obroty oraz dlawi się więc zakupie czujnik i tyle tylko nie wiem jaki... Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 24 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2015 U mnie jest to samo lucek okolice 70 i podbija obroty oraz dlawi się więc zakupie czujnik i tyle tylko nie wiem jaki... Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Ten, który siedzi w kolektorze dolotowym. Zmiesz suwmiarką gwint (da się), bo to tzw. duży gwint. Niestety nie pamiętam, czy 16 czy mniej czy więcej, ale większość czujników ma mniejszy. I te czujniki mają złączkę w kolorze niebieskim. Sprawdź też czy złączki kabla sondy lambda (w okolicy kielicha amortyzatora po stronie pasażera) w gumowych "kondonach" nie są luźne - u mnie zbiegły się te dwie przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 2 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Teraz odbiło mu tak że po uruchomieniu zimnego ma obroty rzędu 600rpm odpiecie czujnika powoduje delikatny wzrost obrotów... Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Teraz odbiło mu tak że po uruchomieniu zimnego ma obroty rzędu 600rpm odpiecie czujnika powoduje delikatny wzrost obrotów... Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Rezystancja czujnika maleje ze wzrostem temperatury, czyli jego odpięcie sygnalizuje ECU najniższą temperaturę i dlatego podnosi obroty. Cytat z innego watka: Dla termistora wkręconego w obwód wodny kolektora ssącego, sterującego ECU wtrysku Bosch Mono Jetronic podają: 60C 500-700 omów 80C 280-380 omów 100C 180-220 omów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 6 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 lucek ręce mi opadły... wymieniłem czujnik i nadal to samo czyli brak wolnych obrotów ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 A wtyczkę do tego czujnika sprawdziłeś, czy gdzieś przewody nie przełamane itp.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 6 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 wtyczka wydaje się ok, przewody muszę rozkurować i sprawdzić dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 lucek ręce mi opadły... wymieniłem czujnik i nadal to samo czyli brak wolnych obrotów ... przemierz instalację pomiedzy kostką z czujnika a złączem kompa. A jak będzie ok - to całą resztę - tam jest kilkanaście przewodów raptem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 wtyczka wydaje się ok, przewody muszę rozkurować i sprawdzić dokładnie Jeszcze jedno mi się przypomnialo. Obejrzyj dokladnie wiązkę przewodów idaca od grodzi ogniowej do wtyków TPS, krokowca i czujnika temperatury w gardzieli. Kiedys mi się urwalo jej mocowanie i opadała na kolektor. Z czasem od drgań przetarła się oslonka wiazki a potem izolaxja jednego z przewodów i na goracym silniku doziemiał (bo miękla izolacja) i wypadały mi wolne obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.