darrkus Napisano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2015 Witajcie , mały problem z moim 1.2 16v który ciągnie się w sumie od lata. Czasem ciężko zapala. Podczas jazdy potrafi zwolnić i dodanie gazu nic nie daje jak by brakło paliwa. Nie równe obroty na biegu jałowym, albo skaczą, czasami też rozkręcają się na max same.. Gdy tak prycha po dodaniu gazu słychać tylko dźwięk zasysanego powietrza - silnik gaśnie. Co wymieniłem - drugą używaną przepustnicę ( z 1.6 16 v) - było dobrze chwilę z powrotem klapa. Wymieniłem sam czujnik TPS - oryginał było chwilę dobrze potem znowu to samo. Silnik krokowy też wymieniłem nic nie dało. Wymieniłem kable WN - nic nie dało. Jutro może świece wymienie bo kupiłem nowe. Problem wygląda jak by brakowało paliwa a czasami jak by było go za dużo (wtedy jak obroty się rozkręcają). A może to wina pompy paliwa? Co można jeszcze sprawdzić? Może czujnik położenia wału? Z góry dzięki z odpowiedzi ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2015 Nieszczelny układ dolotowy? Padnięty regulator ciśnienia paliwa? Pompa paliwa? MAP sensor? Sent from my SM-A500FU using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 22 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2015 Nieszczelny układ dolotowy? Padnięty regulator ciśnienia paliwa? Pompa paliwa? MAP sensor? Sent from my SM-A500FU using Tapatalk Hej, dzięki za odpowiedź ! Czy nieszczelność w układzie dolotowym można sprawdzić zdejmując dolot ( mam węglarskiego) i zatkać czymś dziurę do kolektora np jakąś szmatą? Regulator ciśnienia jest w listwie tak?? Jest on wymienny?? Pompa może to i to, zajrzę tam albo kupię od razu nowy wkład to kilka złotych. Map sensor .. odłączając od niego wtyczkę auto gaśnie dobrze czy źle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2015 czujnik polozenia wału odpada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 22 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2015 czujnik polozenia wału odpada Czemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 Zatkaj przepustnice...silnik ma zgasnac...jaj bedzie pracowal to nieszczelnosc jest... Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 23 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 Zatkaj przepustnice...silnik ma zgasnac...jaj bedzie pracowal to nieszczelnosc jest... Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka OK tak zrobie zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 Czemu? przy padnietym cpw sa inne objawy, najczesciej nie odpala wcale albo odpala tylko na zimnym, na ciepłym juz nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matikfm Napisano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2015 Jak odepnę mapa to silnik u mnie też gaśnie, więc raczej normalne. Żadnej szmatki nie dawaj przy przepustnicy bo Ci wciągnie do środka, lepiej sprawdź zatykając szczelinę od krokowego ręką. Sposób 2gi psikać plakiem (tym do plastików) po dolocie i okolicy jak jest nieszczelność obroty podskoczą. Wymień świece i sprawdzaj bo ja u siebie mam identyczne objawy, po wymianie kabli WN i świec było lepiej lecz problem pozostał nierozwiązany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 12 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 Jak odepnę mapa to silnik u mnie też gaśnie, więc raczej normalne. Żadnej szmatki nie dawaj przy przepustnicy bo Ci wciągnie do środka, lepiej sprawdź zatykając szczelinę od krokowego ręką. Sposób 2gi psikać plakiem (tym do plastików) po dolocie i okolicy jak jest nieszczelność obroty podskoczą. Wymień świece i sprawdzaj bo ja u siebie mam identyczne objawy, po wymianie kabli WN i świec było lepiej lecz problem pozostał nierozwiązany. Witajcie ponownie. Wymieniłem świece na nowe DENSO. Myślałem że już jest ok , przejechałem z 5 km. Chodził fajnie choć obroty były za wysokie nadal. Po 5 km to samo. Zamówiłem 2 nowe cewki . Zobaczymy dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 21 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 Witajcie ponownie. Wymieniłem świece na nowe DENSO. Myślałem że już jest ok , przejechałem z 5 km. Chodził fajnie choć obroty były za wysokie nadal. Po 5 km to samo. Zamówiłem 2 nowe cewki . Zobaczymy dalej Witajcie ponownie. Wymieniłem 2 nowe cewki MM. Nic to nie dało , dalej jest tak samo. Coś mogę jeszcze zrobić czy złom? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 skoro 3/4 gratów masz nowych i nic to moze pompa paliwa jak mowisz ze przy dodaniu gazu slychac tyko powietrze zreszta padla propozycja pompy i regulatora w 2 poscie:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kita_ Napisano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2016 ja bym podmienił MAPsensor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 23 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 Czy regulator jest wymienny czy trzeba całą listwę wtryskową? Jaką pompę kupić? Da ktoś linka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Renegat23 Napisano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 Regulator jest wymienny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 23 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 Regulator jest wymienny. Dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 28 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 ja bym podmienił MAPsensor. Zapodasz jakiś link co by coś takiego kupić pasującego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 24 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2016 Witajcie ponownie. Do całego zestawu kupiłem jeszcze kable WN. Nic nie pomogło. Kupilem też map sensor używany - nic nie dało. Biorę się za układ paliwowy teraz. Czy to mogła by być wina sondy lambda? Czy można ją na test odpiąć i zobaczyć co się dzieje? Dodam że auto ledwo jedzie bez podpiętego czujnika TPS. Jak czujnik podepnę gaśnie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
devil92 Napisano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2016 Mam DOKŁADNIE ten sam problem z tym silnikiem w swoim Seju.. Zasadniczo podmieniałem już wszystko to co pisałeś + sonda była również podmieniana, sprawdzone ciśnienie pompy paliwa, map sensor podmieniony, przepustnica podmieniona wraz z tpsem itp. Pali Ci się check engine przy tym wszystkim? Rozwiązałeś już swój problem? Jeśli tak to co wyszło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 2 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2016 Mam DOKŁADNIE ten sam problem z tym silnikiem w swoim Seju.. Zasadniczo podmieniałem już wszystko to co pisałeś + sonda była również podmieniana, sprawdzone ciśnienie pompy paliwa, map sensor podmieniony, przepustnica podmieniona wraz z tpsem itp. Pali Ci się check engine przy tym wszystkim? Rozwiązałeś już swój problem? Jeśli tak to co wyszło? Ja wrzucę jeszcze filmik jak to wygląda. Ja jeszcze spróbuję odpiąć sondę i zobaczymy. Check się nie pali nie ma żadnych błędów - podłączałem kompa. Wyjąłem regulator ciśnienia paliwa , spróbuję chyba drugi kupić. Choć na myśl przychodzi mi jeszcze czy czasem rozrząd nie przeskoczył.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
devil92 Napisano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2016 Ja też zrobiłem filmiki i wygląda to u mnie tak: 1. Normalna praca w idle (wydaje się być ok?), przegazówka po kolei lekko (ledwo słyszalne przerwy silnika), mocniejsze (tu już słychać i widać wyraźne szarpania) i full gaz (jakby normalnie?) 2. Normalna praca w idle, zdjęty dolot i zatkany ręką - powinno chyba zgasnąć? Nieszczelny dolot? Masz coś podobnego? Check się u mnie świeci, ale wyszło tylko egr i powrót par paliwa. Pompę paliwa mam 3 bary, ładuje 2,5-3 bar w zależności od gazu. Przy przeskoczonym rozrządzie chyba inaczej by pracował? A może.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.