OlekBartek Napisano 10 Października 2016 Udostępnij Napisano 10 Października 2016 Koledzy chce zapewnić łożysku stożkowemu smarowanie. Niestety producent nie przewidział tam kalamitki. Wpadłem na pomysł aby nawiercić bieznie i zamontowac kalamitke. Pytanie czy to wykonalne? Pewnie jakieś super wiertlo mi jest potrzebne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Października 2016 Udostępnij Napisano 10 Października 2016 Chcesz wiercić dziurę w bieżni Nie jest to dobry pomysł, nawet gdyby się udało wywiercić otwór to raczej długo wałki lub bieżnia nie wytrzyma "przetaczania" się po tej dziurze Gdzie to jest zamontowane, to jakieś fabryczne urządzenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 10 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2016 Wahacz w quadzie. Seryjnie tam kalamitek nie ma niestety w tym modelu. Kolega np. W swoim ma kalamitki (fakt to inny model ). No otwor to m6 by byl. Generalnie chcialbym jakos przedluzyc zycie tych lozysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Października 2016 Udostępnij Napisano 10 Października 2016 (edytowane) I nie ma tam żadnych uszczelniaczy czy osłon? Może dałoby się domontować jakąś blachę/osłonę tego łożyska i tam umieścić kalamitkę... Edytowane 10 Października 2016 przez volf6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 10 Października 2016 Udostępnij Napisano 10 Października 2016 Do przewiercenia łożyska potrzebne będzie - co najmniej dobre - wiertło z węglika i sztywna wiertarka kolumnowa. Wystarczą 2mm średnicy. I otwór jak najbliżej końców rolek. Jeśli to nie jest łożysko zamknięte, tylko ma osobne uszczelniacze, to lepiej będzie zrobić otwór między łożyskiem i uszczelniaczem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Października 2016 Udostępnij Napisano 10 Października 2016 Przez takie otwory w łożyskach, które niby miały poprawić smarowanie, rozbił się któryś z samolotów LOTu w czasach PRLu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 11 Października 2016 Udostępnij Napisano 11 Października 2016 Tak serio to życzę powodzenia w wierceniu w łożysku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 11 Października 2016 Udostępnij Napisano 11 Października 2016 Koledzy chce zapewnić łożysku stożkowemu smarowanie. Niestety producent nie przewidział tam kalamitki. Wpadłem na pomysł aby nawiercić bieznie i zamontowac kalamitke. Pytanie czy to wykonalne? Pewnie jakieś super wiertlo mi jest potrzebne? Ił 62M miał właśnie dziurkę nawierconą przez ruskich w bieżni łożyska. Jak się to skończyło wszyscy wiemy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.