slawek55 Napisano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2015 Cześć. Może ktoś zmierzł sie z podobnym problemem. Wydaje mi się ze padł mi któryś z popychaczy hydraulicznych. objaw taki że po odpaleniu klepią zawory, po chwili przechodzi, ale się pojawia znowu po chwili. dodanie gazu likwiduje to stukanie, ale za jakis czas znów wraca. oczywiście na pracującym silniku bez wcześniejszego gaszenia. Pytanie, czy jest to na tyle poważne że czas się jak najszybciej tym zająć, czy da radę jeszcze pochodzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Zmień olej na 10W40 MoS2 od Liqui Moly plus plukanka Liqui Moly i możesz się baaaardzo zdziwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 (edytowane) Pytanie, czy jest to na tyle poważne że czas się jak najszybciej tym zająć, czy da radę jeszcze pochodzić? U mnie klekotał tylko po odpaleniu porannym lub po dłuższym postoju przy takiej pogodzie jak teraz. Jeden meches rozebrał silnik i okazało się że wałek i krzywki do wymiany bo wytarł się mocno na pierwszym cylindrze od lewej. Nie pamiętam po ilu dniach klekotanie wróciło...cichsze ale wróciło więc do wymiany poszły popychacze. Ten pierwszy mechanik tłumaczył że klekotanie może występować ,bo zanim popychacz się napełni to chwilę to trwa.... no ale czemu wcześnie nie klekotał ??? I tak wymianę popychaczy zrobiłem u innego . To już chyba 3 lata mijają od wymiany i wsio jest OK. pzdr Edytowane 17 Grudnia 2015 przez maaster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek55 Napisano 17 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Ja mam większy z tym problem bo klekotanie pojawia sie w czasie pracy silnika. Na początku faktycznie było tak że po odpaleniu klekotał ale po sekundzie przechodziło. Teraz jest o tyle gorzej że w czasie jazdy jest ok i nagle sie pojawia klekotanie. Zresztą nie tylko w czasie jazdy na wolnych obrotach na postoju tez to samo. Pojawia sie i znika a czasami trzeba lekko gazu dodać Olej mam 10W40 GM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Zalecam 3 kroki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Miałem tak kiedyś w VB po kupnie, zaczał cykać popychacz jak dodawałem gazu na postoju. przejezdziłem tak 50kkm. Dobry jest też dodatek LM wyciszający prace popychaczy, nie wyeliminował problemu, ale było ciszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Pojawia sie i znika a czasami trzeba lekko gazu dodać Olej mam 10W40 GM Dodanie gazu powoduje zwiększenie ciśnienia oleju i wtedy popychacze się napełniają. Skoro problem się nasila to trzeba wymienić. Myślę że sam olej też się do tego "dołożył" bo 10W40 to półsyntetyk i jest zbyt gęsty do szybkiej korekty wysokości popychacza. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Gęsty jak gęsty, przede wszystkim olej GM to syf totalny. Zalej olej jw. a dołączysz do grona osób z cichym silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek55 Napisano 11 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2016 Cześć i najlepszego w Nowym Roku. Pochwalę sie bo aż sam jestem zaskoczony zmiana. Wymieniłem tylko olej i problem zniknął jak ręką odjął. Aż jestem zaskoczony tym jak zwykła wymiana oleju może pomóc. To co mnie bardziej dziwi to że olej wypuszczony przez GM i dedykowany do jego silników może byc ąz tak zły! Ciekawe jak z nowymi silnikami które zalewane są tym olejem, aż po prostu ich szkoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2016 I co Liqui Moly 10W40 MoS2 zalałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek55 Napisano 12 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 Zalałem Vavoline, bo do niego mam przekonanie. Bałem sie wlewać czegoś z cząstkami MoS2. Kojarzy mi sie to z tym Modyfikatorem PLUS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 Niepotrzebnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 Może GM był poprostu podrobiony, kiedyś była straszna fala zalewu podrabianych GM. Sam pamietam jak spuszczałem syfiastego GM po 3-4 tysiacach kilometrów i był jak woda, plus pienił sie niesamowicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek55 Napisano 12 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 Fat po zlaniu pienił się. Jednak zachował płynność jak olej. Zawsze myślałem że olej to olej, ma byc gęsty i tłusty, a tu dostałem lekcję że mało wiem. A tak ogólnie to olej w silniku siedział może z miesiąc, a problem pojawił sie na następny dzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.