NaczelnyFilozof Napisano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 Halo! Może ktoś poratuje wiedzą albo wskaże miejsce lub osobę do poratowania wiedzą. Jak to było w polskich Unach w mocowaniu silników do karoserii? Czyli sinik 900 1000Fire lub 1372. Trzy silniki jedna buda. Czy otwory w karoserii były ujednolicone a różnica tkwi tylko w łapach silnika/skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 Halo! Może ktoś poratuje wiedzą albo wskaże miejsce lub osobę do poratowania wiedzą. Jak to było w polskich Unach w mocowaniu silników do karoserii? Czyli sinik 900 1000Fire lub 1372. Trzy silniki jedna buda. Czy otwory w karoserii były ujednolicone a różnica tkwi tylko w łapach silnika/skrzyni? W każdym Uno otwory są w tych samych miejscach, różnica jest w łapach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 W każdym Uno otwory są w tych samych miejscach, różnica jest w łapach I na pewno w poduszce mocowania łapy skrzyni biegów. Do tego w katalogach fiata mieli błąd i gdy przynosili poduszkę wykazywaną jako do 1.4, to de facto była do bodaj 1,2, zaś ta do 1.4 w katalogach figurowała jako do diesla. O poduszkach silnika nie wiem, bo ich jeszcze nie zmieniałem przez 290 tkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 I na pewno w poduszce mocowania łapy skrzyni biegów. Do tego w katalogach fiata mieli błąd i gdy przynosili poduszkę wykazywaną jako do 1.4, to de facto była do bodaj 1,2, zaś ta do 1.4 w katalogach figurowała jako do diesla. O poduszkach silnika nie wiem, bo ich jeszcze nie zmieniałem przez 290 tkm Nie kojarze 1.2 w Uno. A co do części do jeden cztery - to w większości przypadków zawsze miałem jakieś jaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 24 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Bo tak sobie zaczytałem się w googla bo bym poswapował Seata z fiatowskim silnikiem 0.9 na 1.4 Uno. Bo widzę że takie zgnite Uno idzie już kupić za małe pieniądze. Ale ze swapu nici bo skrzynia od uno 1.0 Fire jest inna niż od 1.4, są inne też półosie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Nie kojarze 1.2 w Uno. A co do części do jeden cztery - to w większości przypadków zawsze miałem jakieś jaja Dlatego napisałem "bodaj", w każdym razie to, co przynosili, było od jakiegoś mniejszego niż 1,4 silnika benzynowego i trzeba było prosić od diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Dlatego napisałem "bodaj", w każdym razie to, co przynosili, było od jakiegoś mniejszego niż 1,4 silnika benzynowego i trzeba było prosić od diesla. To Ty nie wiesz, że jak potrzebujesz coś do Uno to idziesz ze starą częścią na wzór? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 24 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 To jeszcze z innej beczki. Czy wszytskie 1.0 Fire miały te same skrzynie biegów? Czy były jakieś skrzynki krótkie/długie do emeryckiej jazdy :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 To Ty nie wiesz, że jak potrzebujesz coś do Uno to idziesz ze starą częścią na wzór? Już dawno się tego nauczyłem, ba, mam w piwnicy półkę, na której mam poprzednio wymienione części na wzór, żeby móc kupić nie demontując tej wymagającej wymiany. Ale w sumie to tych części bardzo mało tam leży, bo wbrew opiniom robionym przez ludzi, to uno jest bardzo niezawodne, szczególnie gdy czytam w necie, co ludzie mają za kłopoty z nowymi samochodami. Przez 290 tkm tylko raz stanęło poza domem przez padniętą nagle pompę paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 To jeszcze z innej beczki. Czy wszytskie 1.0 Fire miały te same skrzynie biegów? Czy były jakieś skrzynki krótkie/długie do emeryckiej jazdy :-) oprócz tego że były krótkie i długie to były też różne sposoby wybierania biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 29 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2016 Żeby nie zakładać kolejnego tematu. Może ktoś robił doktorat z silnika 1372 z Uno. Bo w teori to jest to samo co w Tipo/Tempra i późniejsze Sieny. Wiadomo różnica w osprzęcie. Ale czy np zmieniali coś w głowicy na przestrzeni lat? Silnik niby stary technologicznie. Czy on jest dużo cięższy od silników FIRE? Tam była jedna skrzynia biegów? I ona ponoć miała dłuuuuuugie przełożenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 1 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Jeśli masz Seata Marbella (kopia Fiata Pandy mkI) to najprościej będzie wrzucić tam silnik 1.2 FIRE z Palio/Siena lub Punto I. Silnik podejdzie pod skrzynię z silnika FIRE 1.0 i 1.1. Łapy będziesz miał oryginalne z Pandy. Silnik ma 75KM i ponad 100Nm momentu więc Twój Seat powinien już całkiem nieźle ganiać z takim motorkiem. Do tego można ożenić skrzynię z Uno 1.0 na gaźniku na tzw. cienkim wałku z dolnym wybieraniem i masz przy 90km/h około 2500obr/min. Ba można do tego nawet zapodać skrzynię z 1.2 16V 6 biegową (ogólnie krótkie przełożenia), która jest bdb do sprintów i ganiania się. http://www.fiatforum.com/lets-talk-fiat/42040-retro-cars-mag-fiat-fire-engine-tuning-guide-scans.htmlUpychanie silnika 1.4 z Tipo/Tempra/Uno/Siena/Palio jest raczej bez sensu. To całkiem inna rodzina silników. Nazywają ją modular lub też Fiat SOHC. Silniki te pamiętają czasy Fiata 128, tylko w nowszych modelach były kolejne generacje. Ogólnie silniki SOHC dzielą się na 3 generacje, wszystkie części między nimi są prawie zamienne. Jednak prawie robi sporą różnicę, bo na przestrzeni lat wiele się zmieniało chociażby w układach zasilania, zapłonowych, chłodzeniu czy też przeniesieniu napędu.Tutaj masz sporo wiedzy na temat silników SOHC https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_128_SOHC_engine A tutaj kopalnia wiedzy co można zrobić z tego silnika http://xwebforums.org/showthread.php?t=22546 Ogólnie SOHC będzie sporo cięższy od FIRE i wcale nie musi mieć dłuższej skrzyni. Ja mam SOHCa 1.5 (trochę starszy motor 1.5 - II generacja SOHC, 1.4 - III generacja SOHC) i skrzynia ma niemal identyczne przełożenia, co "długa" skrzynia z Uno 1.0 FIRE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 1 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Dlaczego myślę o 1.4? Bo to najtańsza opcja. Do 1000 zł spokojnie kupi zgnite uno/siene/tipo. Akurat sien 1.2 jest jak na lekarstwo i one miały krótkie skrzynie wiec trzeba by dokupić jeszcze inną skrzynie. Jestem zdania ze do swapa najlepioej kupic całe auto niż szukac i kupowac pojedyncze eleemnty. Tak wygląda moje mocowanie 0.9: http://www.fiatpanda-klub.pl/forum/download.php?id=2497 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 To szukaj Punto I z silnikiem 1.2 75KM. Np. takie. http://olx.pl/oferta/fiat-punto-1-2-75km-1996r-CID5-IDdmI6N.html Serio SOHC to ciężki kloc w porównaniu do FIRE. Na tą łapę którą pokazałeś nie siądzie. Ogólnie SOHC jest szerszy blokiem niż rodzina FIRE. Ewentualnie szukaj Uno 1.1 gaznikowego, przerzucisz wszystko ze skrzynią, a potem wystarczy zmienić sam dół silnika na 1.2. Jeśli chodzi o zasilanie to gaznik czy chcesz może przejść na wtrysk? Ten projekt zapewne znasz: http://igorschlebaum.com/panda/panda68.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 2 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 Jeśli chodzi o zasilanie to gaznik czy chcesz może przejść na wtrysk? Zostanie to co będzie oryginalnie na silniku. Gaznik jednopunkt czy wielopunkt. Obojętne. I tak większość będzie latac na LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 3 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 za 1000 to 1.2 fire ze skrzynia jest tematem do ogarniecia :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 za 1000 to 1.2 fire ze skrzynia jest tematem do ogarniecia :-) No ale kupowanie pojedyńczych fantów nie ma sensu. Alternator 100 rozrusznik 100 półosie 100 wiąka przewodów 100 komputer 100 ;-) Jednynie czatowanie na jakiegoś rozbitka :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 6 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2016 No ale kupowanie pojedyńczych fantów nie ma sensu. Alternator 100 rozrusznik 100 półosie 100 wiąka przewodów 100 komputer 100 ;-) Jednynie czatowanie na jakiegoś rozbitka :-) A z ciekawości, co po kupnie takiego rozbitka z OC i z pozbyciem się resztek po tym, jak go ogołocisz z przydatnych części? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 6 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2016 sry ale moze u mnie są inne shroty... komplet 1.2 8v mpi spod maski punto to do 500 sprzedaja. a jak masz 1.0/1.1 pod maska to zostaje alternator, rozrusznik... i pare innych rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 6 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2016 A z ciekawości, co po kupnie takiego rozbitka z OC i z pozbyciem się resztek po tym, jak go ogołocisz z przydatnych części? Koszt przyjęcia ogołoconej budy na lokalny złom od 50 do 300 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 6 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2016 sry ale moze u mnie są inne shroty... komplet 1.2 8v mpi spod maski punto to do 500 sprzedaja. a jak masz 1.0/1.1 pod maska to zostaje alternator, rozrusznik... i pare innych rzeczy U nas 900 -1200 zł. Pod maską 0.9 więc nic nie pasuje ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 6 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2016 Koszt przyjęcia ogołoconej budy na lokalny złom od 50 do 300 zł. Moment, ale kupujesz to jako samochód? Nie masz obowiązku zarejestrować i opłacić OC? Jak wyrejestrowujesz niekompletny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 7 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 U nas 900 -1200 zł. Pod maską 0.9 więc nic nie pasuje ;-) linki do biegów pasuja (znaczy prawie pasują) ok to skrzynia 100-150... dluga czy krotka nie ma znaczenia :-) daleko masz do malopolski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 7 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 Moment, ale kupujesz to jako samochód? Nie masz obowiązku zarejestrować i opłacić OC? Jak wyrejestrowujesz niekompletny? Kupujesz rozbity samochód z ważnym OC. Na przerejestrowanie masz teoretycznie 30 dni ale wiesz jak z tym u nas jest A wyrejestrowujesz na podstawie zaświadczenia o przyjęciu niekompletnego pojazdu ze Stacji Demontażu. Proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 7 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 linki do biegów pasuja (znaczy prawie pasują) ok to skrzynia 100-150... dluga czy krotka nie ma znaczenia :-) daleko masz do malopolski? Skrzynia 0.9 seata jest trochę przekombinowana przez inżynierów hiszpańskich na rozkaz inżynierow niemieckich z polecenia zazdrosnych inżynierów włoskich. Wybieranie jest na jednym drążku od spodu skrzyni. Inne są długości półosi bo zestaw napędowy jest przesunięty w lewo. Do granicy z małopolską mam 10 km a co? :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 sorki za bledy ale z fona pisze... jezeli dobrze kojarze ostatnie mody tu i tam, dluga skrzynia z gaznikowego fire ma polosie takie same jak 900-tka z uno... jest wiec szansa to ze soba połączyc. mając skrzynie wsadzasz dowolny zasadniczo fire dopasowujac łape. musiałbym to na żywo zobaczyc i pomierzyc to bym Ci byl w stanie wiecej powiedziec. odezwij sie na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 8 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 jezeli dobrze kojarze ostatnie mody tu i tam, dluga skrzynia z gaznikowego fire ma polosie takie same jak 900-tka z uno... jest wiec szansa to ze soba połączyc.mając skrzynie wsadzasz dowolny zasadniczo fire dopasowujac łape. No to by było fajnie. Odpadało by skracanie półosi uno 1.0. Za długie po 4 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Kupujesz rozbity samochód z ważnym OC. Na przerejestrowanie masz teoretycznie 30 dni ale wiesz jak z tym u nas jest A wyrejestrowujesz na podstawie zaświadczenia o przyjęciu niekompletnego pojazdu ze Stacji Demontażu. Proste. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 5 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 A czy Ktoś poratuje zdjęciem lub linkiem do zdjęcia jak wygląda w realu mocowanie przedniej poduszki/łapy skrzynki biegów do nadwozia? Chodzi o to czy mocwanie się przykręca na pionowo do blach auta czy tam jest wspawany jakiś uchwyt i do tego się przykręca (np jak w CC). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolarz Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Kupujesz rozbity samochód z ważnym OC. Na przerejestrowanie masz teoretycznie 30 dni ale wiesz jak z tym u nas jest A wyrejestrowujesz na podstawie zaświadczenia o przyjęciu niekompletnego pojazdu ze Stacji Demontażu. Proste. Możesz jeszcze kupić auto-dawcę z wojska, wtedy jest wyrejestrowany z ewidencji militarnej, w cywilnej (póki sam nie zarejestrujesz) nie istnieje, a że nie musisz w ogóle takiego auta rejestrować, więc bez płacenia OC możesz wyciągnąć co Ci potrzebne, a resztę utylizujesz w dowolny sposób, nawet pozwalając rdzy zjadać niepotrzebną blachę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 6 Marca 2016 Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 A czy Ktoś poratuje zdjęciem lub linkiem do zdjęcia jak wygląda w realu mocowanie przedniej poduszki/łapy skrzynki biegów do nadwozia? Chodzi o to czy mocwanie się przykręca na pionowo do blach auta czy tam jest wspawany jakiś uchwyt i do tego się przykręca (np jak w CC) Poduszka mocowana jest dwoma śrubami do budy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 6 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 Poduszka mocowana jest dwoma śrubami do budy. O własnie o cos takiego chodziło. Czyli to co jest na zdjęciu doookoła gumy jest wspawane na stałe w karoserie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 9 Marca 2016 Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 O własnie o cos takiego chodziło. Czyli to co jest na zdjęciu doookoła gumy jest wspawane na stałe w karoserie? Dokładnie tak. A od spodu przykręcona jest poduszka, coś takiego jak na zdjęciu poniżej : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacol_placol Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Halo! Może ktoś poratuje wiedzą albo wskaże miejsce lub osobę do poratowania wiedzą. Jak to było w polskich Unach w mocowaniu silników do karoserii? Czyli sinik 900 1000Fire lub 1372. Trzy silniki jedna buda. Czy otwory w karoserii były ujednolicone a różnica tkwi tylko w łapach silnika/skrzyni? Halo! Może ktoś poratuje wiedzą albo wskaże miejsce lub osobę do poratowania wiedzą. Jak to było w polskich Unach w mocowaniu silników do karoserii? Czyli sinik 900 1000Fire lub 1372. Trzy silniki jedna buda. Czy otwory w karoserii były ujednolicone a różnica tkwi tylko w łapach silnika/skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacol_placol Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Hej mam do sprzdania: skrzynia 5 , półosie suche do niej łapy z tego co sie orientuje to w Polsce były UNO na mokrych półosiach. Łapy sprowadzone z Włoch. Skrzynia połaczona była z silnikiem 1,2 8V.Wszystko jezdziło w maluszku na sankach UNO. Nie korzystam z tego forum , więc nie wiem czy w odpowiednim miejscu to wpisałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.