Lucyfer Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Może komuś się przyda informacja o dawnym przypadku mojego kolegi z audi. Gdy je zapalał i nagrzewał na postoju, nie było probleku z jazda. Ale gdy po nocy po zapaleniu od razu ruszył, to w chwili otwarcia termostatu silnik się mocno przegrzewał. Winowajcą był plyn chlodniczy. Na tyle niezamarzajacy, że na postoju przy nawet ponizej -20 nie zelował. Ale gdy kolega ruszał w drogę (wtedy korków nie było, więc jechal po miescie non stop), od wiatru płyn w chłodnicy żelował i mimo otwarcia termostatu duzy obieg nie ruszał. Gdy zagrzewał na postoju silnik tak, ze plyn o temperaturze 80 stopni zaczynał krązyć w chłodnicy, już nie żelował. Natomiast gdy pojechał szybciej niż z prędkoscią miejską, znowu zelował od wiatru, bo termostat się przymykał. Jedyny raz z czymś takim się wtedy spotkałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Trasa 100km pokonana. Praktycznie caly czas obroty rzedu 3000. Wskazówka leży na 0, z kratek lecialo srednio cieple powietrze, byłem tak zmarzniety ze pod domem zapomniałem otworzyc maske i pomacac chlodnice i przewody. Jutro auto jedzie na serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Możliwe i normalne. Ja się nie dziwię że wielu producentów rezygnuje ze wskaźnika temperatury płynu chłodzącego - jak ludzie mają za dużo dostępnych danych to kombinują zamiast jeździć i potem sami tworzą problemy. To działa w obie strony. Moje auto nie ma wskaźnika i to skloniło mnie do kombinowania i dociekania jaka jest ta temperatura i w jakim zakresie zmienia się. A przy obróbce sygnału z czujnika przez komputer i wyświetlaniu obrobionych informacji, nie ma problemu z uśrednieniem wartości mierzonych, również w różnych przedziałach czasowych dla wybranych przedziałów mierzonego zakresu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirania_slon Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 A czy uszkodzony czujnik temperatury płynu może powodować ze w aucie będzie zimno? Wymieniłem termostat i dalej to samo. Z nawiewu przy max climatroniku ledwo ciepłe powietrze. Wczoraj wymieniono czujnik temperatury i EUREKA. W aucie gorąco. Wiec nie ogarniam co ma to wspólnego ze sobą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 A czy uszkodzony czujnik temperatury płynu może powodować ze w aucie będzie zimno? Wiec nie ogarniam co ma to wspólnego ze sobą? Widocznie podawał fałszywy sygnał i jeśli masz termostat sterowany elektrycznie, to go otwierał na max. i stąd chłód. A jeśli termostat konwencjonalny, to może mieć to związek z klimatronikiem...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirania_slon Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Widocznie podawał fałszywy sygnał i jeśli masz termostat sterowany elektrycznie, to go otwierał na max. i stąd chłód. A jeśli termostat konwencjonalny, to może mieć to związek z klimatronikiem...? Tez tak własnie myśle. Przed wymianą czujnika nawet dmuchawa słabiej dmuchała- więc myślę ze to klimatronik tez coś wtedy miesza inaczej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Dokladnie. Auto nie mialo termostatu.Normalnie odpala, plyn czysty, weze nie puchna, nie dymi.Ot poprostu nie majac termostatu auto nagle zlapalo okolo 100 stopni.Jutro czeka mnie trasa 100km wiec zobaczymy nie ma takiej opcji żeby brak termostatu/wkładu doprowadził do zagotowania płynu. Przy pogodzie jaka była jeszcze wczoraj, -12/-15*C na ciągle otwartym dużym obiegu auto będzie się grzało strasznie długo, ale żeby się przegrzało to muszą być dodatkowe czynniki. Wczoraj stałem zagrzanym autem przez kilkanaście minut z jedynie włączonym lekko ogrzewaniem. Nawet się wentylatory nie włączyły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Wczoraj wymieniono czujnik temperatury i EUREKA. W aucie gorąco. Wiec nie ogarniam co ma to wspólnego ze sobą? Może przed nagrzewnicą jest zawór żeby skrócić czas nagrzewania silnika, a jak czujnik dalej dawał sygnał że płyn zimny do sterownik nie otwierał zaworu na nagrzewnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Jeśli to grupa VAG VAG wydał oficjalne info, że TDI CR może tak mieć w zimie - bo to silnik a nie generator ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.