gala Napisano 28 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2016 Nadejszla wiekopomna chwiła. Wymiana rozrządu w czarnuchu,. Reaktor 1.2 16V. Przebieg 152 kkm, wiem, że był już wymieniany ale nie wiem czy również z pompą wody. Zakładam wymianę z pompą. Co polecicie ile to kosztuje i dlaczemu tak drogo? kupować na alle czy w jakimś intercarsie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 28 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2016 U siebie ponad rok temu wrzuciłem pasek Conti, napinacz SKF jak dobrze pamiętam, pompa wody Rouville. Chyba za same "graty" dałem 350zł, w tym chyba był pasek wielorowkowy również Conti. Prawie 50kkm przejechane i jest ok, pewnie przez wakacje będe znów wymieniał. Wymieniałem sam więc nie powiem Ci ile robocizna kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 29 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Myślałem aby wymienić samemu. Używałeś blokad do rozrządu? ZTCW zestaw blokad do tego silnika na alle to koszt circa 100 PLN, Wymiana pewnie ze 200, więc może warto samemu? Należy się spodziewać jakichs większych komplikacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Myślałem aby wymienić samemu. Używałeś blokad do rozrządu? ZTCW zestaw blokad do tego silnika na alle to koszt circa 100 PLN, Wymiana pewnie ze 200, więc może warto samemu? Należy się spodziewać jakichs większych komplikacji? Jak wymieniam rozrząd, to oznaczam koła pasowe, liczę zęby na pasku pomiędzy kołami po stronie gdzie nie ma napinacza i tak samo zakładam nowy pasek. Jak jest możliwość w prosty sposób zablokować koła pasowe, to blokuję - i tyle ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Ja u siebie dałem pasek conti , napinacz ori (w sumie ina) , pompa ruville , rozrząd w AGP taki sam jak w 1,2 16v Robione w ASO na moich częściach więc dostałem 1 rok gwarancji :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Wiesz można zrobić metodą tak jak tomto opisuje, można na blokady. Osobiście kupiłem ten zestaw blokad za 100zł, przydaje się przy innych silnikach zwłaszcza ten "szpej" wkręcany w gniazdo świecy. Łatwo zlokalizować GMP i DMP tłoka. Trudności większych nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Ja u siebie dałem pasek conti , napinacz ori (w sumie ina) , pompa ruville , rozrząd w AGP taki sam jak w 1,2 16v Robione w ASO na moich częściach więc dostałem 1 rok gwarancji :D A czasem pasek nie jest mocniejszy niż w 1.2 16V? Do 1.9 mj 130KM też można założyć pasek od PII 1.9 jtd, tylko długo to nie pojeździ . A niestety w niektórych katalogach jest podane, ze 1.9 jtd i 1.9 mj mają taki sam pasek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruszka2 Napisano 6 Marca 2016 Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 Witam . Ja wspomagam się poradnikiem (Sam naprawiam Fiat PuntoII) zawsze . Wszystko jest fajnie opisane i jeśli ktoś lubi się sam pobawić to z pomocą tego wydawnictwa da radę . Wszystko jest opisane krok po kroku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 14 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 Tak wiec sam zabiore sie za rozrzad a czarnuchu. Pytanie o napinacz: nalezy go w koncu napiac, zakladam ze na rolce jest znak i drugi znak gdzies pewnie na silniku, tak? I czym ma to nqciagnac? Recami? Czy jakims wymyslnym diwajsem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 14 Marca 2016 Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 Napinacz ma znaki na sobie, napinając go należy go tak napiąć żeby znaki nachodziły na siebie. Ja napinam "diwajsem" z zestawu blokad. Zresztą w necie jest manual do tego silnika, bazuj na nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 19 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 Zmieniłem ten nieszczęsny nierząd. Kupiłem zestaw contitech wraz z pompą wody. Ale aby nie było tak łatwo: pierwsza niespodzianka: stary napinacz nie napinał niemal wcale, mogłem go obracać palcami, ślizgał się po pasku, Trochę mnie to zdziwiło, nie powiem. Koła nie mają na sobie fabrycznych znaków - niestety. Znalazłem znaki na kole rozrządu zrobione przez poprzedniego mechanika. Jeden znak namalowany na bloku silnika i pewnie na wcześniejszym pasku. OK, wymieniłem pompę wody, zakładam pasek i zonk. Nie pasuje na znaki, brakuje jednego zęba... noższ kurde... biorę stary, przymierzam i... nie siada, brakuje jednego zęba. O co kaman, stary pasek był naciągnięty w stosunku do nowego, ale różnica wniosła może z 1 mm. Zmierzyłem średnicę koła napędowego pompy i proszę: stara fi 55,6mm nowa fi 57,4 mm a więc obwody pomp były różne, różnią się o 6 mm! czyli już wiadomo dlaczemu nie siada pasek. Cofnałęm nieco wał korbowy, załóżyłem pasek, paczam i co? kutwa na kole rozrządowym nie bangla, 3-4 mm do przodu. Ale, pokręciłem wałem korbowym i jakoś się ułożył. Odpaliłem grata - pracuje normalnie, odpowietrzyłem, jazda testowa 15 km - wszystko ok, nawet mam być może subiektywne wrażenie, że silnik pracuje ciszej i auto jest jakby żwawsze... ale to chyba tylko wrażenie. nie obeszło się bez strat - przy odpowietrzaniu uleciał mi odpowietrznik - śrubka z przewodu idącego do nagrzewnicy - w pupę... - nie wiecie kto ma do sprzedania taki? Póki co zabzpieczyłem zestawm młodego skauta- nałożyłem tę urwaną śrubkę i zatrzasnąłem trytytykiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Marca 2016 Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 ... nie obeszło się bez strat - przy odpowietrzaniu uleciał mi odpowietrznik - śrubka z przewodu idącego do nagrzewnicy - w pupę... - nie wiecie kto ma do sprzedania taki? Póki co zabzpieczyłem zestawm młodego skauta- nałożyłem tę urwaną śrubkę i zatrzasnąłem trytytykiem Jeżeli to ten pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą, to chyba mam gdzieś w piwnicy, ale muszę sprawdzić ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 20 Marca 2016 Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Oczywiście nowy napinacz odpowiednio ustawiłeś? Widzę że poradziłeś sobie bez blokad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 20 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Jeżeli to ten pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą, to chyba mam gdzieś w piwnicy, ale muszę sprawdzić ... tak dokładnie o ten sam chodzi, a w zasadzie o samą tę śrubkę, którą się wkręca w gniazdo, szukaj szukaj, chętnie odkupię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 20 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Oczywiście nowy napinacz odpowiednio ustawiłeś? Widzę że poradziłeś sobie bez blokad co masz na myśli odpowiednio? Założyłem na śrubę, naciągnąłem wg znaków, tak aby się zeszły, zakręciłem nakrętkę i skontrolowałem kluczem dynamo na 28 Nm i gitara. Największą trudność sprawiło wymontowanie poduszki silnika, fragmentu przykręconego do bloku. Otóż w mojej padace przymocowana jest za pomocą 6 śrub i jedna jest w tak nieciekawym miejscu, że musiałem paluchem wpechać nasadkę 1/4 do środka, potem przedłużkę o długości ok. 5 cm i tą przedłużkę odkręcać kluczem płaskim 11 madafaka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 20 Marca 2016 Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 No naciągnąć na znaki, ja jeszcze po dokręceniu napinacza kilka razy obróciłem wałem i ponownie ustawiłem na znaki żeby skontrolować ustawienie napinacza. Jest chodzi o śruby od poduszki, od części silnikowej. Ja odpowiednio manewrowałem podnośnikiem który miałem podłożony pod skrzynie biegów. Tzn silnik podnosiłem względem karoserii wtedy dostęp jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 21 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 No naciągnąć na znaki, ja jeszcze po dokręceniu napinacza kilka razy obróciłem wałem i ponownie ustawiłem na znaki żeby skontrolować ustawienie napinacza. sprawdziłem podobnie, kilka razy obróciłem wałem, znaki się zgrywały Jest chodzi o śruby od poduszki, od części silnikowej. Ja odpowiednio manewrowałem podnośnikiem który miałem podłożony pod skrzynie biegów. Tzn silnik podnosiłem względem karoserii wtedy dostęp jest ok. myślałem też o tym, ale nie byłem pewien czy gumy w poduszkach to zniosą. Rozumiem, że u Ciebie jest taka sama nieszczęsna poduszka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 Tak, raczej jest taka sama poduszka. Zresztą w 8v poduszka jest inna ale mocowanie do głowicy jest podobnie rozwiązane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.