Skocz do zawartości

Olej ELF???


Grzaniec

Rekomendowane odpowiedzi

Od wymiany oleju w moim dziadku minął rok i pewnie ze 3-4 kkm ;] .

Może bym jeszcze nie wymieniał tego oleju, ale muszę zlać go z silnika, bo mam do wymiany oring wybieraka sprzęgła. I tak mnie naszło - po poprzednim aucie żony stoi mi w garażu pełna bańka oleju ELF Evolution 10W40...miałem wymieniać, ale auto sprzedałem. Coś popsuję, jak wleję to do motocykla??  :hmm:  :hmm:  Niby klasa lepkości ta sama co Motul 5100 10W40 a taki chyba został zalany przez mechaniora po ubiegłorocznym remoncie mojego moto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzeglo jak sprzeglo ale silnik chyba tez sie kreci ciut wyzej niz w samochodzie.

W przeciętnym silniku motocyklowym olej samochodowy pięknie spełniałby swoją rolę, gdyby nie sprzęgło.

Dla przykładu - w moim skuterze (bądź co bądź z Tajwanu) silnik nakręcił juz ponad 100kkm, na oleju samochodowym Mobil 1 0W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...ciekawe, to co piszecie. Ale, żeby nie było, to też trochę odrobiłem lekcje. I znalazłem kilka jeszcze ciekawszych rzeczy  ;]  ;]

 

ktoś porównał szczegółowe specyfikacje oleju samochodowego z olejem motocyklowym - popatrzmy poniżej:

 

Weźmy na tapetę olej samochodowy Texeco 10W/40:
HAVOLINE EXTRA 10W-40 Jednostka Wielkość
Gęstość w temp. 15st.C kg/l 0,88
Lepkość kinematyczna w temp. 40st.C mm2/s 91
Lepkość kinematyczna w temp. 100st.C mm2/s 13,9
Wskaźnik lepkości - 156
Lepkość dynamiczna w temp. -25st.C mPa.s 6400
Lepkość dynamiczna w temp. -20st.C mPa.s 3370
Odporność na ścinanie
- lepkość kinematyczna w temp. 100st.C po 30 cyklach ścinania 12,5 mm2/s
- spadek lepkość po 30 cyklach ścinania % 10,1
Lepkość HTHS w temp. 150st.C mPa.s 3,8
Lepkość dynamiczna w temp. -30st.C mPa.s 32800
Temperatura płynięcia st.C -30
Temperatura zapłonu st.C 226
Odparowalność wg Noacka % m 12,8
Całkowita liczba zasadowa mgKOH/g 10,1
Popiół siarczanowy % m 1,2

Bierzemy teraz w obroty motocyklowy 10W/40
Motex 4T-X 10W-40 Jednostka Wartość
Gęstość w temperaturze 15C kg/L 0,88
Temperatura zapłonu (COC) st.C 226
Temperatura płynięcia st.C -30
Lepkość kinematyczna w temp. 40st.C mm2/s 91
Lepkość kinematyczna w temp. 100st.C mm2/s 13,9
Wskaźnik lepkości - 156
Lepkość HTHS w temp. 150st.C mPas 3,8
Odporność na ścinanie :
- lepkość kinematyczna w temp. 100st.C po 30 cyklach ścinania 12,5 mm2/s
- strata lepkości po 30 cyklach ścinania 10,1%
Odparowalność wg Noacka % 12,8
Całkowita liczba zasadowa mgKOH/g 10,1
Popiół siarczanowy % m 1,2

 

:hmm:  :hmm: 

czyżby to samo?? :hmm: 

 

a pod linkiem dość długa i ciekawa dyskusja właśnie na temat oleju samochodowego w motocyklu:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/39700-czyzby-rozwianie-watpliowsci-olej-samochodowy-w-motocyklu/

 

a poniżej fajny cytat z tego wątku (dla tych, którym nie chce się czytać całości :phi: )

 

Chemią zajmuję sie od niemal 30 lat. Od ponad 20 lat handluję chemikaliami, w swoim życiu dostarczalem również surowce do branży petrochemicznej. Nie tylko w tej, ale i w prawie wszystkich marketing rządzi. Chcecie, to wierzcie, nie to cytujcie dalej strony producentów. Baza olejowa jest identyczna, dodatki w wiekszości takie same, lub dokładnie takie same, opakowania i legenda - inne. Prawdziwą nowość odkrywa się i wprowadza raz na kilka(naście) lat. A co roku mamy nowe oleje, co kilka m-cy nowe proszki i pasty do zębów, co roku nowe modele motocykli, nart czy żagli. Interes musi się kręcić.
I prosze się w dyskusji ze mną nie powoływać na źródła typu etykieta czy strona producenta, bo sam jestem lepszym źródłem icon_razz.gif . Osobiście napłodziłem setki podobnych tekstów, obrazków i wykresików do ulotek reklamowych, folderków, anonsów, wspierając się przy tym jak najbardziej wynikami rzeczywiście przeprowadzonych badań.

 

 

 Oczywiście, możecie powiedzieć, każdy niech leje co chce  :ok: - pełna zgoda. I wiecie co, mam zamiar spróbować zalać tego ELFa - a co mi szkodzi - jeżeli sprzęgło będzie ciągnąć, kleić, ślizgać się - wymienie na inny olej. Ale na Motulu 5100 w poprzednim moto też miałem problem z klejeniem tarczek po nocnym postoju  - więc .. ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.