mlody199122 Napisano 23 Marca 2016 Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 "Co pasuje od 1.1 : - alternator (w zaleznosci od kolka fonicznego trzeba dawac podkladki pod altka (i szlifowac lape) lub nie)" Gdzie dać te podkładki? Pod mocowanie altka? Czy pod kółko po którym lata pasek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiemiec Napisano 23 Marca 2016 Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 Przy standardowym alternatorze z 1.1 zarówno z spi jak i mpi pasuje bez podkładek i nie ociera o łapę - nie trzeba nic szlifować - jeśli koło pasowe jest od wersji bez klimatyzacji - czyli pojedyncze z osadzeniem standardowym CPW... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlody199122 Napisano 23 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 Ja mam wersję właśnie z podwójnym kołem i stąd moje pytanie gdzie te podkładki trzeba dać Z góry dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 23 Marca 2016 Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 Wystarczy zmienić kółko na alternatorze i nie trzeba dawać żadnych podkłądek czy bawić sie w jakieś szlifowania..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 23 Marca 2016 Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 To jeszcze napisz chłopakowi na jakie ma zmienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 23 Marca 2016 Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 Uwaga piszę: właściwe! No kurcze - kółka są różne - pojedyncze i podwójne z odsadzeniem większym lub mniejszym. Trzeba dobrać właściwe i je założyć. Temat przerabiałem miesiąc temu szukając alternatora do klimy do swojego boba, bo miałem z punto i musiałem zmienić na seicento. Wystarczyło zmienić kółko i wszystko zadziałało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiemiec Napisano 24 Marca 2016 Udostępnij Napisano 24 Marca 2016 Można np, założyć koło pasowe od sc spi 1.1 tylko że pozostaje kwestia przymocowania w jakiś sposób na nowo CPW, ponieważ przy podwójnym kole pasowym CPW jest po stronie silnika, natomiast przy pojedynczym jest po stronie zewnętrznej - swego czasu były specjalne przejściówki/ aluminiowe dystanse do CPW żeby osadzić go prawidłowo. Po takiej przekładce alternator jest w osi i nie trzeba nić piłować/ podkładać, a podwójne koło pasowe i tak jest nie wykorzystane w sc/cc, ponieważ klimatyzacja jest napędzana bezpośrednio z koła pasowego, ona sama ma podwójne koło pasowe i napędza alternator - więc śmiało można zrobić taką przeróbkę... Źródło poniższego opisu i zdjęć: http://www.s616648385.domenaklienta.pl/nim.silnik.html Pierwszy sposób możliwy jest do wykonania w warunkach garażowych. Należy rozciąć element mocujący czujnik w miejscach oznaczonych żółtymi liniami. następnie przesunąć go na żądaną odległość (należy pamiętać, że odległość czujnika od zębów musi być taka sama i powinna wynosić od 0,5 do 1mm). Gdy ustalimy odległość należy zaznaczyć nowy punkt dal wkręcenia 1.śruby którą, przykręcony jest czujnik. wywiercić otwór (pamiętając, że jego średnica musi być mniejsza od średnicy śruby) a następnie go nagwintować. Jest to Najprostsza metoda przesunięcia czujnika położenia wału korbowego. Osobiście bym jej nie polecał ponieważ czujnik nie jest pewnie umocowany. Drugi sposób zdecydowanie pewniejszy od pierwszego ale potrzeba do niego frezarki (ewentualnie samego frezu, imadła i wiertarki). Podobnie jak w pierwszym przypadku wycinamy fragment uchwytu czujnika położenia wału. Następnie nawiercamy kolejny otwór w uchwycie tak aby znajdował się w linii prostej ponad otworem do którego była wkręcona śruba mocująca czujnik. Następnie wykonujemy element do którego, będziemy przykręcać nasz czujnik. Ja wykorzystałem do tego aluminiowy blok (lekki i nie rdzewieje) w uchwycie tym należy wykonać dwa otwory mocujące go do oryginalnego mocowanie czujnika w taki sposób aby pokrywały się z otworami wykonanymi w oryginalnym mocowaniu ( otwory w nowym mocowaniu nie muszą byc nagwintowane ale muszą być ciasno pasowane aby całość była dobrze ustawiona) Schematyczny rysunek nowego elementu przedstawia się następująco. Należy pamiętać o tym, że nowa powierzchnia do której będzie przylegał czujnik musi być w tej samej odległości co oryginalna. Dla tego na rysunku jest wykonany stopień. Otwór powyżej otworu centrującego nasz czujnik powinien byc nagwintowany ponieważ tam teraz będzie przykręcony nasz czujnik. Całość po zamontwaniu wygląda następująco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlody199122 Napisano 24 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2016 Dzięki za odpowiedzi, coś będziem modzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.