Skocz do zawartości

"Elektrozawór podciśnienia czujnik do samochodu XYZ" - zawór to czy czujnik?


c64club

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę kupić do projektu kilka elekrozaworów NC (normalnie zamkniętych) na 12V, które na czas eksperymentu wytrzymają kontakt z olejem. Na "znanym portalu aukcyjnym" wisi pełno urządzeń za 10-15 zł/szt, pod tytułem "elektrozawór podciśnienia XYZ 1.4 2000r" "elektrozawór czujnik podciśnienie BMW benzyna" itd, w kategorii "części=>czujnki=>ciśnienia"

 

Wiadomo, że część przedmiotów nosi potoczne, technicznie niepoprawne albo wprost zapożyczone od innych urządzeń nazwy, więc nie dowiem się z tytułów aukcji, czy to nazwa poprawna. Sprzedawcy zaś podchodzą do tego na zasadzie "to co na zdjęciu wymontowane ze sprawnego auta gwarancja rozruchowa polecam", i "to klient powinien wiedzieć co kupuje i czy to jest sprawne".

 

Wygląda to jak elektrozawory, ale nie chciałbym kupić garści nieporzebnych mi czujników nazywanych potocznie elektrozaworami, albo garści zaworów NO (zamykających przepływ po zasileniu).

 

Szukanie po forach wyjaśnia dokładnie jak wymienić ten element w różnych samochodach, od jakich innych pasuje i jakie (prawdziwe lub zupełnie mityczne) objawy przypisywane są jego niesprawności, natomiast prostej informacji na temat "co to takiego" - nie znalazłem. Żodyn nie napisał czegoś w stylu "to zwyczajny zawór, otwiera przepływ po zasileniu, możesz zamontować jakikolwiek elektrozawór na 12V" albo "przy podciśnieniu powinien mieć na wyjściu 10-50 omów".

 

Może mi ktoś napisać, ale po ludzku, nie po autokomisjańsku, co to za strojstwo występuje pod tą nazwą?

Thanks from mountain.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co znalazłeś na Allegro to są elektrozawory regulujące zwykle podciśnienie panujące w układzie sterowania turbo, egr i klap wirowych. Do sterowania przepływem się nie nadają. Za 40 zł sztuka masz na Allegro elektrozawory do benzyny i diesla, te będą lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór z silnikiem krokowym pozwala na tłumienie przepływu w jakimś tam zakresie, a stopień otwarcia ustawia się podając mu impulsy "w przód" i "w tył", czyli jak serwomechanizm. Ja potrzebuję zaworu, który albo otworzy cały przepływ, albo nic.  Ten do LPG ma filtr (i cenę, a także jest wielki). Mnie jest potrzebny taki jak do benzyny/oleju i jeśli ten od podciśnienia (za dychę-piętnaście złotych zamiast 40-50) zapewni mi tę funkcjonalność, to "po co przepłacać".

 

Piszecie, że do sterowania przepływem się nie nadaje. A do otwarcia przepływu po podaniu napięcia? Sterowanie zapewnia elektronika, otwierająca zawór na kilka sekund (czas regulowany) co minutę lub pół minuty. Potrzebuję tylko czegoś co mi przepuści olej, kiedy temu czemuś podam prund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.