Jaruga Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Witam brać motocyklową Nie posiadam co prawda motocykla (boję się tych szatańskich wynalazków ) ale mam kilka pytań o dbanie o bezpieczeństwo kierowników 2 kółek. Będę wdzięczny za wasze opinie wskazówki. Zakładamy że kierownik jeździ mocnym ścigaczem i w pełni korzysta z jego mocy. 1. Czy kask się czymś zapina na głowie? 2. Czy jeśli doszło do kolizji a kask poleciał w zupełnie inną stronę niż kierownik, to oznacza że go nie zapiął? 3. Są jakieś wymogi prawne lub ubezpieczeniowe odnośnie stroju motocyklisty? Z góry dzięki za Wasze opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Zakładamy że kierownik jeździ mocnym ścigaczem i w pełni korzysta z jego mocy. 1. Czy kask się czymś zapina na głowie? 2. Czy jeśli doszło do kolizji a kask poleciał w zupełnie inną stronę niż kierownik, to oznacza że go nie zapiął? 3. Są jakieś wymogi prawne lub ubezpieczeniowe odnośnie stroju motocyklisty? Z góry dzięki za Wasze opinie żeby w pełni korzystać z możliwości ścigacza, musi być trochę lepszy niż aktualna czołówka mistrzostw ale to tak, na marginesie 1 tak, zapina sie (i to obowiązkowo, jeśli się nie mylę) 2 nie wiem 3 tylko kask musi być obowiązkowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 1. Czy kask się czymś zapina na głowie? Najczęściej zatrzask albo podwójne D (DD). DD jest najlepszym zapięciem. Wygooglasz sobie szczegóły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Witam brać motocyklową Nie posiadam co prawda motocykla (boję się tych szatańskich wynalazków ) ale mam kilka pytań o dbanie o bezpieczeństwo kierowników 2 kółek. Będę wdzięczny za wasze opinie wskazówki. Zakładamy że kierownik jeździ mocnym ścigaczem i w pełni korzysta z jego mocy. 1. Czy kask się czymś zapina na głowie? 2. Czy jeśli doszło do kolizji a kask poleciał w zupełnie inną stronę niż kierownik, to oznacza że go nie zapiął? 3. Są jakieś wymogi prawne lub ubezpieczeniowe odnośnie stroju motocyklisty? Z góry dzięki za Wasze opinie 2. Zależy, czy z głową, czy bez... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 3 tylko kask musi być obowiązkowo o ile nie ma pasów bezpieczeństwa z pasami nie musi być kasku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 2 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 2. Zależy, czy z głową, czy bez... Zakładamy że głowa jest przy kierowniku, kask nie pękł, głowa też nie pękła, kierownik żyje i wraca do zdrowia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 2 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 o ile nie ma pasów bezpieczeństwa z pasami nie musi być kasku Zakładamy że nie ma żadnych pasów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Zakładamy że nie ma żadnych pasów. a co oględziny kasku mówią? nie wyrwało paska? nie przetarło? skorupa jak wyglądała? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 2 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 a co oględziny kasku mówią? nie wyrwało paska? nie przetarło? skorupa jak wyglądała? Rozważania teoretyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
username Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Zakładamy że głowa jest przy kierowniku, kask nie pękł, głowa też nie pękła, kierownik żyje i wraca do zdrowia Może też być za duży rozmiar kasku (lub wyrobione wnętrze w tańszym sprzęcie) i/lub za luźno zapięty pasek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Rozważania teoretyczne. to teoretycznie: tak lub nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj_s Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Nie wyobrazam sobie zeby po zapieciu kasku ..czy DD czy microlock ... czy inny paten ... nawet przy za luznym pasku ... kask sam bez niczyjej pomocy zszedl z glowy kierownika. Nie probowalem tego .. ale nie wyobrazam sobie tego. - Kask szczekowy - ciezko jest go zdjac bez podniesienia szczeki, rowniez w przypadku zapietego i zbyt luznego paska - Kask integralny - nie sadze zby dalo rade zdjac integrala nawet przy zbyt luznym pasku. - Kask otwarty - tu sobie wyobrazam ze taki kask zejdzie mimo zapietego paska, pytanie - czy warto jezdzic w otwartym kasku na scigaczu ? PS. Probowalem zdjac szczekowy (XLite) przy luzno zapietym pasku i zamknietej szczece - nie dalem rady - szkoda mi glowy Probowalem synowi zdjac kask krosowy (jest wiekszy niz integralny) z luzno zapietym paskiem ... wrzeszczal ze chce mu glowe urwac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Nie wyobrazam sobie zeby po zapieciu kasku ..czy DD czy microlock ... czy inny paten ... nawet przy za luznym pasku ... kask sam bez niczyjej pomocy zszedl z glowy kierownika. Nie probowalem tego .. ale nie wyobrazam sobie tego. - Kask szczekowy - ciezko jest go zdjac bez podniesienia szczeki, rowniez w przypadku zapietego i zbyt luznego paska - Kask integralny - nie sadze zby dalo rade zdjac integrala nawet przy zbyt luznym pasku. - Kask otwarty - tu sobie wyobrazam ze taki kask zejdzie mimo zapietego paska, pytanie - czy warto jezdzic w otwartym kasku na scigaczu ? PS. Probowalem zdjac szczekowy (XLite) przy luzno zapietym pasku i zamknietej szczece - nie dalem rady - szkoda mi glowy Probowalem synowi zdjac kask krosowy (jest wiekszy niz integralny) z luzno zapietym paskiem ... wrzeszczal ze chce mu glowe urwac. ja tam widzialem jak babka na kursie zdejmowała zapięty kask sam raz próbowałem i prawie mi się udało (Shark RAW) Pzdr BM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 W MotoGP było kilka wypadków, gzie kask spadał z głowy, niestety kwestia siły z jaką się go chce zdjąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Nie probowalem tego .. ale nie wyobrazam sobie tego. Piesi przy uderzeniu wypadają z butów, więc łatwo sobie wyobrazić sobie to samo z kaskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2016 Nie wyobrazam sobie zeby po zapieciu kasku ..czy DD czy microlock ... czy inny paten ... nawet przy za luznym pasku ... kask sam bez niczyjej pomocy zszedl z glowy kierownika. Nie probowalem tego .. ale nie wyobrazam sobie tego. - Kask szczekowy - ciezko jest go zdjac bez podniesienia szczeki, rowniez w przypadku zapietego i zbyt luznego paska - Kask integralny - nie sadze zby dalo rade zdjac integrala nawet przy zbyt luznym pasku. - Kask otwarty - tu sobie wyobrazam ze taki kask zejdzie mimo zapietego paska, pytanie - czy warto jezdzic w otwartym kasku na scigaczu ? PS. Probowalem zdjac szczekowy (XLite) przy luzno zapietym pasku i zamknietej szczece - nie dalem rady - szkoda mi glowy Probowalem synowi zdjac kask krosowy (jest wiekszy niz integralny) z luzno zapietym paskiem ... wrzeszczal ze chce mu glowe urwac. Zobaczymy jak się skończy śledztwo w sprawie wypadku Krystiana Rempały. Jeżeli okaże się, że miał zapięty kask, a mimo to spadł, to będzie oznaczało, że jest to możliwe (zapewne może to być kwestia niewłaściwego, zbyt luźnego zapięcia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dymny Napisano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2016 Nie posiadam co prawda motocykla (boję się tych szatańskich wynalazków ) ale mam kilka pytań o dbanie o bezpieczeństwo kierowników 2 kółek. Motocyklista to niechroniony uczestnik ruchu drogowego. IMHO strój motocyklisty to nie magiczna zbroja, w praktyce chroni tylko przed czynnikami zewnętrznymi (deszcz, wiatr, słońce), ewentualnie przed skutkami szlifowania po asfalcie. Nie ma co sie oszukiwać - z kaskiem jest trochę podobnie, wprawdzie osłania czaszkę, ale za to odcinek szyjny kręgosłupa jest niczym nie chroniony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.