Skocz do zawartości

Ogrzewanie - ciepłe powietrze tylko przy wysokich obrotach


Roswell

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wygląda tak że stojąc na postoju lub jadąc z niskimi obrotami (powiedzmy 2 tys.) powietrze z nawiewu leci lekko ciepłe, ale gdy zacznę jechać przez chwilę z wysokimi obrotami (powiedzmy 4 tys) to jestem w stanie z nawiewu otrzymać bardzo gorące powietrze, ale z obniżeniem obrotów znów temperatura powietrza spada.

 

Silnik benzynowy, pompa wody praktycznie nowa, temperaturę na wskaźniku pokazuje 90 stopni, poziom płynu w układzie ok.

 

 

Co może być przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby termostat płatał figle.

 

Ale jak się upewnić ? Czy wtedy temperatura na wskaźniku be się nie wahała ? Chyba najlepiej by było podpiąć pod komputer i sprawdzić jaką temperaturę podaje :hmm:

 

 

może jednak to będzie ta pompa wody...

 
Co by jej mogło dolegać ? Jedynie chyba zużyte łopatki ? A to wydaje się być niemożliwe, jest oryginalna a do tego ma dopiero ok 4000km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co by jej mogło dolegać ? Jedynie chyba zużyte łopatki ? A to wydaje się być niemożliwe, jest oryginalna a do tego ma dopiero ok 4000km

 

 

u kumpla w civicu rozleciała sie w taki sposób, że kręcił się ten trzonek pompy, ale nie ruszał łopatkami na niej ;] jakos było to sklejone i sie rozleciało. też oryginalna pompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal zimny silnik i sprawdzaj temperaturę chłodnicy. Jak nagrzewa się razem z silnikiem - padnięty termostat. Jak długo będzie zimna i dopiero po nagrzaniu silnika szybko się zagrzeje - termostat dobry.

Drugi objaw to łapanie temperatury np. w korku a po ruszeniu z większą prędkością temperatura na wskaźniku spada - ale jak masz osłoniętą chłodnicę/wloty to można nie zauważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio podobny problem. Termostat wymieniłem dalej było to samo. Pompa wody nowa. Okazało się że padnięty był czujnik temperatury wody. Pokazywał źle temperaturę  do ECU i komputer nie otwierał do końca zaworka prowadzącego płyn do nagrzewnicy. Dodatkowo przepłukałem nagrzewnicę . I teraz jest GIT.  W autku robi się ciepło po kilku kilometrach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak że stojąc na postoju lub jadąc z niskimi obrotami (powiedzmy 2 tys.) powietrze z nawiewu leci lekko ciepłe, ale gdy zacznę jechać przez chwilę z wysokimi obrotami (powiedzmy 4 tys) to jestem w stanie z nawiewu otrzymać bardzo gorące powietrze, ale z obniżeniem obrotów znów temperatura powietrza spada.

 

Silnik benzynowy, pompa wody praktycznie nowa, temperaturę na wskaźniku pokazuje 90 stopni, poziom płynu w układzie ok.

 

 

Co może być przyczyną ?

 

A ja tak miałem w Toyocie gdy zapowietrzona była chłodnica, odpowietrzyłem i było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.