Skocz do zawartości

Problem z przełączaniem


kubussss

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór :) Od jakiegoś czasu mam problem z przełączaniem na lpg. Po odpaleniu zaraz po przełączeniu na gaz brzęczyk piszczy i wraca do benzyny. Gdy już za n-tym razem przełączy się na gaz, to w momencie mocniejszego przyspieszenia sytuacja się powtarza i wraca do benzyny. Pacjent to stilo 1.8, stag 4. Reduktor ma przejechane ok. 80000 km. Listwa zregenerowana 3000 km temu. Pomocy :) Pozdro, kubussss :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić co się dzieje z ciśnieniem gazu przez program, wygląda na to jakby reduktor by nie wyrabiał. Podaj jakie masz graty. Jak masz interfejs to po prostu podejrzyj co się dzieje z ciśnieniem lub udaj się do gazmena. 80kkm więc możliwe że reduktor się kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Koledzy :)

 

Mam staga 4, reduktor scorpion, i valtecki niebieskie... wiem wiem, "szału ni ma" :/ Ale kilka lat dawało radę :) i udo jeździło bez problemów :)

 

Podglądnąłem parametry:

1. Ciśnienie gazu - 0,72; MAP 0,36, po przegazowaniu spada do 0,5. Pojawia się komunikatach w "błędach" - ciśnienie gazu za niskie.

po lekkiej regulacji

2. Ciśnienie gazu - 1,03; MAP 0,29, po przegazowaniu spada do 0,90-0,95.

Oczywiście parametry na jałowym biegu :)

 

Pojeżdżę i zobaczymy... Ale żeby aż tak się reduktor rozjechał?

 

Może wymieniłbym sobie jeszcze filtr fazy lotnej... doradźcie mi co wybrać :) Podeślijcie jakiegoś linka. Aktualnie mama jakiegoś Czaja Filters FLS 12/12...

 

Miłego wieczoru, kubussss :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie zdarza się (mimo tankowania na BP, Orlenach itp.), że elektrozawór przy silniku zalepi się syfem i (tak mam teraz) pierwsze przełączenie jak się silnik dopiero rozgrzewa kończy się oznajmieniem, że lpg się skończyło i przełącza się na noPB...czasami zdarza się, że na postoju jak się przełączy to pracuje na lpg a po ruszeniu i dodaniu gazu przełącza się na noPB...jak trochę bardziej rozgrzeje się silnik przełączam ręcznie ponownie i problemu nie ma...

trzeba wyczyścić elektrozawór i problem znika do czasu zatankowania syfnego lpg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na butli jest drugi elektrozawór... To co? Mam coś jeszcze zakręcać przed czyszczeniem elektrozaworu przy reduktorze i wymianie filtra fazy ciekłej? Hmm? Pytam, bo dopiero zaczynam przygodę z naprawą lpg :)

 

pozdrowionka, kubussss :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć :) Grzebię przy tej instalacji LPG... Mam tylko jeden problem, czym odkręcić ten zawór LPG w reduktorze. Klucz oczkowy, wygięty, jest za szeroki... Nie da się nim przekręcić. Doradźcie mi czym to odkręcić? Co kupić aby to odkręcić?

11.jpg.2735b6fd5c7769dfb046d3b87d927148.jpg

Miłego wieczoru :) kubussss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej :) Udało mi się wreszcie rozkręcić ten zawór... ;) Tak wyglądał przed czyszczeniem...

123.jpg.b6e703a94c064a24526537cfbcebbc3c.jpg

 

Wyczyściłem go benzyną i zobaczymy :) Taka mapa... po wszystkich wymianach filtrów i czyszczeniu elektrozaworu przy reduktorze.

mapa2.jpg.7a02662546d34ce78130fdd9f1b9fda5.jpg

 

Miłego piątku :) kubussss

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększyć ciśnienie na 1.2 Bar, zrobić autokalibracje aby wygenerować wstępny mnożnik i "doszlifować" go na trasie na mapy z podglądem na korekty STFT i LTFT. Generalnie ogólna zasada jest taka że mnożnik [linia pomarańczowa] na wolnych obrotach powinna się mieścić w przedziale 1,2-1,4 dążąc do -->1 przy max czasach wtrysku PB. Niebieska linia przedstawia czas wtrysku PB podczas pracy na PB natomiast zielona linia przedstawia czas wtrysku PB podczas pracy na LPG. Stąd generalnie się dąży do tego aby te 2 linie się nakładały w odchyłce najlepiej +/-5%. Przy takiej mapie po przełączeniu na PB nie masz wrażenia że auto zamula? Przy podobnej mapie u siebie w 1.2 16v miałem taki objaw, stąd od razu się zainteresowałem ustawieniami w sterowniku LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.