Wafer Napisano 24 Marca 2016 Udostępnij Napisano 24 Marca 2016 Witam Tak wiem wiem jazda 1000km ciągiem z tylnym zawieszeniem opartym na poduszkach i nie schodząc poniżej 160km/h to proszenie się o kłopoty, to już słyszałem, teraz proszę o konkrety. Problem polega w grzejącej się tylnej piaście (lewa grzeje się mocniej, to ta która pokonała ten sam dystans z tą samą prędkością na zapieczonym ręcznym ), po przejechaniu 40-50km jest ciepła, nie parzy, ale jest powiedzmy to w temperaturze herbaty idealnej do picia. Druga jest po prostu ciepła. Po podniesieniu samochodu koło kręci się luźno, hamulce nie trzymają, nie ma żadnych luzów, łożysko nie huczy podczas jazdy i jest (i cały czas było) obficie nasmarowane. Jako że mam kombi w tdi'ku to i dużo wozi i dużo jeździ więc potrzebuję coś porządnego. Do wyboru mam od Deckermanna za ~100zł po SKF za 430zł, no i ORI pewnie za coś koło 700 jak nie lepiej. Nie ukrywam że potrzebuje coś co sporo wytrzyma, może ktoś przerabiał temat ? Ktoś coś poleci ? Kupienie SKF oczywiście jakoś przeżyję, zdecydowanie bardziej zależy mi na tym żeby włożyć i zapomnieć a nie robić po pierwszej lepszej 'mojej' trasie. A na siłę w oryginał nie chcę się pchać bo wiadomo cena do wartości samochodu robi się mało atrakcyjna. I kolejna sprawa, luzów nie ma, nie huczy, do 100km/h nawet się nie grzeje, więc temat nie jest pilny, nie chce robić tego w NL z lewarkiem na podjeździe, tylko w PL w garażu na podnośniku, ale do tego czasu muszę zrobić stilonem jakieś 4000km i po mojemu nie jest to najmniejszy problem przy takich objawach? Czy się mylę? Nie chcę niespodzianki w trasie ps. ktoś z was w ogóle to sprawdza czasem? Czy piasty się nagrzewają po jeździe? Ja mam takie zboczenie odkąd przejechałem w.w. 1000km na zaciągniętym ręcznym, pewnie gdybym tam rąk nie wsadzał to bym spał spokojnie jeszcze 50k km zanim zaczęło by huczeć Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Ja kupowałem do siebie OE, co byś nie kupił to patrz żeby były dedykowane do kombika bo tam są łożyska rolkowe dwurzędowe, a te tanie piasty mają normalnie łożyska stożkowe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 do kombika bo tam są łożyska rolkowe dwurzędowe, a te tanie piasty mają normalnie łożyska stożkowe. dobrze wiedzieć , w razie czego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 25 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 No też coś o tym słyszałem że powinny być rolkowe, a te są zdecydowanie wytrzymalsze. Ile płaciłeś za OE ? Na razie jestem w kropce, dzisiaj trasa 45+45km w 4 osoby po autostradzie i zimniuteńkie jak by w ogóle nie jeździły.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Płaciłem w hurcie po 200 za szt. ale wziąłem ostatnie dwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 28 Marca 2016 Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 @Wafer a nie zamordowales dupy pod katem zbieznosci. Sie okaze ze jakie bys lozysko nie zalozyl to i tak zakatujesz w tydzien bo dupa okrakiem jezdzi . Nie masz gdzie na podmianke jakiejs piasty od jakiego dawcy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 29 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 A jest to możliwe? Tył jest na sztywno, a zgiąć taką belkę to nie lada wyzwanie... poza tym to w pierwszej kolejności opony by cięło jak szalone... no chyba że tuleje się poddały bo mają już ponad 100 000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 no z tego co widze to tam letko twoj wagon nie ma Co innego wozic powietrze a co innego cisnac 1500km z pelnym obciazeniem nie raz i nie dwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 30 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 Nie po to wagona brałem żeby powietrze wozić :D No lekko nie ma to mu trzeba przyznać, ale w końcu założyłem hak to trochę mu ulży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2016 @Wafer to mi moze jakies autko przyciagniesz na czesci ? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 2 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2016 Hehe, właśnie się nad tym zastanawiałem, ostatnio było 3D z JTD, stuknięty lekko, do wymiany zderzak, błotnik lampa, reszta raczej przeżyła, za 900 euro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2016 Hehe, właśnie się nad tym zastanawiałem, ostatnio było 3D z JTD, stuknięty lekko, do wymiany zderzak, błotnik lampa, reszta raczej przeżyła, za 900 euro ee , to ja jakiś czas temu przytargałem z bawarii stilo 5d 1,6 za 700 eur , od 1 wł , niewalone , ori lakier , 240tys km , tylko wyprałem dziada i wosk na lakier , bo trochę stał już wymeldowany , bo niemiec miał już nowe bmw 118 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2016 Jako że mam kombi w tdi'ku to i dużo wozi i dużo jeździ więc potrzebuję coś porządnego. Do wyboru mam od Deckermanna za ~100zł po SKF za 430zł, no i ORI pewnie za coś koło 700 jak nie lepiej. Nie ukrywam że potrzebuje coś co sporo wytrzyma, może ktoś przerabiał temat ? Ktoś coś poleci ? Kupienie SKF oczywiście jakoś przeżyję, zdecydowanie bardziej zależy mi na tym żeby włożyć i zapomnieć a nie robić po pierwszej lepszej 'mojej' trasie. A na siłę w oryginał nie chcę się pchać bo wiadomo cena do wartości samochodu robi się mało atrakcyjna. A to Fiat produkuje łożyska? Jak myślisz, co będzie w pudełku ori Fiata? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 A to Fiat produkuje łożyska? Jak myślisz, co będzie w pudełku ori Fiata? dokładnie , pewnie bedzie FAG , SKF lub coś w ten deseń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 dokładnie , pewnie bedzie FAG , SKF lub coś w ten deseń SKF. Pod wszelkimi rolkami rozrządu i osprzętu z napisem Dayco też kryje się SKF. Z Fiatów, Alfy z pierwszego montażu w piastach siedzą SKF. FAGi stosuje przede wszystkim gruba vag, choć nie powiem, te dwie firmy lubią się wymieniać referencjami w swoich pudełkach i reprezentują ten sam poziom. W SKF jest tylko jeden feler, niektóre pompy wody im nie wyszły. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 W SKF jest tylko jeden feler, niektóre pompy wody im nie wyszły. fakt , m.inn. słynny problem z padającymi pompami w AR 159 1,9 jtdm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 4 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Tylko SKF w pudełku SKF to nie to samo co SKF w pudełku Fiata... niestety ale często prawdziwe. Dlatego pytam czy warto czy nie warto w tym przypadku doplacać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Tylko SKF w pudełku SKF to nie to samo co SKF w pudełku Fiata... niestety ale często prawdziwe. Dlatego pytam czy warto czy nie warto w tym przypadku doplacać ? To jest ten sam SKF, wiem o czym mówisz, ale tu ściemy nie ma i nie warto dopłacać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.