rafi_bydgoszcz Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Hejka,Walczę z problemem nagłego wysokiego spalania w ZB silnik Z18XER.Z 10l w mieście podskoczyło mi na 13-14 l. Średnie spalanie na kompie również jest wysokie, a chwilowe momentami pokazuje max 39,8l/100km. Wcześniej nie widziałem takich wartości przy normalnym ruszaniu spod świateł ;-).... ale do sedna.Po podłączeniu pod OP-COMA mam błąd P0170-12 - O2 sensor bogaty wylot.Na jałowych (samochód rozgrzany) obie sondy pokazują max wartości i po kilku sekundach otwiera pętle O2 i pojawia się błąd.Podczas jazdy obie sondy pracują i błąd się nie pojawia.Przepływkę podmieniałem i w testach z podpiętym OPCOMem nie ma różnicy. Na jałowym jest około 8-9 kg/s, a podczas przyspieszania wartości są minimalne rożne. Niedawno wymieniłem pierwszą sondę (przed katem), ale problem pozostał. Korekta krótkoterminowa (STFT) na jałowych (silnik rozgrzany) jest na maxa, -25%, a długoterminowa (LTFT) -3%. Nie mam w OPCOMe resetu wartości wyuczonych, ale sądząć po LTFT chyba nie musiałbym ich resetować? ` Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 W opcomie jest reset ECU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 W opcomie jest reset ECU Po tym trzeba programować immobiliser i może coś więcej, więc ostrożnie, jak się nie ma przy sobie carpass!!! Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi_bydgoszcz Napisano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Nie znalazłem dokładnej odpowiedzi, co trzeba będzie na nowo programowac po resecie ECU. Carpassa mam, ale na innym forum spotkałem się z postem, że był problem z programowaniem IMMO, bo wygrany soft w OPCOMA był niezgodny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Reset ecu nie pomoże. Zacząłbym od podłączenia manometru do listwy paliwowej i sprawdzeniu wtryskiwaczy na szczelność. Gazownię posiadasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi_bydgoszcz Napisano 28 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Tak, mam LPG. Stag 300 premium podłączony na stałe po OBD. Na noPb i LPG wzrost spalania jest na tym samym poziomie. Średnie zużycie paliwa wg kompa mam na poziomie 13.5l, a miescilem się w 9.5l. Jeździłem tylko na noPb, aby korekty spadły, ale nic nie pomogło. 19 tyś. mam na LPG, i bezproblemowo do teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi_bydgoszcz Napisano 8 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2015 Tak, mam LPG. Stag 300 premium podłączony na stałe po OBD. Na noPb i LPG wzrost spalania jest na tym samym poziomie. Średnie zużycie paliwa wg kompa mam na poziomie 13.5l, a miescilem się w 9.5l. Jeździłem tylko na noPb, aby korekty spadły, ale nic nie pomogło. 19 tyś. mam na LPG, i bezproblemowo do teraz. Problem rozwiązany.. Powodem większego spalania była druga sonda za katalizatorem. Korekty spadły do poziomu "0%" i wkońcu na chwilowym spalaniu nie widzę 39,8l/100km :-) Nie przypuszczałem, że sonda diagnostyczna ma taki wpływ na spalanie. Dzięki za pomoc i cenne uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi_bydgoszcz Napisano 5 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Witam, Niestety, ale założona używana sonda za katem umarła. Na moje szczęście miałem 2 miesiące gwarancji rozruchowej. Myślę o kupnie nowej, bo już nie chcę się pakować w używki. Nie wiem jak wygląda katalizator, ale czy uwalony kat powodowałby palenie sondy? Po wyjęciu sondy nie ma na niej nalotów, wypaleń itp. Wygląda jak nowa - czysta. Oryginał mam Siemensa 5WK9 399, ale na stronie Intercarsu mogę wybierać w zamiennikach. Wiecie może jak sprawują się zamienniki? Mogę kupić DENSO DOX-0119 za cenę 120 zł po rabatach. Nie ukrywam, że cena atrakcyjna w porównaniu z oryginałem. Nie wiem, jak to się ma do oryginału. Macie jakieś doświadczenie w tej kwestii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Lepiej kupić oryginał, z zamiennikami są problemy w oplach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.