Skocz do zawartości

Pdc/valeo [ AH ]


tomcioc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy ktoś mógłby pomóc rozwiązać taki o to problem...

Mianowicie zamontowałem jakiś czas temu czujniki parkowania firmy Valeo. Wszystko działa super ale założyłem teraz oryginalny wypinany hak z modułem do RECa. Tu pojawia sie problem i pytanie, czy jest możliwość sterowania zasilaniem czujnikow Valeo poprzez fabryczne PdC- chodzi mi o to że po podłączeniu przyczepki zostaną wyłączone czujniki parkowania, tak jak to ma z fabrycznym PDC.

By to zadziałalo potrzebował bym +/- sterowane nie z lampy lecz z reca(tak by zasilania automatycznie nie bylo po wykryciu podłączonej przyczepki)... czy ktoś sie orientuje czy jest to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A napiecie do swiateł przyczepki jest podawane dopiero po wykryciu przez kompa podłaczonej przyczepki? Myślałem ze caly czas. Jesli faktycznie dopiero po podłączeniu to problem z głowy. Prosty przekaźnik i wysterowanie na rozłączanie obwodu zasilania centralki czujników-jeśli dobrze kombinuje?

Wysłane z mojego NEXT przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Fabryczne pdc jest sterowane cyfrowo z RECa. Pozostaje Ci kombinowanie z przekaźnikiem sterowanym prądem świateł pozycyjnych.

 

Wybacz za mały OT ale nawiązano do oryginalnego haka holowniczego, więc mam pytanko.

 

Może orientujesz się gdzie stały +12 w haku ma bezpiecznik? Coś mi padło chyba, gdyż brakuje mi tam napięcia a było :facepalm:

Pin nr 9 w gnieździe i ewentualnie jeszcze czy pin 10 też ma osobny bezpiecznik?

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, żeby przekaźnik włączał się gdy w obwodzie płynie prąd. Wtedy nie ma znaczenia, czy jest napięcie bez przyczepy, czy nie ma.

Poniżej chyba najprostsze rozwiązanie

post-142171-0-10976400-1454018246_thumb.gif

Wokół kontaktronu nawijasz kilkanaście zwojów przewodu (trzeba dobrać doświadczalnie) i podłączasz go w szereg ze światłem pozycyjnym przyczepy.

Jak przyczepa nie jest podłączona to nic się nie dzieje. Jak podłączysz, to prąd zasilający żarówkę załącza kontaktron, a ten przekaźnik.

Trzeba wziąć taki ze stykami normalnie zwartymi, żeby po włączeniu rozłączał obwód zasilania pdc, lub samego włącznika wstecznego.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chodzi o to, żeby przekaźnik włączał się gdy w obwodzie płynie prąd. Wtedy nie ma znaczenia, czy jest napięcie bez przyczepy, czy nie ma.

Poniżej chyba najprostsze rozwiązanie

attachicon.gifpdc.gif

Wokół kontaktronu nawijasz kilkanaście zwojów przewodu (trzeba dobrać doświadczalnie) i podłączasz go w szereg ze światłem pozycyjnym przyczepy.

Jak przyczepa nie jest podłączona to nic się nie dzieje. Jak podłączysz, to prąd zasilający żarówkę załącza kontaktron, a ten przekaźnik.

Trzeba wziąć taki ze stykami normalnie zwartymi, żeby po włączeniu rozłączał obwód zasilania pdc, lub samego włącznika wstecznego.

 

 

Jak światła postojowe nie będą zapalone to czujnik cofania dalej będzie dzialał. Auto może posiadać światła do jazdy dziennej i wtedy nie ma zapalonych postojówek w przyczepce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy ktoś mógłby pomóc rozwiązać taki o to problem...

Mianowicie zamontowałem jakiś czas temu czujniki parkowania firmy Valeo. Wszystko działa super ale założyłem teraz oryginalny wypinany hak z modułem do RECa. Tu pojawia sie problem i pytanie, czy jest możliwość sterowania zasilaniem czujnikow Valeo poprzez fabryczne PdC- chodzi mi o to że po podłączeniu przyczepki zostaną wyłączone czujniki parkowania, tak jak to ma z fabrycznym PDC.

By to zadziałalo potrzebował bym +/- sterowane nie z lampy lecz z reca(tak by zasilania automatycznie nie bylo po wykryciu podłączonej przyczepki)... czy ktoś sie orientuje czy jest to możliwe.

 

Jeśli masz jeden wolny pin we wtyczce od przyczepki to ja bym to rozwiązał w ten sposób.

Przekaźnik normalnie zamknięty - czyli jest zasilany moduł czujników cofania w stanie spoczynkowym przekaźnika. Na jeden styk sterujący przekaźnika podajesz +12V po stacyjce. Na druki styk jest podawana masa tylko wtedy gdy jest podpięta wtyczka od przyczepki. Jeśli wpinasz wtyczkę od przyczepki wtedy rozwierają się styki co powoduje odcięcie zasilania czujników. Dzięki temu rozwiązaniu nie jesteś zależny od włączenia jakichkolwiek świateł i rozłączenie styków następuje zaraz po przekręceniu stacyjki (oczywiście jak jest podpięta wtyczka przyczepki)

Ponadto jeśli zapomnisz podłączyć wtyczkę a wrzucisz wsteczny wtedy czujniki zaczynają piszczeć i od razu wiesz że nie ma podłączonej wtyczki.

 

post-133150-0-30236400-1455194822_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na cieplejsze dni, między czasie stawiam garaż gdzie będzie można podłubadc przy asterce. W chwili obecnej mam dwie możliwosci. Jedna tak jak koledzy pisza a drugą to zamontowac fabryczny wylacznik pdc- z tym ze oparty na przerzutniku typu D. Po wlaczeniu zaplonu automatycznie by sie załaczal a centralka czekala by jak teraz na sygnal z lampy- a ja recznie mogl bym wylaczyc przyciskiem zasilanie centralki,prawie jak w orginale...

Wysłane z mojego NEXT przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.