Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam,czy w skrzyni biegów (manualna) dobrze jest wymienić olej (190 tys km) czy lepiej nie ?jeśli tak to na jaki ?

Witam,

Również mam podobną 'dylematę' ... :-) ..., ale coraz bardziej skłaniam się do tego, że nie tylko 'dobrze' to zrobić, ale wręcz jest to wskazane, zwłaszcza po takim przebiegu - 190kkm... jeszcze jak sobie pooglądalem filmiki tego typu jak poniżej ... skoro lepsze fury to robią i to do tego z płukanką, to i leciwym samochodowym kowalskim to nie zaszkodzi:

https://www.youtube.com/watch?v=hhRhPY25kFo

Nikt z nas nie jeździ ideanie, niejednemu raz na jakiś czas zdarzy się 'pozgrzytać' skrzynią, a opiłki się wtedy wewnątrz zbierają, oj zbierają ... :-) ... i jeszcze ten szlamik olejowo-zanieczyszczeniowy ...

Poza tym:

https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/354115-all-zamiennik-dla-oleju-przek%C5%82adniowego-gm1940182/

Jak więc widać ludziska nie mają oporów w pewnych sytuacjach ... :-) ...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GL-4 – oleje z większą ilością dodatków uszlachetniających i typu EP. Stosowane w przekładniach hipoidalnych, pracujące przy zmiennych warunkach, dużym momencie obrotowym i małej prędkości, bądź odwrotnie. Zalecane do niektórych przekładni zmiany biegów.

GL-5 – oleje wysokiej jakości o bardzo dobrych właściwościach smarnych. Zawierają ok. dwukrotnie więcej dodatków uszlachetniających w porównaniu z olejami klasy GL-4. Stosowane w przekładniach hipoidalnych pracujących pod dużym obciążeniem.

 

http://autokult.pl/13597,wymagania-stawiane-olejom-przekladniowym-czesc-2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GL-4 – oleje z większą ilością dodatków uszlachetniających i typu EP. Stosowane w przekładniach hipoidalnych, pracujące przy zmiennych warunkach, dużym momencie obrotowym i małej prędkości, bądź odwrotnie. Zalecane do niektórych przekładni zmiany biegów.

GL-5 – oleje wysokiej jakości o bardzo dobrych właściwościach smarnych. Zawierają ok. dwukrotnie więcej dodatków uszlachetniających w porównaniu z olejami klasy GL-4. Stosowane w przekładniach hipoidalnych pracujących pod dużym obciążeniem.

 

http://autokult.pl/13597,wymagania-stawiane-olejom-przekladniowym-czesc-2

no to do mojej skorupy lepiej GL 5 czy może być GL 4 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

GL5 spełnia wyższe normy = droższy :) Zależy jak bardzo kochasz swój samochód, ale wymiana i tak mu wyjdzie na dobre, nawet jak wlejesz GL4.

 

GL5 jest bardziej "agresywny"... Jeśli skrzynia jest do niego nieprzystosowana, to szybko skoroduje, np. synchronizatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.