mi3 Napisano 9 Marca 2005 Udostępnij Napisano 9 Marca 2005 Sytuacja zmusiła mnie do zagazowania bravo. Podzielcie sie doświadczeniami bo nie mam o tym kompletnie pojęcia Czy bravo 1,2 ma plastikowy czy metalowy kolektor? Jaką generację zamontować, by brava śmigała najsprawniej. Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaurusek Napisano 9 Marca 2005 Udostępnij Napisano 9 Marca 2005 > Sytuacja zmusiła mnie do zagazowania bravo. Podzielcie sie > doświadczeniami bo nie mam o tym kompletnie pojęcia Czy bravo > 1,2 ma plastikowy czy metalowy kolektor? Jaką generację > zamontować, by brava śmigała najsprawniej. > Z góry dziękuję. Moj znajomy zamontowal sobie w 1.2 instalacje sekwenycjna, bodajze Bigas. I sobie chwali. Mowil, ze roznicy w osiagach nie zauwazyl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zenkub Napisano 9 Marca 2005 Udostępnij Napisano 9 Marca 2005 Sekwencyjny IV generacji BRC sprawuje sie bardzo dobrze.Na gazie ciut słabszy.Ale to przeciez nie wyscigówka a koszty paliwa są istotne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 9 Marca 2005 Udostępnij Napisano 9 Marca 2005 Ja założyłem sekwencyjna OMVL (bodajże DREAM XXI) za 3500 zł. Autko bardzo ładnie jeździ, jakie spalanie jeszcze nie wiem, bo dopiero jedno tankowanie za mna. Tutaj masz sznurek do stronki z opisem takiej instalacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 9 Marca 2005 Udostępnij Napisano 9 Marca 2005 > Sekwencyjny IV generacji BRC sprawuje sie bardzo dobrze.Na gazie ciut > słabszy.Ale to przeciez nie wyscigówka a koszty paliwa są > istotne. podregulujesz to różnicy nie będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
giecho Napisano 9 Marca 2005 Udostępnij Napisano 9 Marca 2005 w 1.2 jest kolektor plastikowy. ja wstawiłem instalacje 2 albo 3 generacji (sam nie wiem jaka jest różnica miedzy nimi - az głupio się przyznawać) z tym że wymieniłem kolektor na metalowy. Osiągi nie są rewelacyjne ( porównywalne z tymi na benzynce, które i tak nie były super), spalanie na poziomie 8-9 litrów w jezdzie głównie miejskiej. Mimo wszystko polecam instalacje gdyz ze spokojem zajedziemy na stacje paliw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seena Napisano 9 Marca 2005 Udostępnij Napisano 9 Marca 2005 > Sytuacja zmusiła mnie do zagazowania bravo. Podzielcie sie > doświadczeniami bo nie mam o tym kompletnie pojęcia Czy bravo > 1,2 ma plastikowy czy metalowy kolektor? Jaką generację > zamontować, by brava śmigała najsprawniej. > Z góry dziękuję. Przekalkuluj czy to Ci sie na pewno oplaci. Ja zakladalam instalacje, wtedy, kiedy cena LPG wynosila 0,99PLN, a ja do i z pracy robilam ponad 100km. Koszt zwrocil mi sie w pol roku, ale teraz bym sie nie zdecydowala. Po pierwsze jezdze mniej - to najwazniejsze, po drugie LPG teraz w cenie 1,7-1,9PLN, a benzyna 3,6-3,8 (ceny u mnie), do tego dolicz sobie koszt instalacji i czestsza wymiane filtrow, swiec, oleju - przeglady u gazownikow. Oczywiscie LPG pali wiecej niz Pb, wiec trzeba sie zastanowic czy naprawde jezdzisz tak duzo, ze bedzie Ci sie to oplacac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ogniowy Napisano 9 Marca 2005 Udostępnij Napisano 9 Marca 2005 > Moj znajomy zamontowal sobie w 1.2 instalacje sekwenycjna, bodajze > Bigas. I sobie chwali. Mowil, ze roznicy w osiagach nie > zauwazyl. Bo nie powinien... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > Sytuacja zmusiła mnie do zagazowania bravo. Podzielcie sie > doświadczeniami bo nie mam o tym kompletnie pojęcia Czy bravo > 1,2 ma plastikowy czy metalowy kolektor? Jaką generację > zamontować, by brava śmigała najsprawniej. > Z góry dziękuję. Do tego litrażu -1,2- nie ma sensu ( koszty kolektora ,instalki , opłaty itp) to lepiej kupić klekota jak słusznie mówi patre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > w 1.2 jest kolektor plastikowy. ja wstawiłem instalacje 2 albo 3 > generacji (sam nie wiem jaka jest różnica miedzy nimi - az > głupio się przyznawać) z tym że wymieniłem kolektor na metalowy. > Osiągi nie są rewelacyjne ( porównywalne z tymi na benzynce, > które i tak nie były super), spalanie na poziomie 8-9 litrów w > jezdzie głównie miejskiej. Mimo wszystko polecam instalacje gdyz > ze spokojem zajedziemy na stacje paliw poka ty mnie fote tej hybrydy... 2gen od 3 różni się tak jak fiat 126 od audi a4... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > do tego dolicz sobie koszt instalacji i > czestsza wymiane filtrow, swiec, oleju - przeglady u gazownikow. nie, nie, nie! mity... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > Do tego litrażu -1,2- nie ma sensu koszty kolektora jakiego kolektora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > jakiego kolektora? Plastikowego że ktoś wspomniał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > Plastikowego że ktoś wspomniał nierozumiem co miałeś na myśli mówiąc koszty kolektora plastikowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grisza Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 Daj sobie na luz. Nim Ci sie to zwróci to Ci auto padnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seena Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 Ja akurat dbam o to i nie mam problemow, ale czesto spotykam sie opiniami na temat problemow z LPG, ktore niejednokrotnie wynikaja wlasnie z braku regularnych przegladow - choc nie upieram sie, ze zawsze to jest przyczyna, bo wiadomo, ze nie. Podliczajac jednak wszystko (nie tylko przeglady LPG), nie wiem czy zalozenie instalacji bedzie oplacalne - sprawa bardzo indywidualna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1616 Napisano 11 Marca 2005 Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 Ja od roku mam LPG i 20 tys. km na gazie narazie ok. najweselaj na stacji. Mam pełną sekwencje IV generacji. Uważan , że przy przebiegu około 20 000 km/rok napewno warto. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniek Napisano 23 Marca 2005 Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 > Uważan , że przy przebiegu około 20 000 km/rok napewno warto. Nie zgodze sie ... ale wyjasnie dlaczego ponizej. Zalozylem BRC Sequent w czerwcu 2004 (wtryski BRC, Kehin drozsze o 100zł) za 4400zł. Srednio rocznie od kiedy mam auto robie 31-32kkm. Od kiedy mam gaz robie jakies 35-36kkm. Gdy zakładalem gaz stosunek cen PB98/LPG byl nastepujacy 4,19/1,69. Wtedy wyliczylem ze jakies 10-11 miesiecy powinno sie zwrocic. Ale ceny oszalaly nawet do wartosci 3,87/2,05 - wtedy wyszlo o ladnych kilka miesiecy wiecej. Dzis znowu ceny sa rozsadne 4,09/1,73. W kasie wyglada to nastepujaco: na LPG 100km wychodzi jakies 14zł, w Pb98 jakeis 26zł. Na kazdy zbiornik gazu wychodzi jakies 32-34zł taniej w stosunku do Pb98. Dzis przez 29kkm zwrocilo mi sie dopiero 3000zł. Calosc kosztow zalozenia zwroci sie za jakies 42kkm. Doliczajac koszty utrzymania (3 przeglady LPG, 1 pelny nadplanowy rejestracyjny, 1 doplata za LPG w normalnym przegladzie) bedzie juz 47kkm. Przy przebiegu 36kkm bedzie to okolo 16 miesiecy! Przy 20kkm bedzie to jakies 28-29 miesiecy!!! Uwazam ze to jest stanowczo za dlugo, aby bylo to oplacalne. Komfort jazdy (brak spadku osiagow), praktycznie bezobslugowosc instalacji jest atutem. Ale czas zwrotu duza wada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 23 Marca 2005 Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 cześć mam dość podobne odczucia, ale jest jeszcze jeden aspekt, samochód z dobrym gazem sprzedaż drożej, a jak nie, to gaz wymontujesz i założysz do następnego auta jeszcze taka refleksja: jadąc z gazem ma się znacznie cięższą nogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gesio Napisano 23 Marca 2005 Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 kolega mial brave 1.2 zagazowane zwykla instalacja, nie wtrysk gazu i kolektor nie zmieniony na metalowy, kilka razy wymienial kolektor(nie dawały rady zadne antywybuchy) az za którymś jak p........ło to paliwo poszlo na silnik i sie fura zajarała, spalil sie caly przod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 23 Marca 2005 Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 > kolega mial brave 1.2 zagazowane zwykla instalacja, nie wtrysk gazu i > kolektor nie zmieniony na metalowy, kilka razy wymienial > kolektor(nie dawały rady zadne antywybuchy) az za którymś jak > p........ło to paliwo poszlo na silnik i sie fura zajarała, > spalil sie caly przod. no tak... twój kolega złamał 11 przykazanie: "nie kombinuj" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 23 Marca 2005 Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 > kolega mial brave 1.2 zagazowane zwykla instalacja, nie wtrysk gazu i > kolektor nie zmieniony na metalowy, kilka razy wymienial > kolektor(nie dawały rady zadne antywybuchy) az za którymś jak > p........ło to paliwo poszlo na silnik i sie fura zajarała, > spalil sie caly przod. Dlatego założyłem sekwencyjny Tak sobie pomyślałem, że piardnie mi kolektor ze dwa razy i 'oszczędności' idą się 'kochać'... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gesio Napisano 23 Marca 2005 Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 on zakladal ten gaz jakos w 2000roku, wtedy chyba jeszcze nie bylo sekwensu a jak byl to bardzo drogi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniek Napisano 24 Marca 2005 Udostępnij Napisano 24 Marca 2005 > kolega mial brave 1.2 zagazowane zwykla instalacja, nie wtrysk gazu i > kolektor nie zmieniony na metalowy, kilka razy wymienial > kolektor(nie dawały rady zadne antywybuchy) az za którymś jak > p........ło to paliwo poszlo na silnik i sie fura zajarała, > spalil sie caly przod. Czy ten kolega nie byl z Wroclawia?? Na przeciwko Hotelu Park Plaza stoi takie zjarane Bravo. Straszna rzecz. Mam nadzieje ze to nie ktos z naszych......rozstal sie z autem........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 24 Marca 2005 Udostępnij Napisano 24 Marca 2005 >> Uwazam ze to jest stanowczo za dlugo, aby bylo to oplacalne. I dlatego nie zakładam gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luzak Napisano 24 Marca 2005 Udostępnij Napisano 24 Marca 2005 > I dlatego nie zakładam gazu Ja też chyba ze dwa razy zaczynałem poważnie myśleć o gazie, ale ostatecznie dałem sobie siana. IIga generacja to raczej thiller, a sekwens raczej za długo się zwraca. Poza tym auto mi naprawdę nie dużo spala (średnio 6,5) więc raczej nie warto. Ale jak czytam jak goście opisują ,że im autka palą nawet 11-14 /100 no to włosy mi stają dęba. Wtedy bym się nie zastanawiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 24 Marca 2005 Udostępnij Napisano 24 Marca 2005 > Ja też chyba ze dwa razy zaczynałem poważnie myśleć o gazie, Jak kupowałem bravkę zakładałem trzy możliwości JTD ( dotychczas miałem diesla), 1,6+LPG i 1,2 i wybrałem 1,2 .Po dotychczasowej eksploatacji i czytaniu doświadczeń na forum jestem zadowolony z wyboru > ostatecznie dałem sobie siana. IIga generacja to raczej thiller, > a sekwens raczej za długo się zwraca. Poza tym auto mi naprawdę > nie dużo spala (średnio 6,5) więc raczej nie warto. Ale jak > czytam jak goście opisują ,że im autka palą nawet 11-14 /100 no > to włosy mi stają dęba. Wtedy bym się nie zastanawiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zan Napisano 24 Marca 2005 Udostępnij Napisano 24 Marca 2005 > Jak kupowałem bravkę zakładałem trzy możliwości > JTD ( dotychczas miałem diesla), 1,6+LPG i 1,2 > i wybrałem 1,2 .Po dotychczasowej eksploatacji i czytaniu doświadczeń > na forum jestem zadowolony z wyboru bardziej bys był z JTD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gesio Napisano 24 Marca 2005 Udostępnij Napisano 24 Marca 2005 > Czy ten kolega nie byl z Wroclawia?? > Na przeciwko Hotelu Park Plaza stoi takie zjarane Bravo. Straszna > rzecz. Mam nadzieje ze to nie ktos z naszych......rozstal sie z > autem........ nie, nie z Wrocławia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 24 Marca 2005 Udostępnij Napisano 24 Marca 2005 > bardziej bys był z JTD Na pewno ,bo 9 lat jeździłem klekotem, ale cena zakupu była niezbyt atrakcyjna w porównaniu z benzyną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.