Skocz do zawartości

Seat Ibiza 6L + LPGTECH - wskazania poziomu gazu


szeryf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

w lipcu zeszłego roku założyłem do auta (Seat Ibiza 6L 1.4 16V BBY) instalację gazową LPGTECH. instalacja do tej pory śmiga aż miło icon_smile.gif Ale od początku mam problem ze wskaźnikiem lpg w zbiorniku. Efekt jest taki, że diody migają między jedną a trzema (na początku świecą 4, później 3, później 1, albo skacze od 1 do 3). Do tej pory oczko na wielozaworze (Tomasetto) było wymieniane 3 razy, po zatankowaniu do pełna było dalej to samo. Ostatnio gazownik wymienił wielozawór na taki z instalacji BRC, tam są ponoć lepsze oczka, ale po zatankowaniu do pełna znowu to samo :/ Po każdej wymianie oczka jego działanie było sprawdzane metodą na magnes, i było ok.
Czy ktoś ma pomysł o co chodzi?
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam odpowiedzi na Twój problem, ale zadaj sobie pytanie czy naprawdę ten wskaźnik jest Ci potrzebny. Wiem, że skoro jest to powinien działać ale nawet jak będzie działał to i tak będzie to wskazanie orientacyjne. Nigdy nie jeździłem patrząc na ten wskaźnik a w obecnym aucie mam w takim miejscu, że nie da się go zobaczyć podczas jazdy. Patrzę po przejechanych km i w zależności od stylu jazdy miasto/trasa/mieszany wiem ile jeszcze orientacyjnie mogę przejechać. A to czy zatankuję LPG mając jeszcze kilka litrów gazu w zbiorniku lub jeśli przejadę kilka km na noPB jest dla mnie bez znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chodzi o to, że ciekawi mnie to dlaczego nie działa tak jak powinien :) To nie jest instalacja sprzed 10 lat, więc wydawało mi się że powinno działać :)

Przy okazji, znajdę gdzieś rozpiskę wtyczki do łączenia się z kompem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji, znajdę gdzieś rozpiskę wtyczki do łączenia się z kompem?

 

Schemat na pewno jakiś jest a czy ogólnodostępny to nie wiem. W Qboxie jest możliwość wprowadzenia z palca napięcia w V przy poszczególnych diodach, ale byłoby z tym dużo zabawy i niem wiem czy LPGTECH coś takiego oferuje.Jak bardzo Ci zależy to musisz nękać gazownika do skutku i stosować metodę prób i błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahaha

mam ten sam problem tylko w techu do 8 cylindrowca

od początku nie działał wskaźnik jak trzeba

w końcu udało się go skalibrować - podjechałem na przegląd do gaziarza, podpiął się z kompem i spisał napięcie z pływaka, później pojechałem zatankować do pełna i znowu sprawdzenie napięcia, później ustawienie odpowiednio napięć czyli tego jakie napięcie odpowiada kolejnej kropce...

niby jest lepiej ale cały czas nie jest to to...generalnie działa ale np. dzisiaj zatankowałem do pełna i po przejechaniu ok. 20km i ponownym odpaleniu pokazał 2 kropki z 4 po czym po jakimś czasie jazdy zaczęły się świecić wszystkie...

też mnie to trochę irytuje, niby wiem ile pali ale skoro już jest ten wskaźnik to niech jakoś działa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcia w V przy poszczególnych diodach, ale byłoby z tym dużo zabawy i niem wiem czy LPGTECH coś takiego oferuje

 

oferuje a zabawy nie ma z tym tak wiele - wystarczy sprawdzić napięcie na prawie pustym i dotankować do pełna i można ustawiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oferuje a zabawy nie ma z tym tak wiele - wystarczy sprawdzić napięcie na prawie pustym i dotankować do pełna i można ustawiać

 

Ewentualnie wyjeździć LPG do zera, zatankować 10 litrów i ustawić napięcie rezerwy bo chyba o nią najbardziej się rozchodzi. Chyba oczywiste, że po 100 km w standardowym aucie nie zaświeci się rezerwa :phi:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a o to nikt nie pytał ;)

ale właśnie dlatego dobrze działający wskaźnik by się przydał bo różnice w spalaniu mogą sięgać 10l/100km o co nie trzeba się mocno starać i czasami ciężko utrafić z tankowaniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazania były kalibrowane na pustym i pełnym zbiorniku, chodzi o to że wskazania skaczą miedzy 1 a 3 diodami (oczywiście przy pewnym poziomie paliwa), a nigdy nie miałem 2. Po wymianie oczka i ustawiana na magnes jest ok, a po kilku dniach przestaje działać dobrze, oczko wyciągnięte i ustawiane na magnes pokazuje bzdury, i tak było za każdym razem.

 

Kabel mam, ale do Bingo M, a nie chce na czuja szukać Tx i Rx we wtyczce od LPGTECH :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co słyszałem pracownicy techa są w miarę kontaktowi i próbują pomoc.

 

Dobrze słyszałeś bo mają bardzo dobrych techników i jeśli Stag się nie ogarnie (po mału zaczynają) to mają duże szanse żeby zacząć przejmować rynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.