Skocz do zawartości

Zabezpieczenie termiczne linek zmiany biegów. Jakie pomysły?


Joki

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już pisałem w wątku, na kąciku Opla, odkryłem dość ciekawy błąd konstrukcyjny w Speed-ym, polegający na tym, że po 15 minutach zabawy na torze, prawie non-stop na odcince, rozgrzany do czerwoności wydech tuż za kolektorem, topi teflonową powłokę wewnątrz linek zmiany biegów, które prowadzone są kilka cm. od wydechu.

Nie bardzo da się je przesunąć. Szukam pomysłu jak to poprawić? Navten moment mam trzy:

- dodatkowy ekran z blachy, między linkami a wydechem, chroniący przed promieniowaniem ciepłym,

- owinięcie linek wełną mineralną I taśmą aluminiową,

- dodanie wodnego chłodzenia linek w tym miejscu.

Co jeszcze?

:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Cinek napisał:

Dodatkowy ekran ale tak zrobiony by podczas jazdy wdmuchiwało świeże powietrze między dwie warstwy blachy. Dopiero jeśli to nie zda egzaminu to chłodzenie wodne.

Tak, coś zaawansowanego bo sama blacha tylko trochę opóźni proces zanim zacznie promieniowaćz drugiej strony.

Problem objawia się jednak dopiero w momencie postoju po takiej 15-minutowej sesji. Jeśli się cały czas jedzie to jest OK. Ruch powietrza wystarcza.

Wcześniej bywałem na torze ale po zabawie od razu jechałem dalej i wydech stygł wystarczająco. Tym razem zrobiłem 10-minutową przerwę bezpośrednio po upalaniu i to był błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, maras77 napisał:

A na poważnie - zrób ekran.

Właśnie wpadłem na pomysł izolowanego ekranu. Dwie warstwy blachy a między nimi twarda wełna lub inny odporny na temperaturę materiał.

Dzięki temu ekran nie będzie promieniowałna drugą stronę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Joki napisał:

Właśnie wpadłem na pomysł izolowanego ekranu. Dwie warstwy blachy a między nimi twarda wełna lub inny odporny na temperaturę materiał.

Dzięki temu ekran nie będzie promieniowałna drugą stronę.  

A po co?

Daj aluminiowy ekran i będzie wystarczająco dobrze. Większość promieniowania odbije, resztę rozproszy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Joki napisał:

Ponoć ryzykowne ze względu na możliwość zapalenia jeśli kapnie olej?

:hmm: 

Bardziej ryzykowna jest sama jazda po torze, już nie dramatyzujmy. Druga opcja to rękaw termiczny który zakładasz na linki i zapominasz o problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maras77 napisał:

A po co?

Daj aluminiowy ekran i będzie wystarczająco dobrze. Większość promieniowania odbije, resztę rozproszy.

One są fabrycznie w aluminiowych rurach karbowanych i to za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mugen napisał:

Druga opcja to rękaw termiczny który zakładasz na linki i zapominasz o problemie.

I to mi się podoba.

pyrojacket.jpg

 

Wysokotemperaturowe osłony z rodziny „PYRO” wykonane są z włókna szklanego pokrytego silikonem w kolorze rdzawym. Są odporne na płomień, ścieranie, oleje, paliwa i większość przemysłowych chemikaliów. Stosowane są w odlewniach, hutach żelaza i szkła – wszędzie tam, gdzie używane jest bardzo gorące medium, bądź przewód narażony jest na kontakt gorących czynników zewnętrznych.

 

Temperatura pracy: od -54°C do +260°C
Maksymalna temperatura: +1090°C przez 15÷20 minut, +1650°C przez 15÷30 sekund

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.