Skocz do zawartości

Zagazować Bravo 1.2


mi3

Rekomendowane odpowiedzi

Sytuacja zmusiła mnie do zagazowania bravo. Podzielcie sie doświadczeniami bo nie mam o tym kompletnie pojęcia niewiem.gif Czy bravo 1,2 ma plastikowy czy metalowy kolektor? Jaką generację zamontować, by brava śmigała najsprawniej.

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sytuacja zmusiła mnie do zagazowania bravo. Podzielcie sie

> doświadczeniami bo nie mam o tym kompletnie pojęcia Czy bravo

> 1,2 ma plastikowy czy metalowy kolektor? Jaką generację

> zamontować, by brava śmigała najsprawniej.

> Z góry dziękuję.

Moj znajomy zamontowal sobie w 1.2 instalacje sekwenycjna, bodajze Bigas. I sobie chwali. Mowil, ze roznicy w osiagach nie zauwazyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem sekwencyjna OMVL (bodajże DREAM XXI) za 3500 zł.

Autko bardzo ładnie jeździ, jakie spalanie jeszcze nie wiem, bo dopiero jedno tankowanie za mna.

Tutaj masz sznurek

do stronki z opisem takiej instalacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 1.2 jest kolektor plastikowy. ja wstawiłem instalacje 2 albo 3 generacji (sam nie wiem jaka jest różnica miedzy nimi 270751858-jezyk.gif - az głupio się przyznawać) z tym że wymieniłem kolektor na metalowy. Osiągi nie są rewelacyjne ( porównywalne z tymi na benzynce, które i tak nie były super), spalanie na poziomie 8-9 litrów w jezdzie głównie miejskiej. Mimo wszystko polecam instalacje gdyz ze spokojem zajedziemy na stacje paliw smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sytuacja zmusiła mnie do zagazowania bravo. Podzielcie sie

> doświadczeniami bo nie mam o tym kompletnie pojęcia Czy bravo

> 1,2 ma plastikowy czy metalowy kolektor? Jaką generację

> zamontować, by brava śmigała najsprawniej.

> Z góry dziękuję.

Przekalkuluj czy to Ci sie na pewno oplaci. Ja zakladalam instalacje, wtedy, kiedy cena LPG wynosila 0,99PLN, a ja do i z pracy robilam ponad 100km. Koszt zwrocil mi sie w pol roku, ale teraz bym sie nie zdecydowala. Po pierwsze jezdze mniej - to najwazniejsze, po drugie LPG teraz w cenie 1,7-1,9PLN, a benzyna 3,6-3,8 (ceny u mnie), do tego dolicz sobie koszt instalacji i czestsza wymiane filtrow, swiec, oleju - przeglady u gazownikow. Oczywiscie LPG pali wiecej niz Pb, wiec trzeba sie zastanowic czy naprawde jezdzisz tak duzo, ze bedzie Ci sie to oplacac niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sytuacja zmusiła mnie do zagazowania bravo. Podzielcie sie

> doświadczeniami bo nie mam o tym kompletnie pojęcia Czy bravo

> 1,2 ma plastikowy czy metalowy kolektor? Jaką generację

> zamontować, by brava śmigała najsprawniej.

> Z góry dziękuję.

Do tego litrażu -1,2- nie ma sensu ( koszty kolektora ,instalki , opłaty itp) to lepiej kupić klekota jak słusznie mówi patre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w 1.2 jest kolektor plastikowy. ja wstawiłem instalacje 2 albo 3

> generacji (sam nie wiem jaka jest różnica miedzy nimi - az

> głupio się przyznawać) z tym że wymieniłem kolektor na metalowy.

> Osiągi nie są rewelacyjne ( porównywalne z tymi na benzynce,

> które i tak nie były super), spalanie na poziomie 8-9 litrów w

> jezdzie głównie miejskiej. Mimo wszystko polecam instalacje gdyz

> ze spokojem zajedziemy na stacje paliw

poka ty mnie fote tej hybrydy...

2gen od 3 różni się tak jak fiat 126 od audi a4...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat dbam o to i nie mam problemow, ale czesto spotykam sie opiniami na temat problemow z LPG, ktore niejednokrotnie wynikaja wlasnie z braku regularnych przegladow - choc nie upieram sie, ze zawsze to jest przyczyna, bo wiadomo, ze nie.

Podliczajac jednak wszystko (nie tylko przeglady LPG), nie wiem czy zalozenie instalacji bedzie oplacalne - sprawa bardzo indywidualna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od roku mam LPG i 20 tys. km na gazie narazie ok. najweselaj na stacji. Mam pełną sekwencje IV generacji.

Uważan , że przy przebiegu około 20 000 km/rok napewno warto.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Uważan , że przy przebiegu około 20 000 km/rok napewno warto.

Nie zgodze sie ... ale wyjasnie dlaczego ponizej.

Zalozylem BRC Sequent w czerwcu 2004 (wtryski BRC, Kehin drozsze o 100zł) za 4400zł.

Srednio rocznie od kiedy mam auto robie 31-32kkm. Od kiedy mam gaz robie jakies 35-36kkm.

Gdy zakładalem gaz stosunek cen PB98/LPG byl nastepujacy 4,19/1,69. Wtedy wyliczylem ze jakies 10-11 miesiecy powinno sie zwrocic. Ale ceny oszalaly nawet do wartosci 3,87/2,05 - wtedy wyszlo o ladnych kilka miesiecy wiecej. Dzis znowu ceny sa rozsadne 4,09/1,73.

W kasie wyglada to nastepujaco: na LPG 100km wychodzi jakies 14zł, w Pb98 jakeis 26zł. Na kazdy zbiornik gazu wychodzi jakies 32-34zł taniej w stosunku do Pb98.

Dzis przez 29kkm zwrocilo mi sie dopiero 3000zł. Calosc kosztow zalozenia zwroci sie za jakies 42kkm. Doliczajac koszty utrzymania (3 przeglady LPG, 1 pelny nadplanowy rejestracyjny, 1 doplata za LPG w normalnym przegladzie) bedzie juz 47kkm.

Przy przebiegu 36kkm bedzie to okolo 16 miesiecy!

Przy 20kkm bedzie to jakies 28-29 miesiecy!!!

Uwazam ze to jest stanowczo za dlugo, aby bylo to oplacalne.

Komfort jazdy (brak spadku osiagow), praktycznie bezobslugowosc instalacji jest atutem. Ale czas zwrotu duza wada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

mam dość podobne odczucia, ale jest jeszcze jeden aspekt, samochód z dobrym gazem sprzedaż drożej, a jak nie, to gaz wymontujesz i założysz do następnego auta ok.gif

jeszcze taka refleksja: jadąc z gazem ma się znacznie cięższą nogę devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega mial brave 1.2 zagazowane zwykla instalacja, nie wtrysk gazu i kolektor nie zmieniony na metalowy, kilka razy wymienial kolektor(nie dawały rady zadne antywybuchy) az za którymś jak p........ło to paliwo poszlo na silnik i sie fura zajarała, spalil sie caly przod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega mial brave 1.2 zagazowane zwykla instalacja, nie wtrysk gazu i

> kolektor nie zmieniony na metalowy, kilka razy wymienial

> kolektor(nie dawały rady zadne antywybuchy) az za którymś jak

> p........ło to paliwo poszlo na silnik i sie fura zajarała,

> spalil sie caly przod.

no tak... twój kolega złamał 11 przykazanie: "nie kombinuj" zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega mial brave 1.2 zagazowane zwykla instalacja, nie wtrysk gazu i

> kolektor nie zmieniony na metalowy, kilka razy wymienial

> kolektor(nie dawały rady zadne antywybuchy) az za którymś jak

> p........ło to paliwo poszlo na silnik i sie fura zajarała,

> spalil sie caly przod.

Dlatego założyłem sekwencyjny smile.gif Tak sobie pomyślałem,

że piardnie mi kolektor ze dwa razy i 'oszczędności' idą się 'kochać'...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega mial brave 1.2 zagazowane zwykla instalacja, nie wtrysk gazu i

> kolektor nie zmieniony na metalowy, kilka razy wymienial

> kolektor(nie dawały rady zadne antywybuchy) az za którymś jak

> p........ło to paliwo poszlo na silnik i sie fura zajarała,

> spalil sie caly przod.

Czy ten kolega nie byl z Wroclawia??

Na przeciwko Hotelu Park Plaza stoi takie zjarane Bravo. Straszna rzecz. Mam nadzieje ze to nie ktos z naszych......rozstal sie z autem........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I dlatego nie zakładam gazu

Ja też chyba ze dwa razy zaczynałem poważnie myśleć o gazie, ale ostatecznie dałem sobie siana. IIga generacja to raczej thiller, a sekwens raczej za długo się zwraca. Poza tym auto mi naprawdę nie dużo spala (średnio 6,5) więc raczej nie warto. Ale jak czytam jak goście opisują ,że im autka palą nawet 11-14 /100 no to włosy mi stają dęba. Wtedy bym się nie zastanawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też chyba ze dwa razy zaczynałem poważnie myśleć o gazie,

Jak kupowałem bravkę zakładałem trzy możliwości

JTD ( dotychczas miałem diesla), 1,6+LPG i 1,2

i wybrałem 1,2 .Po dotychczasowej eksploatacji i czytaniu doświadczeń na forum jestem zadowolony z wyboru

> ostatecznie dałem sobie siana. IIga generacja to raczej thiller,

> a sekwens raczej za długo się zwraca. Poza tym auto mi naprawdę

> nie dużo spala (średnio 6,5) więc raczej nie warto. Ale jak

> czytam jak goście opisują ,że im autka palą nawet 11-14 /100 no

> to włosy mi stają dęba. Wtedy bym się nie zastanawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak kupowałem bravkę zakładałem trzy możliwości

> JTD ( dotychczas miałem diesla), 1,6+LPG i 1,2

> i wybrałem 1,2 .Po dotychczasowej eksploatacji i czytaniu doświadczeń

> na forum jestem zadowolony z wyboru

bardziej bys był z JTD palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ten kolega nie byl z Wroclawia??

> Na przeciwko Hotelu Park Plaza stoi takie zjarane Bravo. Straszna

> rzecz. Mam nadzieje ze to nie ktos z naszych......rozstal sie z

> autem........

nie, nie z Wrocławia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.