Skocz do zawartości

Memory saver - urządzenie zapobiegające kasowaniu pamieci


Mantom

Rekomendowane odpowiedzi

Pisałem na kąciku Zrób to sam https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/413348-memory-saver-zapobieganie-kasowaniu-pamieci-radia-i-zegara/, ale tam chyba mało osób zagląda.

http://www.bavauto.com/fland.asp?part=295A

Memory Saver Tool

Prevents loss of computer and radio codes when your BMW's battery is disconnected. Plugs into lighter socket--uses a 9-volt battery (not included).

W Polsce jeszcze nikt tego chyba nie sprzedaje, bo wyszukiwałem obrazem w Google. Ale ciekawy jestem Waszych opinii. No i czy macie jakieś patenty na zapobieganie kasowaniu pamięci radia i zegara ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybciej i sprawniej jest wziasc maly akumulatorek 12v, do tego diody prostownicze, aby prad plynal do akumulatorka, ale nie z niego do instalacji. Potem obwod ktory po odlaczeniu akumulatora ma miec podtrzymana pamiec podlaczasz pod akumulatorek i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybciej i sprawniej jest wziasc maly akumulatorek 12v, do tego diody prostownicze, aby prad plynal do akumulatorka, ale nie z niego do instalacji. Potem obwod ktory po odlaczeniu akumulatora ma miec podtrzymana pamiec podlaczasz pod akumulatorek i tyle.

Czyli coś takiego ? Ale jaki akumulatorek użyć?

post-181239-0-23235100-1452495466_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D1 usuwasz bo ten fragment jest niepotrzebny. Radio pobiera prad tylko z akumulatorka sluzacego podtrzymaniu.

A akumulatorek to np cos takego: http://www.dacpol.eu/pl/akumulatory-fiamm-serii-fg-3109/product/akumulator-12ah-12v_FG20121_FIAMM?gclid=Cj0KEQiAn8i0BRDur-HV1PCTy4UBEiQAPuFr9E3fvd43QrNUKxE1v9MPENtB-xraaOwBK83CFImPkV0aAqSI8P8HAQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D1 usuwasz bo ten fragment jest niepotrzebny. Radio pobiera prad tylko z akumulatorka sluzacego podtrzymaniu.

A akumulatorek to np cos takego: http://www.dacpol.eu/pl/akumulatory-fiamm-serii-fg-3109/product/akumulator-12ah-12v_FG20121_FIAMM?gclid=Cj0KEQiAn8i0BRDur-HV1PCTy4UBEiQAPuFr9E3fvd43QrNUKxE1v9MPENtB-xraaOwBK83CFImPkV0aAqSI8P8HAQ

Trochę duży i ciężki. Gdzie go umieścić? W przypadku tanich aku jest obawa, że mogą eksplodować i narobić szkód w kabinie 8]

A IMO D1 jest potrzebna, bo zapobiega przepływowi prądu z akumulatorka/baterii do instalacji pojazdu :hmm: Jeśli juz to chyba D2 ? (rysunek znaleziony w sieci)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ pisałem już, że to raczej średnio potrzebne ale jednym mnie zadziwiłeś


No i są samochody, w których gdy odłaczy się akumulator to trzeba potem pojechac do serwisu i zapłącić koszmarne pieniądze za skasowanie błędu.

Podaj przykłady tych samochodów i o jakie błędy chodzi 8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy że raz w swoim luksusowym garażu odłaczą aku

Jak ma nowy/na gwarancji to po co odłącza, niech dzwoni do ASO :skromny:

W Twoim przypadku raczej o drogiego mercedesa nie chodzi więc lepiej napisz konkretnie w czym problem-może wystarczy wymienić akumulator i nie trzeba będzie co chwilę go ładować. Te pomysły z dodatkowym akumulatorkiem to może mają sens ale tylko przy przepinaniu/wymianie akumulatora a nie przy wyciąganiu go na kilka godzin czy dni ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma nowy/na gwarancji to po co odłącza, niech dzwoni do ASO :skromny:

W Twoim przypadku raczej o drogiego mercedesa nie chodzi więc lepiej napisz konkretnie w czym problem-może wystarczy wymienić akumulator i nie trzeba będzie co chwilę go ładować. Te pomysły z dodatkowym akumulatorkiem to może mają sens ale tylko przy przepinaniu/wymianie akumulatora a nie przy wyciąganiu go na kilka godzin czy dni ;]

Zima jest, wiec czasem warto podładowac aku z prostownika a nie każdy ma garaż

Zaciekawiło mnie tez to, ze w PL nikt tych wynalazków nie wystawia na portalach aukcyjnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ pisałem już, że to raczej średnio potrzebne ale jednym mnie zadziwiłeś

 

 

Podaj przykłady tych samochodów i o jakie błędy chodzi 8]

Znalazłem też coś takiego http://www.fordclubpolska.org/porady.php?action=go&zakres=ogolne&type=21

 

 

 

Po odłączeniu akumulatora od instalacji elektrycznej następuje skasowanie danych zawartych w pamięci elektronicznego urządzenia sterującego. Po ponownym podłączeniu akumulatora, uruchomieniu silnika i bezpośrednim ruszeniu samochodem wystąpią objawy nieprawidłowej pracy: mniejsza moc silnika, przerywanie podczas przyspieszania oraz nierównomierna praca silnika na biegu jałowym. W celu przywrócenia zapisu w pamięci właściwych parametrów pracy silnika przez obwód samoadaptacji elektronicznego urządzenia sterującego należy uruchomić silnik, pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym (około 800 obr/min)przez 3 minuty, zaś po nagrzaniu do normalnej temperatury pracy utrzymać pracę silnika z prędkością 1200 obr/min przez 2 minuty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.