Skocz do zawartości

Rexton lub Sorento 1 gen.


Pipper

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Miałem Ci ja kiedyś Sorento, głupi byłem i je sprzedałem...

Nowy właściciel je popsuł... :(

Szukam ogólnie jakiegoś czołgu pokroju Sorento I gen, czyli rama i reduktor oraz klasyczne napędy.

Pojawił się pojazd marki Ssangyong Rexton I gen lub II gen.

Czy warto w coś takiego iść?

3 silniki dostępne:

3.2 benzyna -> pod lpg

2,9 diesel - podobno toporny

2,7 diesel - podobno to 270CDI 

Silniki z Merca, skrzynie podobno też...

Manual, czy automat?

No i właśnie, warto się tym interesować w ogóle? 

Jak z rdzą?

Jak z awariami?

Budżet 20kpln na zakup.

 

Wszelkie rady mile widziane :piwko:

 

Edytowane przez Pipper
abc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, AxiT napisał:

Fałka ci się już znudziła?

Fałka w domu zostaje, Lagunę sprzedajemy, bo "za płaska" na obecne potrzeby użytkowniczki :hehe:

Mamy 2 opcje: fałka + jakiś czołg lub fałka i jakaś pchła z 4x4 (ignis 2gen/subaru justy g3x) :oki:

W fałce ostatnio tylny napęd robił robotę podczas 8 na placu - działa koncertowo :jem:

 

A to, że mi się znudziła, tak, pojazdy mi się nudzą po 2-3 miesiącach... :facepalm: :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.01.2018 o 15:24, fmk napisał:

Samochody fajne...  tylko części  drogie, i nie ma zbyt wiele zamienników...

Jak chcesz więcej info to pisz  PW

Witaj!

Faktycznie zgłębiałem temat i nie jest tak różowo z częściami ceny ori/zamienników i z dostępnością :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Fałka w domu zostaje, Lagunę sprzedajemy, bo "za płaska" na obecne potrzeby użytkowniczki :hehe:

Mamy 2 opcje: fałka + jakiś czołg lub fałka i jakaś pchła z 4x4 (ignis 2gen/subaru justy g3x) :oki:

W fałce ostatnio tylny napęd robił robotę podczas 8 na placu - działa koncertowo :jem:

 

A to, że mi się znudziła, tak, pojazdy mi się nudzą po 2-3 miesiącach... default_facepalm%5B1%5D.gif :phi:

To ty lepszy ode mnie. Mnie się nudzą po około roku. Zawsze możesz wystawić koło mojej.

Ja teraz to froty za civica szukam.

 

Wysłane z mojego HAMMER_ENERGY przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, AxiT napisał:

To ty lepszy ode mnie. Mnie się nudzą po około roku. Zawsze możesz wystawić koło mojej. emoji3.png

Wysłane z mojego HAMMER_ENERGY przy użyciu Tapatalka
 

Mnie się samochody nudzą po max 3-4 miesiącach. Honda jest wyjątkiem, bo nie chcę jej sprzedawać... mam 3 chętne kobiety w domu do niej :hehe:

Na razie pomysł zakupu "czołgu" wstrzymany, miałem ostatnio zbyt duży, nieoczekiwany wydatek... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Żeby nie zakładać kolejnego wątku...

Rexton 1gen z 3.2 trafia się za granicami naszego pięknego kraju.... w cenie przyzwoitej...

Czy warto wchodzić w ten interes?

Co tam ruda żre grubo?

Końcówka 1gen, czyli roczniki 2005/2006...

Szukamy kolejnego pojazdu do garażu, ale trzecia CRV to byłoby przegięcie... ;]

Panowie dajcie jakąś alternatywę do 30kpln zakupu... :piwko:

Sorento 1gen w dalszym ciągu rozważam 3.3 :hmm:

Powiedzmy sobie "z tych nowszych po 2000r." :dziekidzieki:

Tylko benzyna pod lpg, pojemność do 4L... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 16.04.2019 o 22:20, Pipper napisał:

Żeby nie zakładać kolejnego wątku...

Rexton 1gen z 3.2 trafia się za granicami naszego pięknego kraju.... w cenie przyzwoitej...

Czy warto wchodzić w ten interes?

Co tam ruda żre grubo?

Końcówka 1gen, czyli roczniki 2005/2006...

Szukamy kolejnego pojazdu do garażu, ale trzecia CRV to byłoby przegięcie... ;]

Panowie dajcie jakąś alternatywę do 30kpln zakupu... :piwko:

Sorento 1gen w dalszym ciągu rozważam 3.3 :hmm:

Powiedzmy sobie "z tych nowszych po 2000r." :dziekidzieki:

Tylko benzyna pod lpg, pojemność do 4L... 

złomnik własnie stestował musso 

tak wiem to nie to samo ale ..... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mokrii napisał:

złomnik własnie stestował musso 

tak wiem to nie to samo ale ..... ;]

Widziałem, myślałem nad takim, nawet jechałem po jednego z 3.2 SY, ale odjechał godzinę przed przybyciem na miejsce odjechał z innym właścicielem, stan idealny, od dziadka ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
Dnia 17.04.2019 o 11:32, marcindzieg napisał:

Dobry wybór. Jeszcze Subaru Tribeca ale nie wiem czy starczy budżetu.

Bry ;]

No i zagościło w domu znowu Sorento I gen z 3.3 V6 z 2008r. z prawdziwym przebiegiem 138kkm :oki:

Stoi sobie u mechanika, robi się eksploatacja cała, wracam do PL za jakieś 3 tygodnie i ma być gotowe :jem:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Pipper napisał:

Bry ;]

No i zagościło w domu znowu Sorento I gen z 3.3 V6 z 2008r. z prawdziwym przebiegiem 138kkm :oki:

Stoi sobie u mechanika, robi się eksploatacja cała, wracam do PL za jakieś 3 tygodnie i ma być gotowe :jem:

 

Dobra auta. Jeździć i się cieszyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

 

Dobra auta. Jeździć i się cieszyć :)

Wiem, ale po obejrzeniu kolejnych 14 sztuk z grzechoczącym rozrządem i rdzą, ten trafił się ładny, wiadomo, nie idealny, dlatego mechanik ogarniać będzie od poniedziałku :piwko:

Mruczy ładnie, idzie nieźle, reduktor i mosty cichutko, wszystko działa, oprócz anteny ... :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...
Dnia 27.07.2019 o 10:52, Pipper napisał:

Wiem, ale po obejrzeniu kolejnych 14 sztuk z grzechoczącym rozrządem i rdzą, ten trafił się ładny, wiadomo, nie idealny, dlatego mechanik ogarniać będzie od poniedziałku :piwko:

Mruczy ładnie, idzie nieźle, reduktor i mosty cichutko, wszystko działa, oprócz anteny ... :)

 

skoro to już druga to napisz coś dobrego o tym samochodzie: trwałość, dzielność, koszty eksploatacji, użytkowanie :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.12.2019 o 12:04, Pimpa_Vamp napisał:

skoro to już druga to napisz coś dobrego o tym samochodzie: trwałość, dzielność, koszty eksploatacji, użytkowanie :oki:

Trwałość - jak kupisz zdrową i będziesz dbał, to posłuży długo, częsta wymiana oleju i płynów silnik/mosty/skrzynie - tanio nie jest, ale i drogo też nie.

Buda niezadbana lubi się z rudą, rama porównując z Toyotami i Nissanem - wytrzymała na korozję.

W 3.3 V6 drogie świece/cewki, oleju 5.2l zalewamy 5W30, mało gratów do tuningu offroad. Moja dostała sprężyny H&R + 2", chodzilo o lekkie podniesienie i przede wszystkim usztywnienie kutra rybackiego. Po zmianie amorków i sprężyn jest super.

Po przesiadce z CRV 3 z ksenonami na h7 na soczewce, troszkę mało światła.

Silnik fajny, jak potrzeba to kręci do 6krpm, a jak trzeba to przy 100km/h na trasie trzyma niecałe 2krpm :)

Jeździ się tym specyficznie, buda+rama i to ciężkie dziadostwo.

Ostatnio troszkę zweryfikowałem sprzęt w terenie i coś pociekło z przedniego mostu.

Jutro powinienem coś wiedzieć, bo wczoraj wstawiłem do mechanika, nie mam kanału u siebie i jest za zimno, żeby leżeć pod pojazdem ;)

Nie lubię jak mi pojazd znaczy teren, więc od razu naprawa, po nocy była plamka wielkości 5zł, myslę, że uszczelniacz też będzie tyle kosztował, gorzej z ilością rozbierania ;)

Kupiłem z 3 powodów:

1. Rama

2. Reduktor

3. uciąg na haku

To wszystko się sprawdza + dość pancerne zawieszenie w moich rejonach się super sprawdza. Gdyby CRV miało silnik 200KM+, pewnie miałbym trzecią CRV w garażu ;]

A Acurę RDX z 2.3T ciężko zdrową znaleźć :oki:

W ciężkim terenie Vitara lepiej przejdzie, u mnie cywilne ogumienie połączone z masą pojazdu nie zachęca do topienia po klamki... :hehe:

Dla mnie jest to idealny pojazd w trasę i do miasta, jakoś mniej wymuszają pierwszeństwo...

Edit: Faktycznie puścił uszczelniacz półosi lewej, zrobione :oki:

 

Edytowane przez Pipper
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...
Dnia 29.12.2019 o 12:04, Pimpa_Vamp napisał:

skoro to już druga to napisz coś dobrego o tym samochodzie: trwałość, dzielność, koszty eksploatacji, użytkowanie :oki:

Szpeju w teren pojawia się coraz więcej, część można samemu ogarnąć :jem:

Do trwałości: w lutym zmieniony kompletny rozrząd i regulacja zaworów, przy 150kkm, rozrząd się wyciąga albo pada napinacz, u mnie padł 1 napinacz, na lewej głowicy.

Zmienione wszystko. Teraz spokój mąci info o padających pompach oleju i zatarciu panewek wału, info z forum. Pompa w trakcie organizacji, zmiana w najbliższym czasie, raczej prewencyjnie niż koniecznie, ale zawsze taniej niż gruby remont...

Co do modyfikacji:

Lift na sprężynach 45mm h&r to był początek...

W garażu leżą podkładki do liftu budy od ramy o 2" i kolejne 2" na zawiasie. Materiał na modernizacja tylnego drążka Panharda już jest.

Dziś liftuję budę, zawias w przyszłym tygodniu.

Po lifcie budy poszerzenia błotników +25mm też leżą obok innych gratów w garażu.

Koła to obecnie: 265/70r16 Cooper Discoverer AT 4S i felga stalowa 16x8" ET 0 (sztuk 5, zapas też)

Kurcze, to jest jak większe klocki Lego, świetna zabawa, o kasie nie piszę, bo i po co sobie humor psuć ;]

Przed liftem budy jest tak:

 

No i po lifcie budy i z poszerzeniami: IMG_20200707_073639670a.jpg

IMG_20200707_073756673a.jpg

IMG_20200724_093316202a.jpg

IMG_20200724_093410038a.jpg

Edytowane przez Pipper
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.