Sysio_SC Napisano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2016 Witam, Jakiś czas temu spryskiwacz przód odmówił posłuszeństwa , przez jakiś czas działał bardzo słabo, przedmuchiwanie itd. nie pomagało. Zaś aktualnie nie działa totalnie, słychać tylko jak pompa działa, lecz z tyłu działa bez problemu. Gdzie szukać problemu ?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2016 Pompka, lub zamarznięte dysze. Ale raczej pompka. Tam jest jakiś rodzaj rozdzielacza. Jak kręci się w prawo to sika na przód( 1 wężyk), a jak w to drugie prawo się kręci to sika na tył( drugim wężykiem). Ciśnienie podawane przez turbinkę pompki przestawia ten rozdzielacz/ zaworek w odpowiednią stronę- jak tak to rozumuję. Jak ten zaworek jest zabrudzony, lub uszkodzony to się zacina i pompka pompuje w jeden wężyk. Nie masz tak czasem, że gdy dasz sprysk na tył to leje tylko na tył, a jak dasz na przód to leje na tył, lub na przód i tył? U mnie jak pociągnięcie za manetkę w celu włączenia przednich spryskiwaczy nie dawało żadnego efektu- nie było psik psik i wycieraczek x 3 cykle to był spalony jeden w bezpieczników pod kierownicą. Do tego napiszę Ci, że u mnie bez względu czy włączę przód czy tył na funkcję psik, psik to leje jednocześnie z obu stron. Ewidentnie u mnie zaworek puszcza na obie strony jednocześnie. Nie chce mi się tam grzebać pod błotnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sysio_SC Napisano 21 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 U mnie jak dam na przód, to tylko słychać tak jakby pompowanie, ale nie sika na tył i 3 x cykl wycieraczek. Może to i trop z tym bezpiecznikiem sprawdzę dziś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 Gumowy zaworek w pompce spęczniał i blokuje przepływ. Standard w XP. Niektórzy to rozbierali, zeskrobywali nożem nadmiar gumy z zaworka i działało. Ja kiedys tez tak chciałem zrobić, ale nie potrafiłem rozebrać tego zaworka. Kupiłem nową oryginalną pompkę w ASO Citroena za jakieś 50 zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2016 Gumowy zaworek w pompce spęczniał i blokuje przepływ. Standard w XP. Niektórzy to rozbierali, zeskrobywali nożem nadmiar gumy z zaworka i działało. Ja kiedys tez tak chciałem zrobić, ale nie potrafiłem rozebrać tego zaworka. Kupiłem nową oryginalną pompkę w ASO Citroena za jakieś 50 zł... w Megane II jest dokładnie tak samo, ściąłem nadmiar gumy i zaworek chodzi dobrze już piąty rok :D Francowate to jednak specyficzne samochody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.