Skocz do zawartości

Ostatnia deska ratunku szwed i obroty


MaserTi

Rekomendowane odpowiedzi

Zostaliście tylko Wy. Pytałem na klubie saaba oraz na grupie FB ale nikt nic nie doradził. 

Ostatnio wymieniłem w swojej 9-5 skrzynie oraz kompresor klimatyzacji.

Po tych czynnościach samochód na wolnych obrotach drży jakby miał za niskie obroty (jednak takich nie ma)

Objawy zaczynają się po dojechaniu np. Do świateł i po ok 5 sekundach. Gdy dodam gazu drgania znikają.

 

Jedyne co udało mi się zauważyć to brak na dłuższą chwilę drgań po wyłączeniu klimatyzacji, świateł. Jednak po chwili znowu wracają. 

Co mogli zepsuć przy wymianie kompresora? A może jednak kolejna usterka się objawiła tylko po wymianie?

Pomożecie?

 

Reszta zachowań auta w normie. 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MaserTi napisał:

Przed wymianą kompresora było wsio ok. Oczywiście kompresor używka. Mozliwe, że nawet po wyłączeniu klimy dalej wibracje były?

Moze kolo pasowe kompresora krzywe lub sprzegielko nie teges. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, MaserTi napisał:

Przed wymianą kompresora było wsio ok. Oczywiście kompresor używka. Mozliwe, że nawet po wyłączeniu klimy dalej wibracje były?

 

Zrzucić pasek wieloklinowy i będzie widać czy wina osprzętu, jeśli będzie dobrze-prawdopodobnie kiepski kompresor, lub kolejno altek, koło pasowe...Jeśli będzie źle, to kolejna opcja dwumasowe koło skoro skrzynia była zrzucana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, MaserTi napisał:

To Saab 9-5 w benzynie więc bez dwumasy.

Jesteś pewien?Dwumasa była już np. w takim Audi B5 1.6 silnik w 96r, fakt, że wytrzymują one dużo dłużej niż w dieslach ze względu na niższy moment obr, ale często są i użytkownicy o tym nie wiedzą. Dodatkowy argument, że było grzebane przy skrzyni więc tu się upatruję błędu.

12 godzin temu, MaserTi napisał:

Czyli najpierw zrzucenie paska osprzętu i odpalenie na chwilę celem weryfikacji?

Dokładnie. Zwaleniem paska eliminujesz cały osprzęt, czyli jeśli będzie źle, to szukasz dalej i wtedy oczy kieruj na skrzynię/sprzęgło bo było dłubane, jeśli będzie ok, to znaczy, że bije coś z osprzętu i tenże należy przejrzeć. Najpierw na zgaszonym silniku, jak nie ma założonego paska przejrzeć rolki, pokręcić jak się da, zobaczyć czy nie wykazują nierównej pracy, a  jak pasek założony to różnie mechanicy szukają przyczyn, np. bierze kawałek pręta stalowego i przykłada do altka, kompresora czy nie wykazują bicia. Wyeliminuj najpierw skrzynię (zrzucając pasek), potem bierz się za dalsze poszukiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, AkuQ napisał:

Jesteś pewien?Dwumasa była już np. w takim Audi B5 1.6 silnik w 96r, fakt, że wytrzymują one dużo dłużej niż w dieslach ze względu na niższy moment obr, ale często są i użytkownicy o tym nie wiedzą. Dodatkowy argument, że było grzebane przy skrzyni więc tu się upatruję błędu.

Dokładnie. Zwaleniem paska eliminujesz cały osprzęt, czyli jeśli będzie źle, to szukasz dalej i wtedy oczy kieruj na skrzynię/sprzęgło bo było dłubane, jeśli będzie ok, to znaczy, że bije coś z osprzętu i tenże należy przejrzeć. Najpierw na zgaszonym silniku, jak nie ma założonego paska przejrzeć rolki, pokręcić jak się da, zobaczyć czy nie wykazują nierównej pracy, a  jak pasek założony to różnie mechanicy szukają przyczyn, np. bierze kawałek pręta stalowego i przykłada do altka, kompresora czy nie wykazują bicia. Wyeliminuj najpierw skrzynię (zrzucając pasek), potem bierz się za dalsze poszukiwania.

Saaba znam na wylot więc dwumasy nie ma na pewno. Tego jestem pewien. 

Zaczęło się to na drugi dzień po wymianie. Najpierw zrzucę pasek aby wyeliminować osprzęt jeśli okaże się, że tam jest ok to wracam do mechanika co robił skrzynie aby kombinował co dalej :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.