MaserTi Napisano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 Zostaliście tylko Wy. Pytałem na klubie saaba oraz na grupie FB ale nikt nic nie doradził. Ostatnio wymieniłem w swojej 9-5 skrzynie oraz kompresor klimatyzacji. Po tych czynnościach samochód na wolnych obrotach drży jakby miał za niskie obroty (jednak takich nie ma) Objawy zaczynają się po dojechaniu np. Do świateł i po ok 5 sekundach. Gdy dodam gazu drgania znikają. Jedyne co udało mi się zauważyć to brak na dłuższą chwilę drgań po wyłączeniu klimatyzacji, świateł. Jednak po chwili znowu wracają. Co mogli zepsuć przy wymianie kompresora? A może jednak kolejna usterka się objawiła tylko po wymianie? Pomożecie? Reszta zachowań auta w normie. 😁 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 Kompresor nowy czy uzywka lub regenerowany? Napinacze sprawne? Kola pasowe sprawne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 20 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 Przed wymianą kompresora było wsio ok. Oczywiście kompresor używka. Mozliwe, że nawet po wyłączeniu klimy dalej wibracje były? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 1 minutę temu, MaserTi napisał: Przed wymianą kompresora było wsio ok. Oczywiście kompresor używka. Mozliwe, że nawet po wyłączeniu klimy dalej wibracje były? Moze kolo pasowe kompresora krzywe lub sprzegielko nie teges. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 6 minut temu, MaserTi napisał: Przed wymianą kompresora było wsio ok. Oczywiście kompresor używka. Mozliwe, że nawet po wyłączeniu klimy dalej wibracje były? Zrzucić pasek wieloklinowy i będzie widać czy wina osprzętu, jeśli będzie dobrze-prawdopodobnie kiepski kompresor, lub kolejno altek, koło pasowe...Jeśli będzie źle, to kolejna opcja dwumasowe koło skoro skrzynia była zrzucana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 20 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 To Saab 9-5 w benzynie więc bez dwumasy. Czyli najpierw zrzucenie paska osprzętu i odpalenie na chwilę celem weryfikacji? Ok. Tak uczynię. Dzięki za pomoc panowie!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 Obejrzyj dokladnie koło pasowe na wale bo byc może ma tłumik drgań, który jest zużyty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 12 godzin temu, MaserTi napisał: To Saab 9-5 w benzynie więc bez dwumasy. Jesteś pewien?Dwumasa była już np. w takim Audi B5 1.6 silnik w 96r, fakt, że wytrzymują one dużo dłużej niż w dieslach ze względu na niższy moment obr, ale często są i użytkownicy o tym nie wiedzą. Dodatkowy argument, że było grzebane przy skrzyni więc tu się upatruję błędu. 12 godzin temu, MaserTi napisał: Czyli najpierw zrzucenie paska osprzętu i odpalenie na chwilę celem weryfikacji? Dokładnie. Zwaleniem paska eliminujesz cały osprzęt, czyli jeśli będzie źle, to szukasz dalej i wtedy oczy kieruj na skrzynię/sprzęgło bo było dłubane, jeśli będzie ok, to znaczy, że bije coś z osprzętu i tenże należy przejrzeć. Najpierw na zgaszonym silniku, jak nie ma założonego paska przejrzeć rolki, pokręcić jak się da, zobaczyć czy nie wykazują nierównej pracy, a jak pasek założony to różnie mechanicy szukają przyczyn, np. bierze kawałek pręta stalowego i przykłada do altka, kompresora czy nie wykazują bicia. Wyeliminuj najpierw skrzynię (zrzucając pasek), potem bierz się za dalsze poszukiwania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 a to od razu zaczelo dziac sie po tej wymianie? jak tak to wroc do tego mechanika co ci to robil z reklamacja ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 21 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 11 godzin temu, AkuQ napisał: Jesteś pewien?Dwumasa była już np. w takim Audi B5 1.6 silnik w 96r, fakt, że wytrzymują one dużo dłużej niż w dieslach ze względu na niższy moment obr, ale często są i użytkownicy o tym nie wiedzą. Dodatkowy argument, że było grzebane przy skrzyni więc tu się upatruję błędu. Dokładnie. Zwaleniem paska eliminujesz cały osprzęt, czyli jeśli będzie źle, to szukasz dalej i wtedy oczy kieruj na skrzynię/sprzęgło bo było dłubane, jeśli będzie ok, to znaczy, że bije coś z osprzętu i tenże należy przejrzeć. Najpierw na zgaszonym silniku, jak nie ma założonego paska przejrzeć rolki, pokręcić jak się da, zobaczyć czy nie wykazują nierównej pracy, a jak pasek założony to różnie mechanicy szukają przyczyn, np. bierze kawałek pręta stalowego i przykłada do altka, kompresora czy nie wykazują bicia. Wyeliminuj najpierw skrzynię (zrzucając pasek), potem bierz się za dalsze poszukiwania. Saaba znam na wylot więc dwumasy nie ma na pewno. Tego jestem pewien. Zaczęło się to na drugi dzień po wymianie. Najpierw zrzucę pasek aby wyeliminować osprzęt jeśli okaże się, że tam jest ok to wracam do mechanika co robił skrzynie aby kombinował co dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 22 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2017 https://youtu.be/mLLmMoAG4tY Po zdjęciu paska ukazało się coś takiego. Brawa dla mechanika który to założył i nawet nie sprawdził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2017 3 minuty temu, MaserTi napisał: https://youtu.be/mLLmMoAG4tY Po zdjęciu paska ukazało się coś takiego. Brawa dla mechanika który to założył i nawet nie sprawdził. Luz na kole kompresora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 22 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2017 Dokładnie tak. Wg.mnie dość spory... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2017 Zatem masz winnego Wracać do mechanika niech wymontowuje i montuje za free, a kompresor reklamować u sprzedawcy, że po założeniu bije, wymieni na inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalmermon Napisano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2017 A czy wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynią są dobre i czy prawidłowo dokręcone. Wysłane z mojego XPERIA Z4 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.