bochumil Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 (edytowane) Witam Oddałem dziś auto do mechanika na wymianę łożyska piasty lewy-przód. Łożysko SKF o symbolu VKBA 3598. Odbieram auto i po przejechaniu 2 km wywala mi błąd ABS/ASR Unavailable - Consult Handbook. Podłączam diagnostykę i odczytuję błędy: C1037 - Koło foniczne lewy przód C1036 - Czujnik prędkości koła Po wykasowaniu błędy wracają. Wróciłem do mechanika, twierdzi że wszystko zrobili ok i pewnie kupiłem uszkodzone łożysko. Wspomnę, że łożysko zakupione w jednej z największych hurtowni motoryzacyjnej w Polsce. Obejrzałem je dokładnie po zakupie i nie stwierdziłem śladów uszkodzeń itp. Zrobiłem logi podczas ruszania po wykasowaniu błędów. Przy niskich prędkościach czujnik odczytuje poprawnie. Powyżej 50 km/h wywala błąd i system ABS/ASR przestaje działać. Czyli do pewnej prędkości wszystko działa, zatem odpada ewentualność, że zamontowano łożysko pierścieniem magnetycznym niewłaściwą stroną. Mechanik proponuje zamówić czujnik ABS i jeśli to będzie jego wina on pokrywa koszty. Jeśli to nie czujnik zapłacić muszę ja. Sprawdziłem sobie sklepy internetowe i z opisów ofert wynika, że czujnik prawy jest zamienny z czujnikiem lewym. Zatem nie ma konieczności ryzykowania zbędnym zakupem czujnika. Jak myślicie co jest nie tak? Zdarzają się uszkodzone łożyska czy raczej fuszerka w podczas montażu? Edytowane 8 Września 2016 przez bochumil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 Mogę sprzedać ci sama końcówkę która po prostu wlutujesz w Stary przewód. Jesteś zainteresowany to priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 Musiałbyś na pietscieniu magnetycznym mieć widoczne uszkodzenie żeby po prostu nie działał. Ale podczas demontażu mógł uszkodzić czujnik, gdyż one lubią się zapięć w zwrotnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2016 Tak jak napisałem, jeśli okaże się że to czujnik, koszty bierze na siebie mechanik. Jutro zdejmę koło z prawej strony i zobaczę czy da się wyjąć ten nieruszany jeszcze czujnik. Jeśli się uda, zamienię je miejscami i zobaczę czy błąd pójdzie za czujnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 No to powodzenia przy wyciąganiu go z grodzi auta ...ciasno i nerwowo ale do ogarnięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2016 (edytowane) Właśnie miałem o to pytać, to teraz już wiem. Dzięki Na logikę biorąc przewód ABS od strony pasażera powinien być dłuższy. Czy jest tam jakaś złączka np. w okolicy nadkola? Jeszcze tylko pytanie odnośnie tej wtyczki czujnika przymocowanej na spince do grodzi obok kielicha - jak to odpiąć? Zdjęcie z zaznaczoną wtyczką poniżej: Edytowane 9 Września 2016 przez bochumil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.