MajkDe Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 SUV to przede wszystkim więcej miejsca. Co prawda głównie w górę Niekoniecznie. Takie wolwo V70 to regularne kombi a XC70 to już podpada pod SUVa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 Gdy kilka lat temu Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu wpadł na pomysł, że śnieg zgarnięty z ulic i chodników będą składować w pryzmach na miejscach parkingowych, to takie miejsca dla tego przykładowego Peugeota 1001 przestały być dostępne, a np. kolega podniesionym Patrolem spokojnie sobie na takiej metrowej zaspie parkował. Ja tak parkowałem Matizem, jedno koło wisiało w górze i można było kręcić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 17 Września 2016 Udostępnij Napisano 17 Września 2016 SUV to przede wszystkim więcej miejsca. Co prawda głównie w górę, ale sprytnie zaprojektowane w ten sposób wnętrze naprawdę daje poczucie przestrzeni. Bagażnik też relatywnie większy, ale znowu - w pionie. Większy prześwit - ma sporo zalet, jeżeli nie zależy ci na wyścigach, to auto nie musi być przy glebie, za to łatwiej przejedziesz po polnej drodze a i w mieście łatwiej unikać kontaktu z krawężnikami. Są też wady i to poważne. Spalanie i osiągi - większy opór czołowy, większa masa oznacza większe zapotrzebowanie na moc i benzynę. Ale prawdziwym wyzwaniem jest zawieszenie - wysokie auto z dużym prześwitem trudniej utrzymać w zakrętach. Jest też czynnik psychologiczny. Te auta są teraz modne, kiedyś na czasie było mieć auto z Niemiec, teraz trzeba jeździć SUV-em. Duża bryła nadwozia podbudowuje ego właściciela - "mam konkretne auto". Wszystko nawet fajnie opisałeś tylko że..... wszystko zależy od zapotrzebowania. Ja np szukałem auta dla rodziny więc 1. z dużym bagażnikiem ( a to oferują powiedzmy Honda ACCORD Awensis Mondeo SUV HONDA CRV RAV4 ) 2. i z racji tego że sam mam 1,9 m więc więc jak wsiadam to w mniejszym segmencie za mną nikt większy wygodnie nie siądzie. 3. jeżdżę często z osoba starszą na pokładzie więc wsiadanie do niskopodłogowca typu ACCORD jest problematyczne 4. zdarza mi się że często łapią mnie korzonki ą ze już miałem ta przypadłość w niskopodłogowcu - to podziękuje jak nie mogę wysiąść z samochodu - ale to rzadkość Najpierw wspomniałeś o tym ze to nie są auta wyścigowe, a potem piszesz że ciężko utrzymać w zakręcie - Fakt nawet z golfem 1,6 ciężko wygrać wyścig do następnych świateł mając pod nogą 150 KM VTEC Osobiście wybrałem H CRV II właśnie dlatego że spełnia moje wymagania licząc się ze spalaniem i tym ze to nie sportowa fura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
apb77 Napisano 18 Września 2016 Udostępnij Napisano 18 Września 2016 Najpierw wspomniałeś o tym ze to nie są auta wyścigowe, a potem piszesz że ciężko utrzymać w zakręcie Bardziej chodziło mi o to, że SUV to większe wyzwanie dla konstruktorów, żeby auto prawidłowo zachowywało się w zakrętach. Ja tam lubię SUV-y, ze względu na komfort podróżowania - lubię siedzieć wysoko i prosto, oczywiście bez przesady. Problem z korzonkami rozumiem, bo sam miałem takie epizody i wiem co to wtedy znaczy wsiadać i wysiadać z auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.