Skocz do zawartości

Szczękowiec za około 2 tys.


Herbatnik

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem dziś w garażu pogłaskać motór. No i z tęsknoty za sezonem założyłem mojego szczękowca (Shark Evo3), w którym nie jeździłem praktycznie od wakacji (jeździłem mało i głównie w otwartym Nolanie). No i kurde za duży się zrobił. Niby obwód czaszki taki sam ale twarz mi bardzo mocno schudła i kask po zapięciu jednak dość mocno lata.

W związku ze zmianą pracy od przyszłego sezonu będę pomykał na motórku codziennie do roboty, więc żeby nie kusić losu wolę jeździć w kasku z ochroną szczeny.

Czy jest coś godnego uwagi poza Shoei Neotec i Schuberthem C3 Basic? Shark jednak dość głośny jest :(

 

Ideałem byłby lekki, cichy szczękowiec z podnoszoną a nie odpinaną szczęką, pinlockiem, dobrą wentylacją i porządną blendą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest coś godnego uwagi poza Shoei Neotec i Schuberthem C3 Basic? Shark jednak dość głośny jest :(

 

Ideałem byłby lekki, cichy szczękowiec z podnoszoną a nie odpinaną szczęką, pinlockiem, dobrą wentylacją i porządną blendą.

 

Schuberth C3 też jest głośny, mimo, że jest ponoć najcichszy wśród szczękowców.

Ja po 4 sezonach z Schubertem C3 przeprosiłem się z kaskiem integralnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w Moto-Styl zrobić przymiarki. Przymierzałem Schubertha C3 Pro, Schubertha C3 Basic i Shoei Neotec.

Najmniej wygodny był Shoei, C3 Pro też nie był dla mnie szczytem wygody, choc może źle napisałem. Oba były wygodne ale... po założeniu Schubertha C3 Besic nie chciałem go ściągać. Bardzo przyjemny kask. Wygodny, pewnie obejmujący czaszkę. Co chwile ściągałem i zakładałem wszystkie trzy i wrażenie cały czas było takie same. Mój ryj zdecydowanie najlepiej czuł się w C3 Basic.

Shoei przy C3 jest ogromny i sprawia wrażenie solidniejszego i bezpieczniejszego, choć wg testów poziom bezpieczeństwa wszystkie trzy oferują podobny. Schuberth jest podobno cichszy i waży ciut mniej, ale różnica wagi marginalna, Shoei podobno ma lepszą wentylację.

Widoczność - miałem wrażenie, że w C3 jest zdecydowanie lepiej niż w Neotecu a po doświadczeniach z otwartym Nolanem jest to dla mnie bardzo ważne.

Cena:

- C3 Basic około 1650PLN

- C3 Pro i Shoei Neotec około 2400PLN

Różnica więc spora.

 

And the winner is Schubert C3 Basic i tego będę kupował. I cena wcale nie miała decydującego znaczenia. Po prostu czułem się w nim najlepiej.

Pozostaje pytanie o kolor. Czarny, srebrny lub biały. Serce mówi, żeby brać czarny, rozum, żeby kupić biały. Chyba jednak biały wezmę, choć białego w sklepie nie mieli, ale mają mi go ściągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

And the winner is Schubert C3 Basic i tego będę kupował. I cena wcale nie miała decydującego znaczenia. Po prostu czułem się w nim najlepiej.

Pozostaje pytanie o kolor. Czarny, srebrny lub biały. Serce mówi, żeby brać czarny, rozum, żeby kupić biały. Chyba jednak biały wezmę, choć białego w sklepie nie mieli, ale mają mi go ściągnąć.

 

w czarnym w słońcu będziesz się bardziej smażył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 gupiś!

 

kupuj to kolorowe bmw  :)

 

BMW poczeka do przyszłego sezonu. Rozsądek wziął górę nad emocjami.

1. Mam małe doświadczenie a to cacko dość mocne jest ;] Ponad 100 kucyków i 3,3 s do setki :panic:

2. W nadchodzącym sezonie same wydatki - nowe ciuchy, nowy kask, bo stare za duże już są + kilka innych rzeczy, które uszczuplą budżet.

3. Nowa praca w zupełnie nowej branży, co prawda lepiej płatna ale zawsze to coś nowego i powodującego lekkie obawy na przyszłość

4. Biorąc BMW teraz, poszedłbym na noże z żonką a ja lubię seks :hehe:

 

No i jeszcze jedna rzecz. Może głupia ale mam sentyment do Dragusi i skubana bardzo, bardzo mi się podoba, bo dusza mówi mi - CRUISER! A BMW to będzie zakup czysto praktyczny. A za rok... Za rok jest duża szansa, że Dragusia zostanie do głaskania i weekendowych przejażdżek a kasa na nowy motong i tak będzie ;] Będę miał też duuuużo czasu na ewentualne przymiarki do innych modeli a w sezonie pewnie i do przejażdżek testowych (BMW daje taką możliwość, więc inni producenci pewnie też). Bo co innego na sucho sie przymierzać do motonga, a co innego chwilę na nim pojeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale cena jak pisałem nie była decydującym kryterium wyboru. Po prostu Schuberth jest wygodniejszy i co jest dla mnie bardzo ważne więcej w nim widzę.

Dla jednych Schuberth, dla innych Nolan czy Shoei. Wszystko zalezy jaką ktoś ma głowę i co lubi ;) . Ja przymierzałem wiele kasków i myslę o Neotec'u, bo akurat ten leżał idealnie na mojej bani  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnic podobno jest 21 ;] Najważniejsze to:

 

- Pro ma inną wyściółkę (dla mnie mniej wygodną, mimo że przymierzałem te same rozmiary kasku, ale to subiektywne uczucie)

- jest o 2dB cichszy ;]

- ma troszkę inny kształt skorupy. Basic jest okrągły, Pro ma jakby mini spojlerek z tyłu, który przy bardzo wysokich prędkościach ułatwia opływ powietrza

- na samej szybie też ma jakieś mini spojlerki/deflektory

- wbudowan pod wyściółką antena FM do interkomu

- wkładka na dole również przystosowana dla fabrycznego interkomu (w basicu trzeba ją kupić i zamienić z tą co jest)

- dodatkowa, przypinana na rzepa wkładka na dole szczęki osłaniająca szyję, która jeszcze bardziej izoluje i uszczelnia kask

- pinlock w standardzie (do basica trzeba dokupić)

 

Generalnie Krzysiek z Motostylu mówił, że jak chcę kupić oryginalny intercom (w cenie zbliżonej podobnej do samego kasku :facepalm:) i śmigać z dużymi prędkościami to lepiej Pro. Ale na Cruisera czy do spokojnej turystyki Basic w pełni wystarczy. To poprostu nieco uboższa i dużo tańsza wersja Pro, dla klientów, którzy nie chcą wydawać ponad 2 tys na kask. Kask, który kosztuje tylko nieco więcej niż szczękowe Nolany czy Sharki, a przy okazji jest lepszy jakościowo, lżejszy i cichszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przymierzałem wiele kasków i myslę o Neotec'u, bo akurat ten leżał idealnie na mojej bani  ;]

Marcin, nie chcę być złośliwy ;] ale po co Ci kask jak Ty praktycznie nie jeździsz?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, nie chcę być złośliwy ;] ale po co Ci kask jak Ty praktycznie nie jeździsz?

A co ja poradzę jak ciągle mi nie po drodze i nie jeżdzę na pusto  ;], ale w tym roku może coś się zmieni  :phi: . A poza tym stary kask trochę się wyrobił i pojawiają się w nim lekkie przeciągi, upierdliwe w chłodniejsze dni  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

X-Lite X1003 - mam, uzywam

http://www.x-lite.it/upload/warehouse/2014/X-1003_14_3open_600_.jpg

 

Zalety :

- nizsza cena niz Shoei i Schubert

- niezla wentylacja - smiem twierdzic ze lepsza niz w Shoei

- odpinany dodatkowy kołnierz

 

Wady:

- poki co .. musialem 2 razy oddac do reklamacji z uwagi na problemy z pinlockiem

 

X-Lite to marka nalezaca do Nolana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.