Skocz do zawartości

Citroen AX


Morgan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!!

Od niedawna moj znajomy jest wlasnie posiadaczem samochodu z tytuu postu. W zwiazku z tym mam kilka pytan bo odbylem nim jazde testowa i stwierdzam ze cosik z nim nie tak i prosze o pomoc. Dodam ze samochod ten jest wyposazony w silnik 1.0 i jest z 92 roku

1) Gasnie na wolnych obrotach co moze byc powodem?

2) Strasznie wysoko lapie sprzeglo mniej wiecej gdzies w 2/3 odleglosci polozenia sprzegla wcisnietego od puszczonego i co najlepsze nie da sie ruszyc gwaltownie czyli z piskami (podejrzewam ze to wina konczacego sie sprzegla)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam !!!

> Od niedawna moj znajomy jest wlasnie posiadaczem samochodu z tytuu

> postu. W zwiazku z tym mam kilka pytan bo odbylem nim jazde

> testowa i stwierdzam ze cosik z nim nie tak i prosze o pomoc.

> Dodam ze samochod ten jest wyposazony w silnik 1.0 i jest z 92

> roku

> 1) Gasnie na wolnych obrotach co moze byc powodem?

> 2) Strasznie wysoko lapie sprzeglo mniej wiecej gdzies w 2/3

> odleglosci polozenia sprzegla wcisnietego od puszczonego i co

> najlepsze nie da sie ruszyc gwaltownie czyli z piskami

> (podejrzewam ze to wina konczacego sie sprzegla)

1- wyregulować obroty, może ma za niskie

2- sprzęgło się chyba kończy zlosnik.gif można go jeszcze wyregulować lekuchno jak na linkę jest a chyba jest...

poza tym to tym autem ciężko w ogóle ruszyć hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam to tym autem ogolnie jest ciezko ruszyc z piskiem opon zlosnik.gif

Kiedys (za czasow kiedy ja mialem jeszcze malucha) zrobilismy sobie z kumplem (w AXie) male zawody... jego cytrynka wcale nie byla wiele bardziej dynamiczna od mojego malacza rotfl.gif

Sie potem mnie pytal - co Ty tam masz za silnik w tym malczanie zakrecony.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1- wyregulować obroty, może ma za niskie

A masz jakiegos manuala do tego jak to robic itd bo ja jeszcze tego nie robilem w cytrynie i nie wiem gdzie to tam jest dokladnie a nie chce poprzestawiac czegos innego

> 2- sprzęgło się chyba kończy można go jeszcze wyregulować lekuchno

> jak na linkę jest a chyba jest...

> poza tym to tym autem ciężko w ogóle ruszyć

A niby dlaczego ciezko co jest tego powodem i co z tym sprzeglem oczywiscie tez manuala prosze jak znasz albo ktos inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A masz jakiegos manuala do tego jak to robic itd bo ja jeszcze tego

> nie robilem w cytrynie i nie wiem gdzie to tam jest dokladnie a

> nie chce poprzestawiac czegos innego

poszukajcie przy lince gazu pod maską a znajdziecie smile.gif

> A niby dlaczego ciezko co jest tego powodem i co z tym sprzeglem

> oczywiscie tez manuala prosze jak znasz albo ktos inny

aż tak to ja tego autka dobrze nie znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A niby dlaczego ciezko co jest tego powodem i co z tym sprzeglem

bo silnik jest za słaby naj na ten wóz, to tak mniej więcej jak 700-ka w CC rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo silnik jest za słaby naj na ten wóz, to tak mniej więcej jak

> 700-ka w CC

Silnik 1.0 w AXie jest calkiem dynamiczny (tym bardziej, ze masa auta to 700 kg), pozwalal rozpedzac sie temu autu w niespelna 15 sek do setki i osiagac 150 km/h. Jak sie ma do tego CC z silnikiem 700 czy 900?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik 1.0 w AXie jest calkiem dynamiczny (tym bardziej, ze masa auta

> to 700 kg), pozwalal rozpedzac sie temu autu w niespelna 15 sek

> do setki i osiagac 150 km/h. Jak sie ma do tego CC z silnikiem

> 700 czy 900?

Trudno mi cokolwiek powiedziec na ten temat poniewaz jechalem tym citoenem w stanie takim jak jest opisany ale mysle ze objechal by 700 nie wiem jak 900 bo nie jezdzilem nia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnilbym o jeszcze jednej rzeczy strasznie szybko zalancza sie cosik takiego jak wentylator przy chlodnicy a po odlaczeniu zasilania tzn wylaczeniu silnika on tez gasnie. Z tego co pamietam to w innych samochodach jest tak ze wylancza on sie dopiero wtedy kiedy jest odpowiednia temperatura a nie kiedy wylacza sie silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik 1.0 w AXie jest calkiem dynamiczny

(tym bardziej, ze masa auta

> to 700 kg), pozwalal rozpedzac sie temu autu w niespelna 15 sek

> do setki i osiagac 150 km/h. Jak sie ma do tego CC z silnikiem

> 700 czy 900?

wiesz z 700 może przesadziłem ale 900 ma się do tego normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik 1.0 w AXie jest calkiem dynamiczny (tym bardziej, ze masa auta

> to 700 kg), pozwalal rozpedzac sie temu autu w niespelna 15 sek

> do setki i osiagac 150 km/h. Jak sie ma do tego CC z silnikiem

> 700 czy 900?

Masz rację. Problem w tym, że nie sensu przekonywać właścicieli

SC, CC, że stary AX bije je na głowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz rację. Problem w tym, że nie sensu przekonywać właścicieli

> SC, CC, że stary AX bije je na głowę.

stań na kresce ze sportingiem hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> AX 1.0 nie mialby szans ale AX 1.1 zjadlby CCS bez problemow (skoro

> ja o prawie 100kg ciezszym Saxo 1.1 nie mialem z tym problemow).

Nie wierze w to ale sporting objechal by saxo gdyby na pokladzie sportasia byl dobry kierowca a nie jakis laik ktory nie wie jak z tego cala moc wyciagnac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wierze w to ale sporting objechal by saxo gdyby na pokladzie

> sportasia byl dobry kierowca a nie jakis laik ktory nie wie jak

> z tego cala moc wyciagnac

ja tam nie wiem, trzeba się poradzić centomaniaków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wierze w to ale sporting objechal by saxo gdyby na pokladzie

> sportasia byl dobry kierowca a nie jakis laik ktory nie wie jak

> z tego cala moc wyciagnac

Sporting w serii z dobrym kierowca zrobi okolo 13 sek do setki a przynajmniej tak wychodzilo jak robilem liczne pomiary w latach 90-tych na spotach na Cargo. Moje niemodyfikowane Saxo z wtedy takim sobie kierowca czyli mna robilo 12.7 a po drobnych poprawkach nie wnikajacych w mechanike silnika (ktora podniosla moc do 73 KM) robilem 11.3 do setki jak sie poprawilem jako kierowca. A seryjny AX 1.1 jest jeszcze kilkadziesiat kilo lzejszy niz Saxo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to się nie zrozumieliśmy

Bynajmniej. Ja zrozumiałem Ciebie doskonale - pewnie przez znajomość CC. SC, oraz AX.

Ax 1,1 zrobi Sportinga jak chce. O wersji 1. 4 nawet nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bynajmniej. Ja zrozumiałem Ciebie doskonale - pewnie przez znajomość

> CC. SC, oraz AX.

> Ax 1,1 zrobi Sportinga jak chce. O wersji 1. 4 nawet nie wspomnę.

1.4 owszem ale 1.1 to nie jestem przekonany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stań na kresce ze sportingiem

Synku, jak miałem AX-a na początku lat 90-tych, to Fiat produkował takie autko - "cinkłeciento sporting hehe.gif". Żółte toto było, z czerwonym napisem na klapie, żeby sie wszyscy dookoła bali zlosnik2.gif, reklamowane jak diabli i przede wszystkim "sporting" smirk.gif. Moim AX-em 1.1 łykałem takie cudo z palcem w bucie. ZWYKŁYM CYWILNYM AX-EM!!!!!! Nie mówiąc o tym, że Fiat rozlatywał się i rdzewiał po wyjeździe z fabryki, a AXem przejechałem bez awarii 127 tys km przez 8 lat. I to przy solidnym męczeniu auta - człowiek młody był i głupi i brak rozumu nakazywał ruszać spod świateł zawsze z cegłą na gazie. I to autko łatwo ze mną nie miało. Na całe szczęście dzisiaj jestem mądrzejszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.4 owszem ale 1.1 to nie jestem przekonany

Nawet w/g oficjalnych danych CCS mial 13,5 do setki a AX 1.1 mial 12,7 (dane aut gotowych do jazdy, bez obciazenia + kierowca).

Tak jak pisalem, ja seryjnym Saxo 1.1 nie mialem problemow z CCS to tym bardziej lezejszy a posiadajacy ten sam naped AX ich nie mial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Synku, jak miałem AX-a na początku lat 90-tych, to Fiat produkował

> takie autko - "cinkłeciento sporting ".

na początku hehe.gif chyba Ci się z 700-ką pomyliło i dlatego je łykałeś

Żółte toto było, z

> czerwonym napisem na klapie, żeby sie wszyscy dookoła bali ,

nie znam nikogo co tak uważa

> reklamowane jak diabli

a co teraz samochody Citroena nie są reklamowane?

i przede wszystkim "sporting" . Moim

> AX-em 1.1 łykałem takie cudo z palcem w bucie. ZWYKŁYM CYWILNYM

> AX-EM!!!!!!

to chyba kierwonik tej CC nie umiał jeździć

Nie mówiąc o tym, że Fiat rozlatywał się i rdzewiał

> po wyjeździe z fabryki, a AXem przejechałem bez awarii 127 tys

> km przez 8 lat. I to przy solidnym męczeniu auta - człowiek

> młody był i głupi i brak rozumu nakazywał ruszać spod świateł

> zawsze z cegłą na gazie. I to autko łatwo ze mną nie miało. Na

> całe szczęście dzisiaj jestem mądrzejszy...

co to jest 127 tyś? to jest nic!!!! mój agent ma 9 lat i zero rudy, poważnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na początku chyba Ci się z 700-ką pomyliło i dlatego je łykałeś

nie wiem co pod maską miało, na klapie "sporting" i to mnie bawiło zlosnik.gif.

> nie znam nikogo co tak uważa

no to mało zycie znasz.

> a co teraz samochody Citroena nie są reklamowane?

a każde ze znaczkiem "sportink" hehe.gifhehe.gifhehe.gif. Przeczytaj uważnie o czy piszę, prosze Cię... Tu nie chodzi o reklamę, a o uznanie czegoś za sportowe albo "sportowopodobne". Żałość zbiera...

> to chyba kierwonik tej CC nie umiał jeździć

No chyba niejeden kierownik. Jak pisałem, młody byłem i głupi i aż łowiłem te sportingi na ulicach coby im dokopać. Dziś zresztą te wybryki uważam za bzdurę i sam sobie kręcę korbą po czole screwy.gif.Na całe szczęście ulice były puste, pancerzłomy nie robiły korków i nie było się z czym zderzać. Cóż, młodość ma swoje prawa.

> Nie mówiąc o tym, że Fiat rozlatywał się i rdzewiał

> co to jest 127 tyś? to jest nic!!!! mój agent ma 9 lat i zero rudy,

> poważnie

A ile napraw zaliczyłeś? cfaniaczek.gif Tym swoim niezniszczalnym kFiatem? zlosnik.gif. Na pewno zaraz napiszesz, że funkiel nufka nie śmigana. JAAANSE!! Fiaty są najlepsze na świecie hehe.gif. Szczególnie sportingi hehe.gif270635636-JUMP2.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem co pod maską miało, na klapie "sporting" i to mnie bawiło .

> no to mało zycie znasz.

> a każde ze znaczkiem "sportink" . Przeczytaj uważnie o czy piszę,

> prosze Cię... Tu nie chodzi o reklamę, a o uznanie czegoś za

> sportowe albo "sportowopodobne". Żałość zbiera...

> No chyba niejeden kierownik. Jak pisałem, młody byłem i głupi i aż

> łowiłem te sportingi na ulicach coby im dokopać. Dziś zresztą te

> wybryki uważam za bzdurę i sam sobie kręcę korbą po czole .Na

> całe szczęście ulice były puste, pancerzłomy nie robiły korków i

> nie było się z czym zderzać. Cóż, młodość ma swoje prawa.

> A ile napraw zaliczyłeś? Tym swoim niezniszczalnym kFiatem? . Na

> pewno zaraz napiszesz, że funkiel nufka nie śmigana. JAAANSE!!

> Fiaty są najlepsze na świecie . Szczególnie sportingi .

napewno lepsze niż Lanosy hehe.gif, możesz sobie pisać co uważasz za słuszne, ja wychodzę z innego założenia i chyba nie ma sensnu dalej prowadzić konwersacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> napewno lepsze niż Lanosy , możesz sobie pisać co uważasz za

> słuszne, ja wychodzę z innego założenia i chyba nie ma sensnu

> dalej prowadzić konwersacji

napewno ziew.gif przecie wiadomo że sc/cc jest szybsze, wygodniejsze, większe i bezpieczniejsze od każdego lanosa hahaha.gifpad.gif

EOT..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja na to jak na lato kazdy broni swego wozu a tymczasm skonczcie ta

> nudna pogawedke i piszcie do tematu.

Tu nie chodzi o obrone swojego wozu tylko suche fakty z ktorymi nie mozesz sie pogodzic.

PS. Co do sprzegla to lapie za wysoko, sprawdzic linke bo moze da sie podciagnac ale pewnie konczy sie poprostu sprzeglo. Co do silnika to jest gaznik czy wtrysk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu nie chodzi o obrone swojego wozu tylko suche fakty z ktorymi nie

> mozesz sie pogodzic.

Nie ja potrafie sie pogodzic tylko ze jezdzilem AX z silnikiem 1.0 i jezdzilem seryjnym sejem sportingiem z silnikiem 1,1 i wiem jak to jezdzi i moge oba samochody porownac. A co do AX 1,1 to wiekszej roznicy niz w wczesniej wspomnianym nie ma zapewne

> PS. Co do sprzegla to lapie za wysoko, sprawdzic linke bo moze da sie

> podciagnac ale pewnie konczy sie poprostu sprzeglo. Co do

> silnika to jest gaznik czy wtrysk?

To jest na wtrysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ja potrafie sie pogodzic tylko ze jezdzilem AX z silnikiem 1.0 i

> jezdzilem seryjnym sejem sportingiem z silnikiem 1,1 i wiem jak

> to jezdzi i moge oba samochody porownac. A co do AX 1,1 to

> wiekszej roznicy niz w wczesniej wspomnianym nie ma zapewne

> To jest na wtrysku

1.1 to ponoć wyższa półka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ja potrafie sie pogodzic tylko ze jezdzilem AX z silnikiem 1.0 i

> jezdzilem seryjnym sejem sportingiem z silnikiem 1,1 i wiem jak

> to jezdzi i moge oba samochody porownac.

Ale kto mowi, ze AX 1.0 jest lepszy od CCS? Byla tylko mowa, ze taki AX 1.0 to pewnie jezdzi jak CC700 a faktycznie jezdzi lepiej niz CC 900. Tak jak pisalem, roznica miedzy AX 1.0 a AX 1.1 jest taka, ze ten pierwszy napedza sie w niecale 15 sek do setki a ten drugi w niecale 13 (co oznacza, ze poradzi sobie z CCS co w praktyce zostalo sprawdzone a nawet z ciezszym Saxo 1.1 CCS przegrywa). Jest roznica?

> A co do AX 1,1 to

> wiekszej roznicy niz w wczesniej wspomnianym nie ma zapewne

I tu sie mylisz.

> To jest na wtrysku

To ma 50 KM i powinien ladnie sie zbierac o ile jest wszystko sprawne. Z tego co przeczytalem to domyslam sie, ze obecnie jest problem z regulatorem wolnych obrotow (trzeba wyjac, umyc w benzynie ekstrakcyjnej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam !!!

> Od niedawna moj znajomy jest wlasnie posiadaczem samochodu z tytuu

> postu. W zwiazku z tym mam kilka pytan bo odbylem nim jazde

> testowa i stwierdzam ze cosik z nim nie tak i prosze o pomoc.

> Dodam ze samochod ten jest wyposazony w silnik 1.0 i jest z 92

> roku

> 1) Gasnie na wolnych obrotach co moze byc powodem?

> 2) Strasznie wysoko lapie sprzeglo mniej wiecej gdzies w 2/3

> odleglosci polozenia sprzegla wcisnietego od puszczonego i co

> najlepsze nie da sie ruszyc gwaltownie czyli z piskami

> (podejrzewam ze to wina konczacego sie sprzegla)

No i chłop chce auto naprawić, a tu się ścigać z wyrobami samochodopodobnymi każą mu ścigać smile.gif Z 92 roku to może być z gaźnikiem, ale z wtryskiem chyba też, więc mogą być różne przyczyny - ale możliwe lewe powietrze. Sprzęgło reguluje się nakrętką przy łapie sprzęgła, bo tak, jak piszesz masz za wysoko-pewnie kobita jeździła, bo moje pudełko po frycówie też tak miało smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.