maka777 Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Witam Planuję wymienić płyn hamulcowy w układzie i przy okazji w wysprzęgliku. O ile z układem hamulcowym nie widzę problemu to chciałbym się zapytać jak wymienić płyn w układzie wysprzęglika? Samochód oczywiście Astra H jak w podpisie. Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 tak samo tylko pompujesz lewym pedałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 17 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Czy muszę zakręcać zawór i pompować tak jak przy odpowietrzaniu czy wystarczy na odkręconym zaworze kilka razy 'pompnąć' pilnując oczywiście poziomu płynu w zbiorniczku do czasu aż pojawi się czysty płyn? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Nie musisz zakręcać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 18 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2018 Witam ponownie Wczoraj wymieniłem płyn. Zastanowiła mnie jedna rzecz. W trakcie wymiany w pewnym momencie usłyszałem syk z komory silnika (przez około 4 s). W tym czasie nic z hamulcami nie było robione. Dzisiaj na wolnych obrotach zauważalne były niejednostajnie zgrzyty/szurania pojawiające się podczas pracy silnika. Zastanawiam się czy coś może być np z serwem, podciśnieniem, dolotem. W/g mnie odgłosy dochodzą najprawdopodobniej z kolektora dolotowego ale do końca pewny nie jestem. Co koledzy by proponowali sprawdzić? Samochód jeździ normalnie, hamuje ok, błędów nie wywala, obroty stabilne. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 18 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2018 Olać, ale zapamiętać . Pewnie zaworek popuścił w serwo, albo w zbiorniczku chłodziwa. Te zgrzyty/szurania, to jak myślisz, były tam zawsze, czy z racji tego co usłyszałeś poprzedniego dnia, zwróciłeś na to uwagę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 18 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2018 2 godziny temu, Orochimaru napisał: Olać, ale zapamiętać . Pewnie zaworek popuścił w serwo, albo w zbiorniczku chłodziwa. Te zgrzyty/szurania, to jak myślisz, były tam zawsze, czy z racji tego co usłyszałeś poprzedniego dnia, zwróciłeś na to uwagę? Być może zwróciłem na to uwagę ze względu na ten syk Okazało się że wężyk podciśnienia był lekko pęknięty. Pokleiłem go domowym sposobem . Po dokładniejszym odsłuchaniu pacjenta mogę powiedzieć że te szurania i tarcia dochodzą od strony rozrządu. W sobotę go robiłem i wydaje mi się że z dolną osłoną coś jest nie teges. Albo słabo przykręcona albo jakimś cudem przekoszona i od czasu do czasu coś o nią trze. Zdjąłem górną osłonę i pasek jest ładny, nie wytarty, rolki, osłona też. Pasek lekko bije na boki jakieś 1-2 mm. Jutro zdejmę dolną osłonę i zobaczę czy coś się zmieni. Rolke i napinacz wykluczam bo przed montażem ładnie się kręciły. A tak dla informacji powiem, że poprzednio miałem założony rozrząd INA i po 60 tkm z rolki prowadzącej wyrzuciło smar na tyle dużo że wszystko wokół niej był nim zawalone. Pasek miejscami też w związku z tym czekanie na wymianę rozrządu z interwałami podanymi przez opla jest w/g mnie ryzykowne. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 19 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2018 Witam Sprawa zgrzytów się wyjaśniła. Na 99% winny jest napinacz rozrządu który wymieniałem tydzień temu . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.