Skocz do zawartości

Wrangler do miasta na codzień?


jimbo22

Rekomendowane odpowiedzi

Heja,

Z powodów zmian "zawodowych" najprawdopodobniej będziemy musieli dokupić kolejne auto.

Jako że żona zaklepała Lexusa na dojazdy - ja mogę sobie wymyślić coś do kupienia (i pewnie sprzedamy E38).

I tak mnie naszło żeby spełnić marzenie z dawien dawna - kupić sobie Wranglera.

Temat utrzymania amerykana, do tego 4x4 jest mi zupełnie obcy. W sumie to jechałem takim raz w życiu i to jak byłem mały :) Ale kit z tym...

Kupiłbym jakiegoś dziadka za powiedzmy 15-25 tys (automacik, silnik bez znaczenia). Spalanie - powiedzmy ze do 12l w miescie do zaakceptowania (benzyny - lpg to dowolnie).

Włożył pakiet startowy + dorzucił hak... ew. przysposobił do offroadu może w przyszłosci...

Jak taki wranglers wychodzi z utrzymaniem na codzień vs inne auta?

Jak tam rynek tych aut? kupiłbym w PL coś normalnego? Czy trzeba importować samodzielnie?

Dałoby radę jezdzic tym w sezonie jesien - wiosna do roboty codziennie? można na tym polegać że odpali (przyjmuję że będzie zadbany ponadprzeciętnie w moich rękach)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli celujesz w YJ (prostkatne swiatla z przodu) .. 20-latek .. na bank bedziesz musial sprawdzic rame i bude.

 

Jedyny sluszny silnik to 4.0HO ale w miescie to on nie spala 12l .. w sumie w trasie tez nie  ;l Sa jeszcze bynzny 2.5l ale slabe i nie ciagnie .. a pali podobnie. Z tego co pamietam skrzynia przy 4.0 bedzie przewaznie manualna niestety, ale ludzie motaja i przerabiaja na automat z XJ. Automaty wystepuja 3-biegowe ale ciezko dostepne na naszym rynku. Zreszta 2.5l to samo.

 

Musisz wiedziec ze YJ jest na resorach .. to mocno wplywa na komfort jazdy. Da sie przerobic na sprezyny i amortyzatory, ale moze lepiej po prostu szukac od razu TJ (okragle swiatla z przodu). Tylko nie wiem czy ci budzet styknie.

 

Srednia predkosc przelotowa Wranglera na kolach 33-35'' nie przekracza 70-90km/h .. raz ze niezbyt komfortowo a dwa ze i niezbyt bezpiecznie bo przy takich kolach robisz lift budy wiec srodek ciezkosci sporo sie podnosi  ;) W zimie hamowanie na terenowych oponach nie wystepuje, wiec jezdzisz tym jak pociagiem hamujac 2km wczesniej :phi:

 

Mi telepanie, halas, wiatr i woda by nie przeszkadzaly, bo jazda zmotanym kultowym Jeepem sama w sobie jest klimatyczna i ciezko ja porownac do czegos innego. Mialem  przez 3 lata XJ i pomimo ze gruchotalo w nim wszystko to bylo to wpiasne w charakterystyke tego auta i jadac nim po prostu o tym nie myslales ... cieszyles sie kazda gorka, koleina czy blotem po progi ;)

 

Kwestie kosztow pomine - auto bedzie mialo swoje lata, a do tego przy zmianie zawieszenia i dolozeniu duzych kol dzialaja na nie zupelnie inne sily, dlatego wymiany pewnych elementow beda czestsze zeby nie napisac czeste - to juz zalezy od twojego stylu jazdy i czy butujesz na asfalcie mielac przy okazji mosty :P Ja w swojego Cherokee wsadzilem ponad 40tys, ale robilem go na tip-top na oryginalnych czesciach MOPARa a nie zamiennikach Crowna ktore sa dosc tanie. Moze to glupie, no ale co poradzic :P W Jeepach wszystko kosztuje albo 50zl albo 500zl ... plus jest taki na forum jeep.org sa ludzie ktorzy trudnia sie rozbieraniem aut i sprzedawaniem do nich uzywanych czesci. Na allegro tez troche tego jest. 

 

Coz ci moge poradzic - kupuj! Ale pamietaj ze zawsze taniej kupic juz zmotane auto do terenu niz robic to samemu, bo np. za komplet dobrych opon 35'' zaplacisz ok 4tys, za lift zawieszenia od 6 do 15tys .. stalowe zderzaki 2tys, wyciagarka 2tys ... i wcale nie pisze o cenach za topowe rzeczy ;)

 

@ moze sie tu troche wypowiedziec bo ujezdza Wranglera zabawowo, a ogolnie to polecam http://www.jeep.org.pl/forum/index.php .. tylko sie nie przestrasz  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli celujesz w YJ (prostkatne swiatla z przodu) .. 20-latek .. na bank bedziesz musial sprawdzic rame i bude.

no wlasnie im wiecej czytam tym bardziej jednak poszedłbym w 2gen ;)

co do kół - jakbym miał się bawić w offroad (opcjonalnie narazie), to kupiłbym 2 komplety. Na codzien bylyby jakies ladne (murzyńskie) alu na asfalt.

co do kosztów - zdaje sobie sprawę, że egzotyka i zabawa kosztuje (mam E38 kupione za 8 tys, w które władowałem tyle co Ty w Cheroka ;) -

w sumie to wychodzi mi ze kazdy przejechany kilometr E38 (bez liczenia paliwa), kosztował mnie 4 PLN - bo zrobiłem nim 10 tys przez 5 lat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez bym radził TJ - zmotany egzemplarz zrobiony tak jak sztuka motania nakazuje dostaniesz w okolicach 35-40tys. Oczywiscie mowa o straszych rocznikach .. ale w tym autach nikt nie patrzy na roczniki i przebiegi  :phi:

 

Dwa komplety kół to mało wygodny zestaw, lepiej kupić AT ktorymi mozesz jezdzic cały rok i w terenie tez dadza rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W to że to bulwarówka i nie jeździła w terenie nie wierze, ale wygląda zacnie - pozostało dorwać kogoś doświadczonego w mechanice Jeepowej, sprawdzic i brać  :phi:  :phi:  :phi:

 

http://otomoto.pl/oferta/jeep-wrangler-tj-gaz-sekwencja-lift-kola-35-zadbana-bulwarowka-ID6ykdr3.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena zdeko... do negocjacji - z włascicielem i żoną :)

narazie wstępnie się orientuję. ale sama mysl o zakupie - sprawia radość ;)

jeszcze oglądam na Cziroki.. tez mam słabość - ale w tym wypadku TYLKO XJ:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając Czirokiego ogladalem sie za Wranglerami .. podejrzewam ze majac Wranglera oglada sie za XJ  :phi: Przewaga XJ jest na pewno jego wielkosc - 5 drzwi i duzy bagaznik sprawiaja ze mozesz smignac tym na wycieczke w kilka osob. Wrangler 3-drzwiowy bagaznika nie posiada. Sztywny dach to zaleta bo jest ciszej w XJ, ale za to latem we Wranglerze dach sobie po prostu zdejmujesz ... no tego w XJ nie zrobisz  ;l

 

Jesli kiedys wroce do terenowek to kupie albo LandCruisera albo Wranglera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sie w YJ nie pchal...ze wzgledu na wiek, piorowe zawieszenie i pare innych. 

Kup zdrowego NIEMOTANEGO TJ - pisze nie motanego bo motane jesli sa zmotane dobrze to w 99% byly katowane w terenie a jesli sa zmotane do bulwaru to najczesciej najtanszym kosztem " bo i tak w teren nie bedzie jezdzil" co odbija sie mocno na komforcie jazdy. 

Nie patrz wogole na silniki inne niz 4.0 - ten wrangler z ogloszenia Czachy jest ladny ale niestety silnik nie ten. Na forum jeepa jest multum tematow na temat jak podniesc moc w 2,5l - wszystkie koncza sie tym ze takie auto trzeba albo sprzedac albo wsadzic do niego silnik 4.0 - innej mozliwosci nie ma.

Niezawodnosc - srednio zadbany TJ nie sprawi ci problemow....serio! Ja w swoim urwalem i popsulem wiele rzeczy ale wszystko to bylo w trudnym terenie i bylo bezposrednim skutkiem katowania....nie mialem jeszcze awarii na drodze czy przypadku ze auto nie odpalilo rano a mam go od 2004 roku. 

Co do skrzyn biegow - ja mam manuala NV3550 - skrzynia niezniszczalna. Teraz wybral bym automata ale to ze wzgledu na skaly i rockcrawling. Ale nawet przez mysl mi nie przeszlo zeby motac sie ze zmiana manuala na automat w moim aucie. Mam to co mam...skrzynia jest niezniszczala....czasem pomaga a czasem utrudnia jazde ale sie przyzwyczailem i przynajmniej wiem ze skrzyni raczej nie zniszcze.

 

Komfort jazdy - pare lat jezdzilem jeepem codziennie do pracy...o kazdej porze roku...problemow brak. Trzeba tylko miec dobrze zrobione zawieszenie, odpowiednio do kol dobrane przelozenia w mostach, wiedziec kiedy zaczac hamowac na oponach MT i nie ma problemu. Przejechalem tez jeepem trasy dlugosci 900 mil w jeden dzien - tez sie da i to bez ogluchniecia - ja na takie trasy i na jazde na codzien zakladalem twardy dach i twarde drzwi. Dalo sie nawet sluchac radia. 

 

I powiem ci jeszcze jedno....mimo ze mam go od 2004 roku....mimo ze zdarzaja sie okresy po 4-5 miesiecy ze go nawet nie dotykam to za kazdym razem jak do niego wsiadam pojawia mi sie wielki banan na mordzie - cos czego nie mialem z zadnym innym autem. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz wranga będzie radość. Ja kupiłem niedawno grand vitare i mimo że gorzej jeździ od drugiego auta to mam z niej więcej frajdy. Jedyny minus wranga jak dla mnie to brak silnika V. Jak chcesz innego Jeepa to grand cherokee zj z 98 r z silnikiem 5.9 . 25 lpg zre ale spod świateł ciężko znaleźć coś co go dogoni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak mnie naszło żeby spełnić marzenie z dawien dawna - kupić sobie Wranglera.

 

Nie wiem, jak starsze mają się do JK - ale miałem dwa egzemplarze JK, krótkiego i długiego, obydwa kupiłem nowe. W tych samochodach absolutnie ZAWSZE było coś do naprawy, niby drobiazgi, ale jednak: a to wycieraczka nie działa, a to hardtop przecieka, a to pompka spryskiwacza szyby padła, a to fotel się rozpadł, itp. Mechanika działała w miarę niezawodnie. Obydwa też całkiem nieźle rdzewiały - i rama i podłoga.

 

Po tych doświadczeniach do Wranglerów jestem uprzedzony.  ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe. dzięki za odpowiedzi. teraz pozostaje poczekać aż żona znajdzie nową pracę i ocenić czy będziemy kupować czy nie (wszystko zależy od lokalizacji). ale jak tylko temat wraca na tapetę - będize jeep.

btw. wybraziłem sobie sytuację jak "małżonka" pożycza Wranglera i jedzie do roboty :) Tam generalnie na parkingu pewnie masa leasingów BMW, Audi itp - same kołnieżyki... i wjeżdza coś takiego jak z ogłoszenia co Czacha podlinkował :) i wysiada babka 1.6m wzrostu w gajerze :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.