alkor Napisano 11 Maja 2016 Udostępnij Napisano 11 Maja 2016 Fluence 1.6 16v rocznik 2011 kupiony w 2012 z przebiegiem 12kkm. Dziś dobija do 90kkm. Czy te silniki wytrzymują podane przez producenta 120kkm na rozrządzie czy lepiej wymienić wcześniej. KZRF odezwało się dwa razy pół roku temu. Za drugim razem zmieniłem olej z 5W-30 na 5W-40 i do teraz jest cisza. Mam zamiar pojeździć nim jeszcze 3 lata więc wymiana i tak mnie nie minie. Jak nie w tym roku to w przyszłym. Oczywiście wolałbym odwlec wydawanie pieniędzy ale... Z drugiej strony jest już 5 lat na tym pasku więc może wymienić 'z kalendarza' a nie z przebiegu? Co jeszcze poza KZFR robi się z rozrządem? Pompa wody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cherry_man Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Fluence 1.6 16v rocznik 2011 kupiony w 2012 z przebiegiem 12kkm. Dziś dobija do 90kkm. Czy te silniki wytrzymują podane przez producenta 120kkm na rozrządzie czy lepiej wymienić wcześniej. KZRF odezwało się dwa razy pół roku temu. Za drugim razem zmieniłem olej z 5W-30 na 5W-40 i do teraz jest cisza. Mam zamiar pojeździć nim jeszcze 3 lata więc wymiana i tak mnie nie minie. Jak nie w tym roku to w przyszłym. Oczywiście wolałbym odwlec wydawanie pieniędzy ale... Z drugiej strony jest już 5 lat na tym pasku więc może wymienić 'z kalendarza' a nie z przebiegu? Co jeszcze poza KZFR robi się z rozrządem? Pompa wody? Jeżeli to jest silnik w okolicach 112 KM mocy, to jak się dowiadywałem w ASO 100 kkm lub 5 lat i jak wóz dla siebie to lepiej za każdym razem wymieniać KZFR. w połowie zeszłego roku w takim silniku wymieniałem a tydzień temu w dwulitrówce i jeśli dobrze pamiętam to w skład wchodzi: - pasek i cała otoczka - pompa - jakieś zatyczki do głowicy (mechanik mówił na to korki) - KZFR - a przy okazji płyn, olej i wszystkie filtry jak o czymś zapomniałem, to starsi stażem na pewno mnie poprawią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 13 Maja 2016 Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 - jakieś zatyczki do głowicy (mechanik mówił na to korki) tak są to zaślepki wałków rozrządu, po ich wyjęciu zakłada się blokadę wałków Zazwyczaj są sprzedawane w komplecie tylko nie pomnę z czym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 14 Maja 2016 Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 U mnie były w pudełku z napinaczem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 14 Maja 2016 Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Jeżeli to jest silnik w okolicach 112 KM mocy, to jak się dowiadywałem w ASO 100 kkm lub 5 lat i jak wóz dla siebie to lepiej za każdym razem wymieniać KZFR. w połowie zeszłego roku w takim silniku wymieniałem a tydzień temu w dwulitrówce i jeśli dobrze pamiętam to w skład wchodzi: - pasek i cała otoczka - pompa - jakieś zatyczki do głowicy (mechanik mówił na to korki) - KZFR - a przy okazji płyn, olej i wszystkie filtry jak o czymś zapomniałem, to starsi stażem na pewno mnie poprawią w jednym z niezależnych serwisów ile razy robiłem rozrząd dodatkowo wymieniali napinacz paska wielorowkowego i pasek wielorowkowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 10 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Fluence 1.6 16v rocznik 2011 kupiony w 2012 z przebiegiem 12kkm. Dziś dobija do 90kkm.[...] Dobra, zrobiony rozrząd z pompą wody, nowy płyn, świece, olej, filtry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.