Skocz do zawartości

dlaczego SUV? SUV zamiast kompakta?


Muzyk007

Rekomendowane odpowiedzi

Gdy kilka lat temu Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu wpadł na pomysł, że śnieg zgarnięty z ulic i chodników będą składować w pryzmach na miejscach parkingowych, to takie miejsca dla tego przykładowego Peugeota 1001 przestały być dostępne, a np. kolega podniesionym Patrolem spokojnie sobie na takiej metrowej zaspie parkował.  :phi:

 

Ja tak parkowałem Matizem, jedno koło wisiało w górze i można było kręcić... ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUV to przede wszystkim więcej miejsca. Co prawda głównie w górę, ale sprytnie zaprojektowane w ten sposób wnętrze naprawdę daje poczucie przestrzeni. Bagażnik też relatywnie większy, ale znowu - w pionie.

Większy prześwit - ma sporo zalet, jeżeli nie zależy ci na wyścigach, to auto nie musi być przy glebie, za to łatwiej przejedziesz po polnej drodze a i w mieście łatwiej unikać kontaktu z krawężnikami.

 

Są też wady i to poważne. Spalanie i osiągi - większy opór czołowy, większa masa oznacza większe zapotrzebowanie na moc i benzynę. Ale prawdziwym wyzwaniem jest zawieszenie - wysokie auto z dużym prześwitem trudniej utrzymać w zakrętach.

 

Jest też czynnik psychologiczny. Te auta są teraz modne, kiedyś na czasie było mieć auto z Niemiec, teraz trzeba jeździć SUV-em.

Duża bryła nadwozia podbudowuje ego właściciela - "mam konkretne auto".

 

Wszystko nawet fajnie opisałeś tylko że..... wszystko zależy od zapotrzebowania.

Ja np szukałem auta dla rodziny więc

1. z dużym bagażnikiem ( a to oferują powiedzmy Honda ACCORD Awensis Mondeo SUV HONDA CRV RAV4 )

2. i z racji tego że sam mam 1,9 m więc więc jak wsiadam to w mniejszym segmencie za mną nikt większy wygodnie nie siądzie.

3. jeżdżę często z osoba starszą na pokładzie więc wsiadanie do niskopodłogowca typu ACCORD jest problematyczne

4. zdarza mi się że często łapią mnie korzonki ą ze już miałem ta przypadłość w niskopodłogowcu - to podziękuje jak nie mogę wysiąść z samochodu - ale to rzadkość

 

Najpierw wspomniałeś o tym ze to nie są auta wyścigowe, a potem piszesz że ciężko utrzymać w zakręcie - Fakt nawet z golfem 1,6 ciężko wygrać wyścig do następnych świateł mając pod nogą 150 KM VTEC

 

Osobiście wybrałem H CRV II właśnie dlatego że spełnia moje wymagania licząc się ze spalaniem i tym ze to nie sportowa fura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Najpierw wspomniałeś o tym ze to nie są auta wyścigowe, a potem piszesz że ciężko utrzymać w zakręcie

 

Bardziej chodziło mi o to, że SUV to większe wyzwanie dla konstruktorów, żeby auto prawidłowo zachowywało się w zakrętach.

Ja tam lubię SUV-y, ze względu na komfort podróżowania - lubię siedzieć wysoko i prosto, oczywiście bez przesady.

Problem z korzonkami rozumiem, bo sam miałem takie epizody i wiem co to wtedy znaczy wsiadać i wysiadać z auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.