Skocz do zawartości

szandrzej

użytkownik
  • Liczba zawartości

    852
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O szandrzej

  • Urodziny 17.11.1990

Profile Information

  • Imię
    Andrzej
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Wrocław
  • Zainteresowania
    motoryzacja, informatyka, rowerek
  • Samochód
    Volvo S60

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

szandrzej's Achievements

młodociany kierowca

młodociany kierowca (11/20)

12

Reputacja

  1. Miałem Diesla 1.6 z DSG DQ200. Zakres przebiegu od 110kkm do 200 kkm. Przez ten czas awarii unieruchamiającej auto brak. Po zakupie serwis wymienił uszczelniacz wału korbowego przód. Przy okazji rozrząd. Olej w skrzyni i hydraulice sterującej wymieniany był przy 140kkm. Średnie zużycie paliwa ok. 5l/100 km. Jazda mieszana. Pod kątem kosztów utrzymania, użyteczności i odczuć z jazdy jest to bardzo dobre auto. Tak dobre, że po jego niedawnej sprzedaży szukałem kolejnego Z upierdliwych usterek typu TTTM. Skrzypi przednie zawieszenie na progach zwalniających.
  2. Jest Spróbuj wyczyścić wartości adaptacyjne dla sterownika benzynowego. Jeśli pomoże, trzeba będzie wystroić instalację LPG.
  3. 6 lat spędziłem w ASO KIA Ogólnie 1.6 CRDI to bardzo dobre silniki. Zarówno osprzęt, jak i mechanika są trwałe. W egzemplarzach robiących spore przebiegi obsługa sprowadzała się do okresowych przeglądów co 30 kkm. We wszystkich wersjach mocy ze skrzyniami manualnymi nie było zainstalowanego dwumasowego koła zamachowego. Ten wynalazek pojawił się w wersjach ze skrzynią DCT. C2 z tego rocznika będzie autem bezproblemowym. W razie czego pozostaje Ci jeszcze trochę gwarancji. Sam niedawno szukałem C2 dla siebie do dość sporych przebiegów, ale trafił się akurat Leon 1.6 TDI.
  4. O tym pisałem. Z obydwu stron struktura plastra miodu będzie nienaruszona.
  5. Nie ma szans. Z zewnątrz wygląda wszystko ok.
  6. Obstawiał bym uszkodzenie wewnętrzne zespołu katalizatora. Paliwo, które dostaje się do środka nie ma, jak się wypalić, wynikiem jest dymienie. Rozwiązaniem jest nowy katalizator. Oryginał. Zamienniki nie zdają egzaminu.
  7. Tutaj masz przewodnik, jakie uszkodzenia są dopuszczalne, a jakie nie. https://pzwlp.pl/pzwlp/przewodniki-zwrotu-pojazdow-pzwlp
  8. Do mnie osobiście słabo przemawia ta oferta. Auta z Francji rzadko kiedy przyjeżdżają do nas w jednym kawałku. Zazwyczaj w mniejszym, bądź większym stanie rozkładu W podobnym budżecie poszedł bym w poszukiwanie pojazdu z polskiego salonu - da się co nieco znaleźć: https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-308-z-polskiego-salonu-bez-fap-bez-dwumasy-wtryskiwacze-bosh-ID6CVFn6.html#b04a5c0baa https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-308-peugeot-308-sw-ID6D17Tv.html#b04a5c0baa https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-308-peugeot-308-1-6-hdi-salon-polska-ID6CZU9B.html#b04a5c0baa Nie są to może auta z super wyposażeniem, ale jakoś tak lepiej wyglądają, niż ten przywieziony z Francji. Tak dla opozycji podrzucę jeszcze parę ogłoszeń. Auto z tym silnikiem jest jest bezawaryjne (mówię to z perspektywy 8 lat użytkowania takiego pojazdu i 170kkm przebiegu), tanie w eksploatacji, rok powinno przejeździć bez inwestycji: https://www.otomoto.pl/oferta/kia-ceed-ID6CYtxZ.html#fb4035c807 https://www.otomoto.pl/oferta/kia-ceed-kia-ceed-1-6-crdi-90km-2008r-ID6CVz4M.html#62c78d591d https://www.otomoto.pl/oferta/kia-ceed-1-6-crdi-s-aut-salon-polska-faktura-vatmarza-ID6CTLzE.html#f23e836cfc
  9. Bądź co bądź dobrze, że był co roku na przeglądzie, przynajmniej wg. producenta miał wymieniany olej silnikowy 90 kkm oleju dla skrzyni jest przy ciężkich warunkach eksploatacji. Ogólnie w Sportage poliftowych, czyli od 2014 roku olej w skrzyni automatycznej wg. producenta jest na całe życie skrzyni.
  10. Nie ma czegoś takiego, jak zmiana harmonogramu serwisowego w trakcie eksploatacji modelu. Sportage SLE 2.0 ma harmonogram przeglądów okresowych faktycznie co 2 lata. Ale raz w roku ma przewidzianą wymianę oleju silnikowego (bodajże co 15 kkm, już nie pamiętam dokładnie). Po 10 latach lub 150 kkm jest przewidziana wymiana oleju w skrzyni automatycznej. Te informacje są podane zarówno w instrukcji obsługi, jak i na kartach przeglądowych, które powinno się dostawać po wizycie w serwisie.
  11. Takie urządzenia mają wiele zalet. Dobre multimedia, płynna praca, możliwość instalacji aplikacji. Są dobre dla ludzi, którzy ogarniają taki sprzęt, lubią się bawić. Dla starszej osoby może być to ciężkie do ogarnięcia (piszę z własnego doświadczenia), potem możesz mieć masę pytań typu a jak to działa, dlaczego tak, jak się włącza to, tamto itp. Jak dla mnie jedną z podstawowych wad takiego urządzenia jest radio, a właściwie jego brak. Przerobiłem dwa takie urządzenia (w swoich samochodach) i w żadnym nie działało ono tak, jak fabryczne. Mimo RDS po wyjeździe z miasta można zapomnieć o słuchania jednej stacji bez ciągłego wyszukiwania częstotliwości.
  12. Zależy, który rocznik tego auta. W autach starszych, do normy spalania Euro 5 (do ok. 2017 roku) luz zaworowy jest regulowany za pomocą szklanek. W nowszych 1.4 (Euro 6) luz jest regulowany za pomocą regulacji hydraulicznej. Producent zaleca kontrolę luzu zaworowego co 90 tysięcy kilometrów, lub co 6 lat. Koszt sprawdzenia jest niewielki - wystarczy pomiar szczelinomierzem oraz nowa uszczelka pokrywy zaworów. Jeżeli chodzi o późniejszą regulację, koszt jest już wyższy, ale to zależy od wyników pomiarów, ile nowych szklanek potrzebujemy. Do regulacji konieczne jest rozpięcie układu rozrządu, zdjęcie wałków rozrządu.
  13. szandrzej

    1.6 crdi w i30

    1.6 CRDI ze skrzynią 5b, jak i 6b nie posiada koła dwumasowego.
  14. Rozbierałeś odstojnik z baku, czy tylko sprawdziłeś zewnętrzne sitko?
  15. 1. Układ wtryskowy Boscha. Nie ma z nim problemów. Dwumasowe koło zamachowe faktycznie nie występuje w tych silnikach. Nawet w najnowszym modelu. DPF nie jest upierdliwy, jeśli nie jeździmy na krótkich odcinkach, kiedy auto jest niedogrzane. 3. Skrzynia biegów jest ok w tych samochodach. Te stuki pochodzą z tłumików drgań tarczy sprzęgłowej (efekt braku DKZ). Nie wyją nawet przy dużych przebiegach. 4. Jeśli auto jest serwisowane tak, jak producent przewidział i bez żadnych oszczędności przy tym przebiegu nie zaczyna się dziać nic złego. Wszystko zależy już od konkretnego egzemplarza. 5. Przy regularnie wymienianym oleju 300 kkm to nie problem. 6. Stara, prosta skrzynia. Nie psuje się. 7. Ceny napraw turbo i wtrysków nie odbiegają od innych pojazdów (komponenty dostarczane przez popularnych dostawców). Ogólnie auto bezproblemowe. Awarie, których auto zaznało podczas 5 letniej esploatacji (120 tys.km): - padł czujnik pod pedałem sprzęgła (brak podpowiedzi przy zmianie biegów, auto szarpie po puszczeniu i podczas dodawania gazu), pokryte przez gwarancję - korozja tylnej klapy, pod szybą (kombi), pokryte przez gwarancję - parę miesięcy temu padł akumulator
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.