Skocz do zawartości

Z18XER - błąd P0170-12 - Sensor O2 za bogaty wylot


rafi_bydgoszcz

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka,

Walczę z problemem nagłego wysokiego spalania w ZB silnik Z18XER.
Z 10l w mieście podskoczyło mi na 13-14 l. Średnie spalanie na kompie również jest wysokie, a chwilowe momentami pokazuje max 39,8l/100km. Wcześniej nie widziałem takich wartości przy normalnym ruszaniu spod świateł ;-).... ale do sedna.

Po podłączeniu pod OP-COMA mam błąd P0170-12 - O2 sensor bogaty wylot.

Na jałowych (samochód rozgrzany) obie sondy pokazują max wartości i po kilku sekundach otwiera pętle O2 i pojawia się błąd.

Podczas jazdy obie sondy pracują i błąd się nie pojawia.
Przepływkę podmieniałem i w testach z podpiętym OPCOMem nie ma różnicy. Na jałowym jest około 8-9 kg/s, a podczas przyspieszania wartości są minimalne rożne.

Niedawno wymieniłem pierwszą sondę (przed katem), ale problem pozostał.

 

Korekta krótkoterminowa (STFT) na jałowych (silnik rozgrzany) jest na maxa, -25%, a długoterminowa (LTFT) -3%.

 

Nie mam w OPCOMe resetu wartości wyuczonych, ale sądząć po LTFT chyba nie musiałbym ich resetować?

`



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam LPG. Stag 300 premium podłączony na stałe po OBD. Na noPb i LPG wzrost spalania jest na tym samym poziomie.

Średnie zużycie paliwa wg kompa mam na poziomie 13.5l, a miescilem się w 9.5l.

Jeździłem tylko na noPb, aby korekty spadły, ale nic nie pomogło.

19 tyś. mam na LPG, i bezproblemowo do teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak, mam LPG. Stag 300 premium podłączony na stałe po OBD. Na noPb i LPG wzrost spalania jest na tym samym poziomie.

Średnie zużycie paliwa wg kompa mam na poziomie 13.5l, a miescilem się w 9.5l.

Jeździłem tylko na noPb, aby korekty spadły, ale nic nie pomogło.

19 tyś. mam na LPG, i bezproblemowo do teraz.

Problem rozwiązany..

 

Powodem większego spalania była druga sonda za katalizatorem. Korekty spadły do poziomu "0%" i wkońcu na chwilowym spalaniu nie widzę 39,8l/100km :-)

 

Nie przypuszczałem, że sonda diagnostyczna ma taki wpływ na spalanie.

 

Dzięki za pomoc i cenne uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Niestety, ale założona używana sonda za katem umarła. Na moje szczęście miałem 2 miesiące gwarancji rozruchowej.

Myślę o kupnie nowej, bo już nie chcę się pakować w używki. Nie wiem jak wygląda katalizator, ale czy uwalony kat powodowałby palenie sondy? Po wyjęciu sondy nie ma na niej nalotów, wypaleń itp. Wygląda jak nowa - czysta.

Oryginał mam Siemensa 5WK9 399, ale na stronie Intercarsu mogę wybierać w zamiennikach.

Wiecie może jak sprawują się zamienniki?

Mogę kupić

DENSO DOX-0119 za cenę 120 zł po rabatach.

Nie ukrywam, że cena atrakcyjna w porównaniu z oryginałem. Nie wiem, jak to się ma do oryginału.

Macie jakieś doświadczenie w tej kwestii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.