tgaudio Napisano 8 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2016 Witam, zdjąłem wczoraj osłonę i zauważyłem spore plamy oleju jak na foto. Pamiętam że jeszcze na gwarancji wejście odmy w rurę z powietrzem przy turbinie było zapocone i oczywiście ASO powiedziało, że to normalne... ale teraz po 6 latach i 102tyś km wygląda to o wiele gorzej. Co ciekawe silnik ma się bardzo dobrze, widzę nawet poprawę kultury pracy (tankuję na BP gdzie ostatnio pakują dodatki do ropy - tylko z tym to koreluję), wkręca się z ochotą, klima nie obciąża silnika jak kiedyś, lepiej zbiera się z niskich obrotów.... więc dziwne. Żadnych błędów komputera i Check ENGINE. Okolice uszczelki też suche, plamy są wyżej niż uszczelka więc to raczej nie ona... Plamy przy korku wlewu to pewnie wytarcie bo komuś się trochę oleju wylało przy nalewaniu. Wnęka przy czwartym wtrysku sucha. Silnik na początku zalewany selenią wedle ASO potem MOTUL XCESS 5W40 ale pocenie było już na selenii więc nie winię to MOTULA. Prośba do Was o info czy też tak macie, czy może to efekt zbyt dużej ilości oleju (zaufany serwis dolewał), obawiam się aby olej nie dostał się do filtra powietrza i dolotu. Blisko przepływomierza też jest plama.... Myślałem aby najpierw pojechać do serwisu i porządnie to wyczyścić i obserwować gdzie zacznie się pocić ale odkąd pamiętam zawsze zaczynało pluć od połączeń przy odmie na górze i dole (mimo że połączenie wydaje się szczelne). Dzięki z góry! PS 120KM, 1,9, MJ, Blue and Me, 102tyś km, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 8 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2016 Nic temu silnikowi nie dolega. Przetrzyj szmatką lub przemyj płynem do usuwania tłuszczu i ciesz się dalej Braviszonem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 9 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2016 ciagnie z odmy lub turbo puszcza. Man tak juz od 120 tysiecy, mocy nie ubywa, oleju 200ml/15tysi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 10 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2016 Już od dawna mam podobnie a może nawet trochę bardziej zaoliwioną odmę, z tym że na pokrywie zaworów to nie wiem jak to wygląda. Przebieg 95 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tgaudio Napisano 11 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2016 Cześć Wam, dziękuję za odpowiedzi, trochę mnie uspokoiliście Czy macie patenty na dobre umycie elementów gumowych i metalowych z oleju? dostępne środki tego typu bazują na spryskaniu (silny związek zasadowy), odczekaniu i spłukaniu myjką ciśnieniową...... ale myjka ciśnieniowa w silniku nie mieści mi się w głowie, obok jest tyle złączy i kabli że oblanie tego wodą pod ciśnieniem nie wchodzi w grę. Pozdrawiam i szerokosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.