jacob24 Napisano 13 Września 2018 Udostępnij Napisano 13 Września 2018 (edytowane) Witka Mamy w rodzinie Microcara Ligier X-too z nowszej generacji silnikiem Progress - jeszcze nie dci ale to już nie jest ten tzw. "traktorek" Skrzynia biegów - D, N, R - na dwóch linkach - linki są ok, jest jakieś kółko do tych linek ale dopóki skrzyni nie wyjmę nie zobaczę go Auto ma problem : po wbiciu przełożenia nie zależnie czy w przód, czy w tył nie zawsze chce jechać. Przy starym pasie jak go poruszałem - auto "załapało" i jechało cały czas Na początku obstawiłem pas napędowy i go wymieniłem - był już luźny ale nic to nie dało Muszę wyjąć skrzynie - nie znam się na takich skrzyniach, niby wszystko proste ale co może być nie tak. Dla ekspertów kilka foto, może robiliście coś z takimi autkami? Hmm, jeszcze powinienem sprawdzić wariator ale to już jutro p.s. uczę się naprawy tego autka, do tej pory wymieniłem sam zwrotnicę, olej - o zgrozo nie było to takie proste bo dojście do filtra słabe, manetki kierownicy, alternator wraz z paskiem, pas napędowy, jeszcze pewnie coś o czym zapomniałem no i teraz ten problem pewnie mnie przerośnie ale może szanowna brać coś doradzi. Ad. mechanika to niestety nie każdy chce się podjąć tego "tematu" to raz a dwa - do mojego musiałbym jechać 30km - jednak trochę się boję, ew. na lawetę ale to mam jeszcze czas. Nie pali się, jak przez weekend nic nie zdziałam to wtedy oddam w dobre ręce Aha - nie mam tzw. "szybkich ani nerwowych rączek" - więc mogę polec ale raczej nie zepsuć Pozdr Edytowane 13 Września 2018 przez jacob24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 14 Września 2018 Udostępnij Napisano 14 Września 2018 Wygląda to na CVT. A w jaki sposób tarcze skrzyni siędo siebie zbliżają. Może tam jest coś co blokuje zbliżanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 15 Września 2018 Udostępnij Napisano 15 Września 2018 (edytowane) Pasek gumowy, więc pewnie wszystko odpowiedzialne za przesuwanie tarcz i zmianę przełożenia pracuje na sucho. Czyli, tego nie posmarujesz. Jak w tej skrzyni jest realizowany tryb N (luz)? Pasek jest luzowany tak bardzo, żeby nie przenosił napędu, czy rozłączenie realizowane gdzieś dalej, na kołach zębatych? Edytowane 15 Września 2018 przez gondoljerzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 15 Września 2018 Udostępnij Napisano 15 Września 2018 Sterowanie w skrzyni jest na przesuwce z wielowypustem bez synchronizatorów. Jeśli nie chce jechać, to najpierw sprawdź, czy wałek wejściowy skrzyni się obraca podczas pracy. Samego wałka za bardzo nie widać, ale na nim, zaraz przy skrzyni jest koło z trzema krzywkami, które współpracuje z połówką koła pasowego. Napęd z koła jest przenoszony na wałek wpustem, więc jeśli go nie ścięło, to obroty koła = obroty wałka. Dla pewności możesz zdjąć koła pasowe z wałka skrzyni. Zobacz też, czy ośka wybieraka, na wyjściu ze skrzyni, jest dobrze połączona z dźwignią od linek. Często problem z biegami jest w linkach, lub wybieraku, a nie w samej skrzyni - dźwignia wskazuje włączony bieg, a przesuwka w skrzyni nie dochodzi do koła i nie załącza biegu. Można poluzować linki przy dźwigni i sprawdzić, czy poruszają się bez przeszkód. Silnik faktycznie jest genialnie zamocowany. Zero dostępu do korka spustu oleju, a jak już go odkręcisz, to olej leje się na skrzynię . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 16 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2018 Dnia 15.09.2018 o 22:07, Orochimaru napisał: Zobacz też, czy ośka wybieraka, na wyjściu ze skrzyni, jest dobrze połączona z dźwignią od linek. Często problem z biegami jest w linkach, lub wybieraku, a nie w samej skrzyni - dźwignia wskazuje włączony bieg, a przesuwka w skrzyni nie dochodzi do koła i nie załącza biegu. Można poluzować linki przy dźwigni i sprawdzić, czy poruszają się bez przeszkód. dzięki, od strony kabiny wszytko wydaje się być ok. Problem moim zdaniem po dzisiejszych jazdach leży w wybieraku - tak mi się wydaje przynajmniej bo jak się "dobrze wbije" - to działa zawsze - ale trzeba to zrobić precyzyjnie - kiedyś po prostu się przesuwało i łapał zawsze. Jeszcze musiałbym zajrzeć pod spód ale to dopiero jutro. Niemniej dzięki za kierunek, pozdr Dnia 15.09.2018 o 13:56, gondoljerzy napisał: Pasek jest luzowany tak bardzo, żeby nie przenosił napędu na "N" jest bardzo luźny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pboz Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 Czy temat biegów został rozwiązany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo 1987 Napisano 25 Września 2021 Udostępnij Napisano 25 Września 2021 Witam mam problem mam Tiger xtoor z 2008roku I nie chce mi zapalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.