Hanzo Napisano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Cześć. Pojawił się dość irytujący problem z C4( 1.6 HDI 90KM). W zeszły czwartek zostały wymienione wszystkie filtry, oleju, powietrza, kabinowy i paliwa. W piątek wystąpił problem z odpaleniem samochodu. Silnik normalnie odpala ale po przejechaniu (na wstecznym) około 5-10m zgasł, nie dało się go potem ponownie odpalić bo padł akumulator, dopiero po pożyczeniu prądu i innego samochodu za 2 razem odpalił. Kolejny raz tak samo było we wtorek, odpalił normalnie, kawałek przejechał i zgasł. Odpalił dopiero za czwartym razem po jakichś 5 minutach. Potem w ciągu dnia nie było żadnych problemów. Nie pokazują się żadne kontrolki. W kompie zapisane były dwa błędy, jedna świeca słabo grzeje i niski poziom paliwa (rezerwa się nie świeciła). Macie jakieś pomysły co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 tak sprawdzić ciśnienie na listwie CR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 16 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Pytam tak z ciekawości, jak się to sprawdza? A może jakiś związek z tym problemem ma wymina filtra paliwa? Może gdzieś się delikatnie zapowietrza i przez to taki problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 16 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Rozmawiałem z mechanikiem, mówił, że w czwartek przy okazji wymiany filtrów robił diagnostykę i ciśnienie na listwie było OK. Dziś rano po odpaleniu samochód postał bez ruszania i po chwili było lekkie "załamanie" w pracy silnika, ale nie zgasł. Potem normalnie wyjechał z garażu. Mechanik raczej skłania się ku temu, że winna jest świeca żarowa która nie dogrzewa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 zmien mechanika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Źle założył filtr i zapowietrza się. Na luzie nie zgaśnie bo nie potrzebuje "mocy" jak ruszysz to braknie mu ropki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Rozmawiałem z mechanikiem, mówił, że w czwartek przy okazji wymiany filtrów robił diagnostykę i ciśnienie na listwie było OK. Dziś rano po odpaleniu samochód postał bez ruszania i po chwili było lekkie "załamanie" w pracy silnika, ale nie zgasł. Potem normalnie wyjechał z garażu. Mechanik raczej skłania się ku temu, że winna jest świeca żarowa która nie dogrzewa. Zrób jak radzi MUZYK A mechanikowi powiedz, że HDi i -20C normalnie się zachowuje BEZ żadnej świecy żarowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Zrób jak radzi MUZYK A mechanikowi powiedz, że HDi i -20C normalnie się zachowuje BEZ żadnej świecy żarowej no to troszkę popłynęliśmy bo przy -20 odpali ale przez pierwsze 60 sek praca silnika będzie daleka od ideału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 17 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Nie skłaniam się ku temu, żeby wymienić świece żarowe. Z tego co zauważyłem problem występuje tylko rano, czyli po długim postoju. W czasie dnia kiedy samochód stoi na zewnąrz na tyle długo, że jest zimny odpala normalnie. Raczej skłaniam się ku temu, że filtr zapowietrza się minimalnie. Może któryś przewód przy wymianie nie został załozony na filtr poprawnie. Czy w filtrze są mocowane jakieś czujnki? Chodzi mi o miejsca gdzie może być coś niedociśnięte, niedokręcone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 w filtrze jest podgrzewacz montowany na wcisk, ktory trzeba przekladac ze starego filtra, wszystkie polaczenia przewodo zasilajacych sa na wcisk. Filtr jakiej marki zostal zalozony ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 17 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Filtr paliwa był oryginalny Citroena, przynajmniej tak wyglądał. Gdzieś wyczytałem, że może też być czujnki wody w paliwie, ale w niektórych samochodach go nie ma i wtedy jest zaślepka. Faktyczne tak jest. Muzyk, a Ty gdzie jeździsz do warsztatu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 ja staram sie serwisowac na Grochowskiej 45d u nas we firmie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 no to troszkę popłynęliśmy bo przy -20 odpali ale przez pierwsze 60 sek praca silnika będzie daleka od ideału zależy od egzemplarza przy -25 poszarpywał, ale nie gasł i jechał normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 w filtrze jest podgrzewacz montowany na wcisk, ktory trzeba przekladac ze starego filtra, wszystkie polaczenia przewodo zasilajacych sa na wcisk. Filtr jakiej marki zostal zalozony ? Plus czujnik wody w paliwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 czujnik wody jest wkrecany, otwor w nowym filtrze jest zaslepiony, wiec nie ma prawa nim dostawac sie powietrze badz uchodzic ropa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 17 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Kurcze. Dzwoniłem do innego warsztatu, polecanego na grupie warszawskiej. Diagnoza: trzeba wymienić wężyki bo często przy wymianie filtra się psują i zapowietrzają (wężyki 400 wymiana 100). Muzyk, zajmują się u Ciebie we firmie takimi bzdetami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 nikt Ci tego nie zdiagnozuje bez auta, tak to my sobie mozemy gdybac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 17 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 To ja wiem, że bez samochodu to gdybanie. Pytałem czy takimi rzeczami też się zajmujecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Kurcze. Dzwoniłem do innego warsztatu, polecanego na grupie warszawskiej. Diagnoza: trzeba wymienić wężyki bo często przy wymianie filtra się psują i zapowietrzają (wężyki 400 wymiana 100). Pierwsze słyszę to chyba jak się je szarpie a nie odpina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Pierwsze słyszę to chyba jak się je szarpie a nie odpina [/quote Szarpanie nie ma ztym nic wspólnego ale załamanie pod kątem 90-120 stopni już tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.