Astyn Napisano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2016 WitamMam zamiar zabrać się w końcu za montaż przekaźnika lecz mam kilka niejasności...Posługuje się schematem akurat z T4 ale zasada taka sama: styk 30 - plus z akumulatorastyk 86 - masastyk 85 - kabel idący z przełącznikastyk 87 - kabel idący do skrzynki centralnejOkej... ale zastanawia mnie jedna rzecz bo w takim połączniu światła będą świecić nawet po wyciagnięciu kluczyka?Wypadało by zamiast "+12V z acc" zapodać mu +12V ale postacyjce jak jest seryjnie prawda?I pytanie co i jak z tym plusem śwaiteł po stacujce? Gdzie ten kabel idzie seryjnie że śwaitłą tak działają? Jaki kolor?Oraz pytania dodatkowe:- 1 przekźnik na 1 śwaitła mijania? Czy 1 na 2 świateł mijania?- jeżeli 1 przekaźnik na 2 światła mijania czy warto założyć też jeszcze jeden przekaźnik na śwaitła drogowe?Może ktoś posiada jakiś manual bo ja nic nie odnalazłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2016 Przekaznik zadziala dopiero jak zalaczysz swiatla tak jak to jest w oryginalnej instalacji. Przelacznik poda jedynie napiecie ktore bedzie zalaczalo przekaznik, ktory poda prad na swiatla. Ja to zrobilem na jednym przekaznik, ale ciagnalem dodatkowy kabel grubszy od prawej lampy do lewej po pasie przednim. Wymienilem tez masy na grubsze. Dlugich swiatel bym nie robil na przekazniku bo z nich sie zadko korzysta (chyba ze ktos duzo po nocy jezdzi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 Wpinając przekaźnik w szaro-czerwony przewód idący od pinu 2 złącza B zespołu przełączników pod kierownicą do dwóch bezpieczników w skrzynce bezpieczników tablicy rozdzielczej będziesz mógł zastosować tylko 1 przekaźnik i zachowasz 2 osobne obwody i bezpieczniki dla światła lewego i prawego. Przekaźnik powinien mieć obciążalność przynajmniej 20A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astyn Napisano 26 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Wpinając przekaźnik w szaro-czerwony przewód idący od pinu 2 złącza B zespołu przełączników pod kierownicą do dwóch bezpieczników w skrzynce bezpieczników tablicy rozdzielczej będziesz mógł zastosować tylko 1 przekaźnik i zachowasz 2 osobne obwody i bezpieczniki dla światła lewego i prawego. Przekaźnik powinien mieć obciążalność przynajmniej 20A. Pomocna podpowiedź Dzięki Pytanie jeszcze skąd wzwiaść + aby nie ciagnać dodatkowego kabla + z acc ( mam ich juz tam za dużo "ABS" "WSPOMAGANIE" "WZMACNIACZ" i seryjne kable + do bezpiecznikow za aku ) ? Myślałem żeby z któryś kabli po stacyjce ale mam obawy czy jej zbyt nie obciąże i nie zacznie sie jarać albo czy nie bedzie spadków napiecaia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Dac przekaznik w komorze silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Taki standardowy przekaźnik pobiera około 160-200mA więc o ile nie podopinałeś dożo szajsu pod stacyjkę już to raczej przeżyje ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astyn Napisano 28 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Przy okazji stacyjki.... mały offtop.Czy któryś kabel w stacyje ma prąd po:włączeniu zapłonu > wyłączeniu ale z kluczykiem pozostawiony w stacyjcePo w wiekszosci aut radio jest tak podlaczone ze dopiero gdy wyciagnie sie kluczyk radio gaśnie i probowalem tak zrobic ale nie wiem czy źle coś mierzyłem czy nie ma takiej funkcji w tej ubogiej stacyjce i po zgaszeniu auta radio gasnie odrazu... a zeby sluchac na postoju musi byc zaplon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Nie, to jest opcja zawarte w samej stacyjce, ze pozostawia napiecie po wylaczeniu ale bez wyciagniecia kluczyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Przy okazji stacyjki.... mały offtop. Czy któryś kabel w stacyje ma prąd po: włączeniu zapłonu > wyłączeniu ale z kluczykiem pozostawiony w stacyjce Po w wiekszosci aut radio jest tak podlaczone ze dopiero gdy wyciagnie sie kluczyk radio gaśnie i probowalem tak zrobic ale nie wiem czy źle coś mierzyłem czy nie ma takiej funkcji w tej ubogiej stacyjce i po zgaszeniu auta radio gasnie odrazu... a zeby sluchac na postoju musi byc zaplon Ja teraz będę chyba montował dodatkowy przekaźnik, który rozłączy + po stacyjce na radio dopiero po otwarciu drzwi kierowcy.Mam taką funkcję w renówce i super sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 W większości aut? Nigdy się z czymś takim nie spotkałem Pomysł z drzwiami niezły tylko pytanie czy radio po odłączeniu zasilania nie włączy się na powrót jak mu zasilanie wróci? oczywiście mowa o tym zasilaniu po którym radio można uruchomić bo jest też chyba jedno stałe do podtrzymania pamięci? W każdym razie można by to zrobić np. tak jak na załączonym obrazku: Ponieważ obwody krańcówek z obu drzwi są połączone to żeby radio nie wyłączało się przy otwarciu drzwi pasażera trzeba by dodać diodę w obwód krańcówki z drzwi lewych np. typu 1N4001. Przekaźnik natomiast powinien mieć styki przełączane tak, żeby zasilanie do radia płynęło przy zamkniętych drzwiach a nie odwrotnie. Można to zrobić inaczej ale tak jest najmniej elementów. Aha, narysowałem plus na stykach przekaźnika podpięty do stałego ale oczywiście powinien być do plusa po stacyjce podpięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Tak jeszcze dodam dla przykładu: dioda - http://www.tme.eu/pl/details/1n4007-e3_54/diody-uniwersalne-tht/vishay/ przekaźnik - http://www.tme.eu/pl/details/lq-12/przekazniki-elektromagn-samochodowe/rayex-electronic/ A przy okazji ten przekaźnik ma sporo mniejszy prąd cewki więc mniej obciąży stacyjkę gdyby go wykorzystać w rozwiązaniu oryginalnego tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 Tak jeszcze dodam dla przykładu: dioda - http://www.tme.eu/pl/details/1n4007-e3_54/diody-uniwersalne-tht/vishay/ przekaźnik - http://www.tme.eu/pl/details/lq-12/przekazniki-elektromagn-samochodowe/rayex-electronic/ A przy okazji ten przekaźnik ma sporo mniejszy prąd cewki więc mniej obciąży stacyjkę gdyby go wykorzystać w rozwiązaniu oryginalnego tematu W porównaniu do obciążalności h4 dla stacyjki nie ma to znaczenia jaki to przekaźnik będzie, różnica 50 czy 100mA jest żadną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 Dlatego napisałem "o ile nie podpiąłeś dużo szajsu" bo w którymś momencie w końcu będzie za dużo tego prądu Ale fakt, w tych autach prąd żarówek płynie przez przełączniki z bezpiecznikami 2x10A więc pewnie zapasu jest jeszcze sporo (żarówki przednie łącznie jakieś 8A). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.