Skocz do zawartości

Astra K - problematycznosc 1.6CDTI i 1.0T


Swiko

Rekomendowane odpowiedzi

Jak powyzsze silniki zdaja egzamin w tym samochodzie? Jakies typowe przypadlosci jednego lub drugiego?

DPF i lancuch rozrzadu (wiem, ze jest po stronie kola zamachowego) w CDTI sprawia jakies wieksze problemy? 

Cos innego/nietypowego w tym samochodzie co moze irytowac?

 

Dzieki z gory!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Swiko napisał:

Cos innego/nietypowego w tym samochodzie co moze irytowac?

 

Diesel to chyba ta sama jednostka, która była montowana w AJ, raczej bez problemów. Odnośnie 1.0t, mało tego jeździ więc ciężko o większą próbkę, wiadomo jednak, że GMowskie benzyny z bezpośrednim wtryskiem mają problem z LSPI, ten najczęściej objawia się w 1.4t (bo to też najbardziej popularna w AK jednostka) i eliminowany jest wymianą oleju z preferowanego ówcześnie dexos 2 na dexos 1 gen2. Trzeba się nad tym pochylić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, format napisał:

 

Diesel to chyba ta sama jednostka, która była montowana w AJ, raczej bez problemów. Odnośnie 1.0t, mało tego jeździ więc ciężko o większą próbkę, wiadomo jednak, że GMowskie benzyny z bezpośrednim wtryskiem mają problem z LSPI, ten najczęściej objawia się w 1.4t (bo to też najbardziej popularna w AK jednostka) i eliminowany jest wymianą oleju z preferowanego ówcześnie dexos 2 na dexos 1 gen2. Trzeba się nad tym pochylić. 

 

Widze, ze stukowe tez w 1.0 wystepuje (u mnie tylko w takich albo 1.4 bez T jest jakis wybor), wiec ten silnik odpada. 

1.6CDTI ujezdzalem ostatnio przez kilka dni w Mocce i musze przyznac, ze jak na diesla byl calkiem ok, ale zastanawialo mnie to czy ma jakies dziwne przypadlosci.

Dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@swiko ja bym się tak nie spinał, silniki benzynowe z 2017 roku są już fabrycznie zalane specyfikacją dexos 1 gen 2 i ten problem nie występuje

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Swiko napisał:

 

Widze, ze stukowe tez w 1.0 wystepuje (u mnie tylko w takich albo 1.4 bez T jest jakis wybor), wiec ten silnik odpada. 

1.6CDTI ujezdzalem ostatnio przez kilka dni w Mocce i musze przyznac, ze jak na diesla byl calkiem ok, ale zastanawialo mnie to czy ma jakies dziwne przypadlosci.

Dzieki!

 

Kolega ma to 1.6 cdti w Astrze J jako sluzbowke i nie sprawia zadnych problemow.

Wczesniej mial tez J-ke ale z 1.7 cdti i ten Oplowski 1.6 sprawia wg niego lepsze wrazenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, format napisał:

@swiko ja bym się tak nie spinał, silniki benzynowe z 2017 roku są już fabrycznie zalane specyfikacją dexos 1 gen 2 i ten problem nie występuje

tapatalked
 

 

To nie jest auto dla mnie, więc spiny nie ma ;). Po prostu kobita po ośmiu latach w Swifcie musi dostać coś równie bezproblemowego, coś co nie wydaje dziwnych dźwięków sugerujących awarię (ma mega czułe ucho na nie) i co jej się będzie podobało. Niestety włoska technologia odpada, a na placu boju została tylko Astra i Megane. Najlepiej jakby miały jeszcze cztery cylindry i silniki benzynowe. Zasięgam po prostu opini za wczasu ;-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.