Grzaniec Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Od wymiany oleju w moim dziadku minął rok i pewnie ze 3-4 kkm . Może bym jeszcze nie wymieniał tego oleju, ale muszę zlać go z silnika, bo mam do wymiany oring wybieraka sprzęgła. I tak mnie naszło - po poprzednim aucie żony stoi mi w garażu pełna bańka oleju ELF Evolution 10W40...miałem wymieniać, ale auto sprzedałem. Coś popsuję, jak wleję to do motocykla?? Niby klasa lepkości ta sama co Motul 5100 10W40 a taki chyba został zalany przez mechaniora po ubiegłorocznym remoncie mojego moto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 yyyyyyy.... nie bałdzo. moto ma inne oleje, bo skrzynia chodzi na tym samym co silnik... do tego sprzęgło mokre... nie ryzykowałbym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 @ o ile z silnikiem nie powinno byc problemu to problem moze byc ze sprzegłem. oleje motocyklowe maja swoje klasy do wspołpracy ze sprzegłem zreszta olej elfa motocyklowy kosztuje 85zł za 4l http://allegro.pl/elf-moto-4-tech-4t-10w50-motocyklowy-4l-i6077062213.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Zniszczysz sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Zniszczysz sprzęgło. sprzeglo jak sprzeglo ale silnik chyba tez sie kreci ciut wyzej niz w samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 sprzeglo jak sprzeglo ale silnik chyba tez sie kreci ciut wyzej niz w samochodzie. a obroty silnika do oleju mają się jak? na przykładach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 sprzeglo jak sprzeglo ale silnik chyba tez sie kreci ciut wyzej niz w samochodzie. W przeciętnym silniku motocyklowym olej samochodowy pięknie spełniałby swoją rolę, gdyby nie sprzęgło. Dla przykładu - w moim skuterze (bądź co bądź z Tajwanu) silnik nakręcił juz ponad 100kkm, na oleju samochodowym Mobil 1 0W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 28 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Hmmm...ciekawe, to co piszecie. Ale, żeby nie było, to też trochę odrobiłem lekcje. I znalazłem kilka jeszcze ciekawszych rzeczy ktoś porównał szczegółowe specyfikacje oleju samochodowego z olejem motocyklowym - popatrzmy poniżej: Weźmy na tapetę olej samochodowy Texeco 10W/40:HAVOLINE EXTRA 10W-40 Jednostka WielkośćGęstość w temp. 15st.C kg/l 0,88Lepkość kinematyczna w temp. 40st.C mm2/s 91Lepkość kinematyczna w temp. 100st.C mm2/s 13,9Wskaźnik lepkości - 156Lepkość dynamiczna w temp. -25st.C mPa.s 6400Lepkość dynamiczna w temp. -20st.C mPa.s 3370Odporność na ścinanie- lepkość kinematyczna w temp. 100st.C po 30 cyklach ścinania 12,5 mm2/s- spadek lepkość po 30 cyklach ścinania % 10,1Lepkość HTHS w temp. 150st.C mPa.s 3,8Lepkość dynamiczna w temp. -30st.C mPa.s 32800Temperatura płynięcia st.C -30Temperatura zapłonu st.C 226Odparowalność wg Noacka % m 12,8Całkowita liczba zasadowa mgKOH/g 10,1Popiół siarczanowy % m 1,2Bierzemy teraz w obroty motocyklowy 10W/40Motex 4T-X 10W-40 Jednostka WartośćGęstość w temperaturze 15C kg/L 0,88Temperatura zapłonu (COC) st.C 226Temperatura płynięcia st.C -30Lepkość kinematyczna w temp. 40st.C mm2/s 91Lepkość kinematyczna w temp. 100st.C mm2/s 13,9Wskaźnik lepkości - 156Lepkość HTHS w temp. 150st.C mPas 3,8Odporność na ścinanie :- lepkość kinematyczna w temp. 100st.C po 30 cyklach ścinania 12,5 mm2/s- strata lepkości po 30 cyklach ścinania 10,1% Odparowalność wg Noacka % 12,8Całkowita liczba zasadowa mgKOH/g 10,1Popiół siarczanowy % m 1,2 czyżby to samo?? a pod linkiem dość długa i ciekawa dyskusja właśnie na temat oleju samochodowego w motocyklu: http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/39700-czyzby-rozwianie-watpliowsci-olej-samochodowy-w-motocyklu/ a poniżej fajny cytat z tego wątku (dla tych, którym nie chce się czytać całości ) Chemią zajmuję sie od niemal 30 lat. Od ponad 20 lat handluję chemikaliami, w swoim życiu dostarczalem również surowce do branży petrochemicznej. Nie tylko w tej, ale i w prawie wszystkich marketing rządzi. Chcecie, to wierzcie, nie to cytujcie dalej strony producentów. Baza olejowa jest identyczna, dodatki w wiekszości takie same, lub dokładnie takie same, opakowania i legenda - inne. Prawdziwą nowość odkrywa się i wprowadza raz na kilka(naście) lat. A co roku mamy nowe oleje, co kilka m-cy nowe proszki i pasty do zębów, co roku nowe modele motocykli, nart czy żagli. Interes musi się kręcić.I prosze się w dyskusji ze mną nie powoływać na źródła typu etykieta czy strona producenta, bo sam jestem lepszym źródłem . Osobiście napłodziłem setki podobnych tekstów, obrazków i wykresików do ulotek reklamowych, folderków, anonsów, wspierając się przy tym jak najbardziej wynikami rzeczywiście przeprowadzonych badań. Oczywiście, możecie powiedzieć, każdy niech leje co chce - pełna zgoda. I wiecie co, mam zamiar spróbować zalać tego ELFa - a co mi szkodzi - jeżeli sprzęgło będzie ciągnąć, kleić, ślizgać się - wymienie na inny olej. Ale na Motulu 5100 w poprzednim moto też miałem problem z klejeniem tarczek po nocnym postoju - więc .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.