Takise Napisano 30 Maja 2017 Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Witam, posiadam seicento 900 na sterowniku IAW 16FM.EC. Problem zaczal sie z tydzień temu aktualnie auto stoi i nikt nim nie jeździ bo sie nie da a polega ten problem na tym że seicento ciężko pali na zimnym, jak już odpali to chodzi tak jak by go zalewalo paliwo obroty chcą sie wyrównać ale po chwili spadają tak jakby do zera i po chwili znowu do góry. Świeci się kontrolka wtrysku tak zwana marchewka. Kupiłem kable do diagnostyki bo uznałem ze tak chyba będzie najprościej i najszybciej, podłączyłem do IAW Scan 2 i tutaj zaczyna się kolejny problem: Iaw scan rozpoznaje model sterownika, samochód, kod iso, lecz przy próbie podglądu parametrów wyskakuje "błąd inicjacji" bądź rozłacza z ECU. Jest ktoś w stanie pomóc mi na odległość? Mogę nagrać film jak seicento pracuje jeżeli będzie taka potrzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 30 Maja 2017 Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 swiece i kable ok ? To najwazniejsze, aby palil na 4 gary. Potem bym podmienil wtryskiwacz wraz z podstawa, bo moze sie zacinac regulator cisnienia paliwa i go zalewa. Na cieplym dziala ok ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takise Napisano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Jak sie zagrzeje to działa tak samo, jedyne czym sie różni to ze jak sie jedzie to pali dużo paliwa, czuć benzyne no na wyższych obrotach nie rzuca nim tak. A jeśli chodzi o IAW scan to nie wiesz w czym może byc problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 30 Maja 2017 Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 probowales recznie podac model kompa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takise Napisano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 tak i dochodzi do tego momentu co w załączniku, gdy chce sczytać jakieś dane wyskakuje błąd inicjacji. I rozłącza z ECU. Po ponownej próbie połączenia połączenie sie stabilizuje ale nadal parametrów nie można odczytać, na wykresach np obroty silnika to pozioma ciągła kreska na 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 30 Maja 2017 Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 probowales zmieniac predkosci przesylu danych na portach ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 30 Maja 2017 Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Sprawdź ustawienia, sterowniki do kabla. Mi działa tylko na jednym z dwóch portów USB. Co do zalewania, to może być tak jak wcześniej było zaznaczone, czyli źle ustawiony ( zawieszony) zawór ciśnienia paliwa. Może jeszcze być uszkodzony kabel/czujnik położenia przepustnicy, lub MAP sensor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takise Napisano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 nie, mam coś takiego jak na załączniku. Próbować metodą prób i błędów czy jest jakies ustawienie ? Odpięcie węża od map sensora uspokaja silnik, od położenia przepustnicy też, na odpięcie krokowca, sondy lambdy nie ma żadnej reakcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takise Napisano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Zapomniałem dodać ze czujnik położenia przepustnicy zakładałem od innego seicento i problem nie ustąpił, map sensor również i bylo to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 30 Maja 2017 Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Odkręć krokowca, włącz zapłon na moment i wyłącz. Podczas tej operacji sprawdź czy głowica się wysuwa i chowa. Sprawdź czy gdzieś nie łapie lewego powietrza, czy uszczelki masz ok. Włącz zapłon i niech ktoś popatrzy czy wtrysk nie leje ( pamiętaj że pompa działa tylko 2 sek puki nie zapalisz silnika).Kanał odmy czy jest drożny. Dodatkowo mogą być uszkodzone kable któregoś z czujników, ale skoro odpinasz i jest jakaś poprawa to jest szansa, że kable są ok. Odłącz aku na kilkanaście minut, zresetujesz kompa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 30 Maja 2017 Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Nie wiem jaki dokładnie masz tam kabelek ale możliwe, że za małą prędkość masz ustawioną w momencie jak chce wysłać dużą ilość parametrów. Spróbuj ustawić więcej niż 9600 np. 115200 lub 38400. To tylko domysły ale łatwe do weryfikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takise Napisano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Okej, sprawdzę to. Alw wartości takich nie mogę nigdzie ustawić. Mam jakoś inaczej niż wszyscy. Kabel mam vag kkl + przejściówka do fiata na 3 pin. Dodam ze vag kkl z audi działa bezproblemowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 30 Maja 2017 Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Może z Audi chodzi po CANie? Tutaj jest po k-linie z przejściem na RS232 i bywa, że słabo to działa przez USB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takise Napisano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Kolega który mi polecił to połączenie używał identycznego zestawu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takise Napisano 31 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 W audi tez jest linia K i L no i + i -, zapomniałem tego dodać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 31 Maja 2017 Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Ja mam na lapku W7, kabel niebieski z przejściówką i przełącznikiem. Zagadał od strzała. Podłączam najpierw lapka po USB, a następnie podpinam do ECU i napięcie z aku do przejściówki. Ale jak rozpoznaje sterownik i model, a wywala na danych to dziwne. Może inną wersje IAW wgraj.Nie pamiętam która u mnie siedzi, ale chyba nie każda będzie odpowiednia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takise Napisano 31 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Mam identycznie jak ty i mam jednego laptopa z Windows 7 a drugiego z 8, ani na jednym ani na drugim nie działa. Wersja iaw 0,85. Co do uszczelek, uszczelka pod pokrywa zaworów przecieka od dłuższego czasu. Zmiana prędkości na porcie dala jedynie takie coś ze szybciej się łączy z ECU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 31 Maja 2017 Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Znajdź i zainstaluj wersję v0.81. U mnie ta działa. Jeśli masz przedmuch z pod pokrywy zaworów do przepustnicy to może być tak że sterownik głupieje ze względu na złe podciśnienie, a dodatkowo może palić olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takise Napisano 31 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Chyba przyczyna tkwi w cewce, kablach i świecach. Samochód z odlaczona 1 fajka chodzi idealnie ze tak powiem a z 4 cylindrami wariuje. Zaraz sprawdzę tego iaw scana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takise Napisano 31 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 a mógłbyś mi wrzucić na jakis serwer ta wersje ? bo ściągnąłem z paru źródeł, miała być 0,81 a sa 0.85 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 31 Maja 2017 Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Chyba ten. IAW_ECU_Scan_PL_0.2.11.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takise Napisano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 dzieki, sprawdzę to dzisiaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takise Napisano 2 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2017 Nadal to samo, wczoraj zmieniłem świece a zimnym silniku szarpie go a gdy sie zagrzal to chodzi tak jqk powinien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 a kable wn wymienione ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takise Napisano 3 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 Nie, musze kupić. Kontrolka wtrysku zapalila sie wtedy kiedy nastąpiła usterka ale z tego co czytałem to ta kontrolka sie zapala czasami od tak po prostu. Z komputerem nadal nie da sie połączyć, to znaczy łączy sie ale nie można nic odczytać. Podejrzewam ze komputer może być głównym sprawca ale możliwe jest ze padł by tak o z dnia na dzień? A w sumie z minuty na minutę. Aaaa i dodam jeszcze ta usterka nastąpiła z 3 dni po wymianie kolektora wydechowego bo poprzedni pękł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takise Napisano 3 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 Sprawdziłem membrane w tym zaworze paliwa jest w stanie idealnym. Juz sam nie wiem gdzie szukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takise Napisano 7 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Cewka wymieniona, nadal to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=155860 Poczytaj i może na tym startreku pójdzie coś sprawdzić. Ale z treści na forum wynika że raczej kabelek może być walnięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takise Napisano 9 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 No ale skoro kabelek łączy sie z komputerem, odczytuje kod iso, model komputera, jedynie nie da się sprawdzić parametrow to wina chyba lezy po innej stronie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takise Napisano 9 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 Moge dodać ze ewidentnie widać ze seicento zostaje zalewany, pluje paliwem z wydechu i to widać a nawet czuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takise Napisano 12 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 Pojechałem do mechanika odrazu po podłączeniu do interfejsu delphi wyskoczył błąd czujnika podciśnienia. Czyli chyba jednak do wymiany map sensor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takise Napisano 18 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2017 Wymienione zostało : Cewka Swiece Uszczelka pod pokrywa zaworów Wszystkie gumowe węże pod maską Map sensor I auto juz działa normalnie Dzieki za pomoc, można zamknax Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.