janusz Napisano 27 Września 2016 Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Witam koledzy Pacjent to kia ceed 1,6 crdi (2010r.). Samochód ma problemy z mocą (ograniczenie max obrotów do ok. 2800). Błąd odczytany interfejsem elm327 to p1186 (zbyt niskie ciśnienie paliwa). Problem ogólnie znany w tym silniku, ale moje pytanie dotyczy właśnie samego odczytu błędu. Czy interfejs serwisowy potrafi odczytać dokładniej te błędy, czy też będzie taki sam komunikat? Chodzi mi o to, czy po podłączeniu interfejsu do samochodu można uzyskać więcej informacji na temat błędów w sterowniku silnika, czy otrzymamy te same informacje co prostym elmem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 28 Września 2016 Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Jak pojedziesz do ASO to sie wepna w zlacze w komorze silnika i wtedy wiecej zobacza. Przez odb2 jak masz dobry interfejs to tez sporo widac. A tym elm to sobie mozesz ot dla hobbystow. Jak swoje padlo sprzedawalem to podlaczali sie przez ODB2 narzedziem kia i opcji bylo duzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 28 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Jak pojedziesz do ASO to sie wepna w zlacze w komorze silnika i wtedy wiecej zobacza. Przez odb2 jak masz dobry interfejs to tez sporo widac. A tym elm to sobie mozesz ot dla hobbystow. Jak swoje padlo sprzedawalem to podlaczali sie przez ODB2 narzedziem kia i opcji bylo duzo. Ok, dzięki kolego. Wiem, że elm wiele nie zdziała. Byłem ciekawy, czy interfejs serwisowy poda więcej informacji na temat tego błędu, bo jego przyczyn może być kilka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 28 Września 2016 Udostępnij Napisano 28 Września 2016 (edytowane) Ok, dzięki kolego. Wiem, że elm wiele nie zdziała. Byłem ciekawy, czy interfejs serwisowy poda więcej informacji na temat tego błędu, bo jego przyczyn może być kilka. Samo podlaczenie to wywalenie kasy w bloto. Jak przyczyn kilka to trzeba je sprawdzic i weliminowac. Ja bym zaczal od wymiany filtra paliwa i zobaczyc jak sitko ssaka w zbiorniku wyglada. Wiecej informacji nie poda. Moze podac inne parametry np cisnienie etc. Edytowane 28 Września 2016 przez wujekcybul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 28 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Samo podlaczenie to wywalenie kasy w bloto. Jak przyczyn kilka to trzeba je sprawdzic i weliminowac. Ja bym zaczal od wymiany filtra paliwa i zobaczyc jak sitko ssaka w zbiorniku wyglada. Wiecej informacji nie poda. Moze podac inne parametry np cisnienie etc. Ok, to już wszystko wiem. P.S. Jechaliśmy w trasie z żoną i po zatankowaniu żona zaczęła prowadzić przez ok. 3 godziny, nie zauważyła nic niepokojącego (ale pierwszy raz prowadziła ten samochód i nie przekraczała 140 km/h), po przesiadce stwierdziłem, że samochód "nie jedzie". Błąd sam się kasuje, ale po "przyciśnięciu" mocniej gazu powraca i auto przechodzi w tryb awaryjny. Podejrzewam zatankowanie jakiegoś syfu. Do tej pory co zrobiłem: dotankowanie 40 litrów paliwa premium, przeglądnięcie sitka w baku i wymycie zmywaczem (niestety nie miałem nowego na wymianę, ale to nie wyglądało źle - auto ma prawie 200 tys. km. i ja pierwszy raz zaglądałem do baku). W/w zabiegi nie pomogły, dzisiaj kupiłem filtr paliwa i dolałem jakiegoś środka do czyszczenia układu paliwowego. Jak będę miał chwilę, to wymienię filtr i zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 28 Września 2016 Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Ok, to już wszystko wiem. P.S. Jechaliśmy w trasie z żoną i po zatankowaniu żona zaczęła prowadzić przez ok. 3 godziny, nie zauważyła nic niepokojącego (ale pierwszy raz prowadziła ten samochód i nie przekraczała 140 km/h), po przesiadce stwierdziłem, że samochód "nie jedzie". Błąd sam się kasuje, ale po "przyciśnięciu" mocniej gazu powraca i auto przechodzi w tryb awaryjny. Podejrzewam zatankowanie jakiegoś syfu. Do tej pory co zrobiłem: dotankowanie 40 litrów paliwa premium, przeglądnięcie sitka w baku i wymycie zmywaczem (niestety nie miałem nowego na wymianę, ale to nie wyglądało źle - auto ma prawie 200 tys. km. i ja pierwszy raz zaglądałem do baku). W/w zabiegi nie pomogły, dzisiaj kupiłem filtr paliwa i dolałem jakiegoś środka do czyszczenia układu paliwowego. Jak będę miał chwilę, to wymienię filtr i zobaczymy. Bez sensu. Wypompowac paliwo. Zmienic sitko, zmienic filtr paliwa i zatankowac nowe. Jak nie pomoże to szukac dalej. Co z tego ze filtr wymienisz jak syf nadal jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 28 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Bez sensu. Wypompowac paliwo. Zmienic sitko, zmienic filtr paliwa i zatankowac nowe. Jak nie pomoże to szukac dalej. Co z tego ze filtr wymienisz jak syf nadal jest. Wiem, że tak byłoby najpewniej, ale jestem za granicą i koszt tej operacji byłby bardzo wysoki, więc próbuję narazie półśrodków (sam filtr paliwa z wymianą to koszt ok. 500 PLN). Wyciągnąłem smok z baku i był o dziwo czysty, na sitku też nie było widać syfu, jedynie na tym na powrocie były jakieś zanieczyszczenia. Z tego co czytałem kia zaleca wymianę filtra co 30 ty.km. Auto było ostatnio w serwisie jakieś 27 tys. km. wcześniej, ale nie jestem pewny, czy filtr paliwa był wymieniany (na pierwszy rzut oka nie wygląda). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szandrzej Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Wiem, że tak byłoby najpewniej, ale jestem za granicą i koszt tej operacji byłby bardzo wysoki, więc próbuję narazie półśrodków (sam filtr paliwa z wymianą to koszt ok. 500 PLN). Wyciągnąłem smok z baku i był o dziwo czysty, na sitku też nie było widać syfu, jedynie na tym na powrocie były jakieś zanieczyszczenia. Z tego co czytałem kia zaleca wymianę filtra co 30 ty.km. Auto było ostatnio w serwisie jakieś 27 tys. km. wcześniej, ale nie jestem pewny, czy filtr paliwa był wymieniany (na pierwszy rzut oka nie wygląda). Rozbierałeś odstojnik z baku, czy tylko sprawdziłeś zewnętrzne sitko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 29 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Rozbierałem odstojnik Wysłane z mojego XT1068 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 29 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Rozbierałeś odstojnik z baku, czy tylko sprawdziłeś zewnętrzne sitko? Rozbierałem odstojnik, zewnętrzne sitko na pewno nie ma wpływu na tą dolegliwość Wysłane z mojego XT1068 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 1 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2016 Rozbierałem odstojnik Wysłane z mojego XT1068 przy użyciu Tapatalka No to podsumuję temat, żeby nie zostawiać nierozwiązanego wątku. Dzisiaj wymieniłem filtr paliwa i moc wróciła. Koszt: filtr paliwa w przeliczeniu na złotówki jakieś 110 zł, a robota własna. W serwisie za to samo zapłaciłbym ok. 500 złotych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 No to podsumuję temat, żeby nie zostawiać nierozwiązanego wątku. Dzisiaj wymieniłem filtr paliwa i moc wróciła. Koszt: filtr paliwa w przeliczeniu na złotówki jakieś 110 zł, a robota własna. W serwisie za to samo zapłaciłbym ok. 500 złotych. Za co 500zl? Za wymiane filtra? Grubo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 No to podsumuję temat, żeby nie zostawiać nierozwiązanego wątku. Dzisiaj wymieniłem filtr paliwa i moc wróciła. Koszt: filtr paliwa w przeliczeniu na złotówki jakieś 110 zł, a robota własna. W serwisie za to samo zapłaciłbym ok. 500 złotych. Nie przesadzaj, serwis Kia nie jest jakoś szczególnie drogi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 3 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Nie przesadzaj, serwis Kia nie jest jakoś szczególnie drogi... Filtr w serwisie ponad 400 DKK i robota tak samo. Dzwonione do dwóch serwisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.