remikm Napisano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 Jest to Nubira III z 2003r silnik T18SED benzyna + LPG, po prawej stronie silnika do jego bloku przykręcony jest na 3 śrubach taki element do którego mocuje się EGR, do niego też przykręcona jest cewka i jeszcze na dole z tyłu tego elementu jest podpięty wąż z płynem chłodniczym. Wyraźnie widać że nie jest to integralna część bloku tylko przykręcona właśnie śrubami. Podejrzewam że pod tym elementem są jakieś kanały wodne tudzież olejowe i właśnie spod tego elementu u góry lub na dole wycieka mi lekko olej albo płyn chłodniczy. Co to jest za element i czy tam jest jakaś uszczelka do połączenia z blokiem silnika ? Zastanawiam się jak to uszczelnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 To chyba stary typ EGR, który miał podstawę. Przydałoby się dokładniejsze zdjęcie. Pewnie wystarczy jakąś uszczelkę wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remikm Napisano 29 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 ten element jest właśnie podstawką dla EGR ale również przykręca się do tego cewkę i jeszcze przelatuje przez ten element płyn bo ma węża podpiętego. I jeszcze pewnie zaślepia to jakiś kanał olejowy bo właśnie olej mi wycieka spod tego elementu. Poniżej lepsze foto już ze zdjętym EGR (zapożyczone z neta). Wycieka olej właśnie na styku z blokiem silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 Ale tam poniżej to już nie powinno być kanałów olejowych. Tam tylko chyba są kanały ze spalinami ... Jeśli olej, to albo spod uszczelki zaworów, albo spod głowicy ... moim zdaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remikm Napisano 31 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 na pewno jest kanał z płynem bo własnie do tego elementu wpięty jest wąż. Czy kanał z olejem to nie wiem ale wyciska mi olej zaraz obok podstawy EGR. Odpiąłem EGR i nie ma w nim śladów oleju ani innego płynu. Spod głowicy trudno powiedzieć, należałoby to zdemontować aby się przyjrzeć. Nie mam żadnych innych objawów, brak śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym, węże nie są twarde, miernik oleju też czysty nie ma śladów takiego masła czy czegoś innego. Auto jedzie normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 3 godziny temu, remikm napisał: na pewno jest kanał z płynem bo własnie do tego elementu wpięty jest wąż. Czy kanał z olejem to nie wiem ale wyciska mi olej zaraz obok podstawy EGR. Odpiąłem EGR i nie ma w nim śladów oleju ani innego płynu. Spod głowicy trudno powiedzieć, należałoby to zdemontować aby się przyjrzeć. Nie mam żadnych innych objawów, brak śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym, węże nie są twarde, miernik oleju też czysty nie ma śladów takiego masła czy czegoś innego. Auto jedzie normalnie. Tam nie może być ani płynu ani oleju, Tam są tylko spaliny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 3 minuty temu, betaaga napisał: Tam nie może być ani płynu ani oleju, Tam są tylko spaliny. W samym zaworze nie, ale w jego podstawie idzie chyba płyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remikm Napisano 31 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 dokladnie w podstawie EGR idzie płyn na 100% podpięty jest wąż który łączy się dalej na trójniku z resztą obiegu. Skąd tam olej może wychodzić to nie wiem, wygląda na olej bo nie odparuje jak płyn na gorącym i ma kolor czarny. Boję się tego dotykać bo jak się okaże że to jednak gdzieś spod głowicy to bez remontu się nie obejdzie. Wyciek jest bardzo delikatny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 15 godzin temu, remikm napisał: dokladnie w podstawie EGR idzie płyn na 100% podpięty jest wąż który łączy się dalej na trójniku z resztą obiegu. wygląda na olej bo nie odparuje jak płyn na gorącym i ma kolor czarny. Wyciek jest bardzo delikatny Jeśli jest jak piszesz to i tak na pewno nie jest to olej. Być może jest niewielki wyciek płynu który łączy się z sadzami które znajdują się w kanałach prowadzących do zaworu. Powstanie z tego taki właśnie tłusty smar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remikm Napisano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 no i wyciek usunięty. Są tam takie 2 uszczelki, jedną wycieli mi na wzór starej z jakiegoś materiału na uszczelki a drugą cześć osadzili na silikonie. Narazie jest sucho. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Ale co ciekło - płyn? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remikm Napisano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 tak wyciekał płyn chłodniczy tylko pomieszał się właśnie z jakimś czarnym osadem i wyłaził udając olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.