Skocz do zawartości

Łańcuch/napęd do R1


elciapek

Rekomendowane odpowiedzi

Na dniach chciałbym wymienić cały napęd. Z racji tego, że nie miałem styczności z tematem a wybór jest dość spory prósba o opinie nt. modelu producenta gratów, szczególnie chodzi mi o DIDa

Pierwotnie założyłem sobie zębatki Supersproxa (na tył w kolorze czerwonym) i łańcuch RK 530 GXW też w kolorze czerwonym, ale cena za taki komplet troche mnie zmrozila ok 1200 PLN, szczególnie, że znalazłem potem takim komplet z DIDem http://allegro.pl/zestaw-naped-owy-yamaha-yzf-r1-2006-2008r-did-moc-i6899989358.html

I teraz pytanie: czy warto brać pod uwagę serię VX z DIDa do R1? Czy jeśli DID to tylko ZVMX?

Ze specyfikacji podawanej przez DIDa różnice w parametrach mechanicznych pomiędzy VX a ZVMX nie są specjalnie szokujące. Pytanie jak to wygląda w rzeczywistości.

Rzecz jasna nie chciałbym specjalnie "przydziadować" i mieć strzał łańcucha w najmniej oczekiwanym momencie, ale też nie chciałbym podążać za marketingowym bełkotem.

Więc jakie są wasze opinie nt. VX? Brać czy odpuścić?

 

Pytanie extra: czy ktoś się zdecydował na graty w kolorze: łańcuch i zębatka? Da sie to utrzymać w stanie, żeby było cokolwiek widać? Jak patrze aktualnie na swój napęd to jakoś nie widzę możliwości, aby dostrzec kolor łańcucha. Tylną zębatkę może jakoś dało by radę utrzymać w stanie umożliwiającym rozpoznanie koloru, ale z łańcuchem raczej cieżko, stąd zaczałem się zastanawiać nad sensem montowania takich klocków. Rzecz jasna nie mam zamiaru zostać niewolnikiem napędu i czyścić go każdorazowo, bo to nie mam sensu, ale z drugiej strony jeśli nie wymaga to większego nakładu to fajnie byłoby założyć coś co nie jest czarne/stalowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, elciapek napisał:

Na dniach chciałbym wymienić cały napęd. Z racji tego, że nie miałem styczności z tematem a wybór jest dość spory prósba o opinie nt. modelu producenta gratów, szczególnie chodzi mi o DIDa

Pierwotnie założyłem sobie zębatki Supersproxa (na tył w kolorze czerwonym) i łańcuch RK 530 GXW też w kolorze czerwonym, ale cena za taki komplet troche mnie zmrozila ok 1200 PLN, szczególnie, że znalazłem potem takim komplet z DIDem http://allegro.pl/zestaw-naped-owy-yamaha-yzf-r1-2006-2008r-did-moc-i6899989358.html

I teraz pytanie: czy warto brać pod uwagę serię VX z DIDa do R1? Czy jeśli DID to tylko ZVMX?

Ze specyfikacji podawanej przez DIDa różnice w parametrach mechanicznych pomiędzy VX a ZVMX nie są specjalnie szokujące. Pytanie jak to wygląda w rzeczywistości.

Rzecz jasna nie chciałbym specjalnie "przydziadować" i mieć strzał łańcucha w najmniej oczekiwanym momencie, ale też nie chciałbym podążać za marketingowym bełkotem.

Więc jakie są wasze opinie nt. VX? Brać czy odpuścić?

to nie nasa.

 

kup DID/JT/Sunstar/RK - cokolwiek. ale wybierz taki model "drugi od dołu" - wzmacniany itp. 

NIKT Ci nie napisze ktory jest lepszy w sposob obiektywny. KAŻDY kto napisze ze "DID to ostatnio syf", pisze tak, bo:

1. ma lepsze rabaty na JT

2. zna kogoś, kto zna kogoś, komu się DID zerwał (dlaczego? juz nikt nie wnika, ale "DID się zerwał").

3. ze zwykłej ludzkiej przekory - bo wszyscy montują DID, to ja pójdę w konkurencję.

 

1 godzinę temu, elciapek napisał:

 

Pytanie extra: czy ktoś się zdecydował na graty w kolorze: łańcuch i zębatka? Da sie to utrzymać w stanie, żeby było cokolwiek widać? Jak patrze aktualnie na swój napęd to jakoś nie widzę możliwości, aby dostrzec kolor łańcucha. Tylną zębatkę może jakoś dało by radę utrzymać w stanie umożliwiającym rozpoznanie koloru, ale z łańcuchem raczej cieżko, stąd zaczałem się zastanawiać nad sensem montowania takich klocków. Rzecz jasna nie mam zamiaru zostać niewolnikiem napędu i czyścić go każdorazowo, bo to nie mam sensu, ale z drugiej strony jeśli nie wymaga to większego nakładu to fajnie byłoby założyć coś co nie jest czarne/stalowe.

da się to utrzymać w stanie. kup w louis (motoakcesoria) patent do czyszczenia łańcucha - mam i używam. 

 

btw. złoty łańcuch w moto, to tak trochę jak "złoty" łańcuch na szyi... u murzyna:) ja robiąc moto na wystawy nawet poszedłem w stal (czarnej zębatki nie dostałem, to mam srebrną). złotego bym nie kupił... bo nie pasuje wszędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinię.

Mam R1 w barwach narodowych, więc pomyślałem, że fajnie było by coś wizualnie dołożyć przy okazji wymiany napędu.

Przeraziła mnie tylko kwota.

Kolor vs standard - 1200 PLN vs 430 PLN

VX niby jest 2 po ZVMX, po za tym wg. informacji seria VX to niby odpowiednik.

Aczkolwiek to jak wspomniałem: nie chciałbym zbytnio "przydziadować" bo jednak albo cos komuś strzela, ew. rozciąga się szybko i trzeba co chwila naciągać, stad moje pytanie o serie VX

R1_looq.jpg

DID.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, elciapek napisał:

ok, temat można zamkąć.

Po kosultacji z kolegą co prowadzi serwis motocyklowy odpuszczam DIDa

Wemzę RK 530 GXW + zębatki supersproxa, całość za 820 PLN

 

Jak dalej upalasz na torze, to bez dwóch zdań coś wzmacnianego.

 

I nie bałbym się pęknięcia słabszej wersji, ale tego, że po paru sesjach będzie jak guma w majtach...

 

Z tymi łańcuchami DiD'a to "ponoć" był taki motyw, że "ponoć" wprowadzona została na rynek seria bardzo dobrze podrobiona, co utrudniało identyfikację.

 

Natomiast co do zębatek sunstar mam średnie zdanie - poprzedni zestaw miałem identyczny jak teraz.

A teraz napęd chodzi mi zauważalnie głośniej (wyje w pewnym zakresie prędkości).

A poprzednia zębatka zdawcza też nie miała tłumika gumowego.

 

Zbieżność kół poprawna, zbieżność łańcucha poprawna [motorcycle wheel alignment, chain sprockets aligment],

bicie tylnej zębatki w zakresie dopuszczalnym [0,4mm]

 

a łańcuch wyje.

 

Także się zraziłem. A najbardziej mnie rozczarowało to, ze tylna zębatka sunstar położona na sprawdzonej tafli szkła,

miała delikatną "łódkę" [kolebała się minimalnie].

 

Także następnym razem ja również coś innego niż DiD / sunstar....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, lessero napisał:

Jak dalej upalasz na torze, to bez dwóch zdań coś wzmacnianego.

 

Coś tam próbuje o ile się nie wywale i potem mnie przerwa na min 4 tygodnie nie wyłączy z wszelkiej aktywności, że o torowaniu już nie wspomnę

 

 

10 minut temu, lessero napisał:

I nie bałbym się pęknięcia słabszej wersji, ale tego, że po paru sesjach będzie jak guma w majtach...

 

I to właśnie powtórzył mój kolega-mechanik. Dodatkowo stwierdził, że lekkiej ręki nie mam, a biorąc też pod uwagę moją wagę to na 100% by tak było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, elciapek napisał:

ok, temat można zamkąć.

Po kosultacji z kolegą co prowadzi serwis motocyklowy odpuszczam DIDa

Wemzę RK 530 GXW + zębatki supersproxa, całość za 820 PLN

ulala. kosztowna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, lessero napisał:

Natomiast co do zębatek sunstar mam średnie zdanie - poprzedni zestaw miałem identyczny jak teraz.

A teraz napęd chodzi mi zauważalnie głośniej (wyje w pewnym zakresie prędkości).

głośność napędu zazwyczaj oznacza nierówno wyciągnięty łańcuch. zębatka nie ma praktycznie żadnej tolerancji na jakiekolwiek luzy, które mogłyby hałas powodować.

 

Cytuj

A poprzednia zębatka zdawcza też nie miała tłumika gumowego.

a było kupić z tłumikiem :)

Cytuj

 

Zbieżność kół poprawna, zbieżność łańcucha poprawna [motorcycle wheel alignment, chain sprockets aligment],

bicie tylnej zębatki w zakresie dopuszczalnym [0,4mm]

zbieżność? w motocyklu? serio? :) 

 

poza tym przy jakiej okazji Ci to sprawdzali? przy zakupie?

 

czemu miałbyś mieć nierówno zębatki? modziłeś tylny zawias? ustawienie kół przód tył - w osi to kumam, sprawdza sie. ale jak nie zmieniasz nic w zawiasie z tyłu - to ustawienia zębatek skopać się przecież nie da.

 

chyba że masz na myśli ustawienie tylnego koła w osi. to inna sprawa. to łatwo skopać i wtedy będzie hałas.

 

Cytuj

a łańcuch wyje.

 

Także się zraziłem. A najbardziej mnie rozczarowało to, ze tylna zębatka sunstar położona na sprawdzonej tafli szkła,

miała delikatną "łódkę" [kolebała się minimalnie].

 

a to lipa. ciężko uwierzyć, przecież to kawał hartowanej stali... Czy duraluminium wrzucasz?

 

Cytuj

Także następnym razem ja również coś innego niż DiD / sunstar....

ja ostatnio zakladalem 2 JT. Ale tutaj mam lekkie nie halo. Bo JT 530 jest tak samo szeroki jak mój poprzedni 620. Z jednej strony dobrze - bo szeroko = więcej mięsa użyto. Ale z drugiej strony nie poto robię konwersję z 620 na 530 żeby waga napędu została bez zmian :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.