Florydzialski Napisano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2018 https://www.theverge.com/2018/12/14/18140868/fastcharge-porsche-bmw-450kw-electric-vehicle-charging-station BMW i Porsche zaprezentowały nową ładowarkę będąca w stanie dostarczyć 450 kW energii przy 800V. Teoretycznie pozwoli to na „zatankowanie” energii niezbędnej na przejechanie 100 km w ciągu 3 minut. Teoretycznie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2018 2 godziny temu, Florydziak napisał: BMW i Porsche zaprezentowały nową ładowarkę będąca w stanie dostarczyć 450 kW energii przy 800V. Teoretycznie pozwoli to na „zatankowanie” energii niezbędnej na przejechanie 100 km w ciągu 3 minut. Teoretycznie.... Przecież już teraz są ładowarki 350kW. W Polsce chyba nawet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2018 6 godzin temu, Florydziak napisał: BMW i Porsche zaprezentowały nową ładowarkę będąca w stanie dostarczyć 450 kW energii Wyjdzie że się czepiam..... ale coś sie zmienilo w jednostkach SI? bo jakos nie wydaje mi sie żeby energie mierzono w Watach/kilowatach... W W czy kW IMO mierzy sie moc.... ale ja humanista jestem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2018 Dnia 15.12.2018 o 08:20, format napisał: Przecież już teraz są ładowarki 350kW. W Polsce chyba nawet. Nie ma jeszcze. Jest plan. http://samochodyelektryczne.org/greenway_zapowiada_pierwsze_ladowarki_350_kw_na_autostradzie_a1_w_2019r.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2018 Godzinę temu, mrBEAN napisał: Nie ma jeszcze. Jest plan. http://samochodyelektryczne.org/greenway_zapowiada_pierwsze_ladowarki_350_kw_na_autostradzie_a1_w_2019r.htm Wiem że to pytanie być może za bardzo teoretyczne (skoro ich jeszcze niema) ale - czy nalezy rozumieć tą moc jako moc w praktyce przekazywana do akumulatora? czyli jezeli akumulator moze zgoromadzić powiedzmy 35 kWh to czas ładowania mozna (oczywiscie w przyblizeniu - bo nie będę się czepiał paru minut) wyliczyc z prostego ilorazu 35 podzielic przez 350 co daje 1/10 godziny albo jak kto woli 6 minut?* *Mam nadzieje że nie jest jak z zegarkami gdzie wodoszczelność 100 metrów oznacza mozliwość kąpieli w wannie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2018 4 minuty temu, delco napisał: Wiem że to pytanie być może za bardzo teoretyczne (skoro ich jeszcze niema) ale - czy nalezy rozumieć tą moc jako moc w praktyce przekazywana do akumulatora? Zapewne przy prądach rzędu setek amperów straty stanowią istotny składnik, bo chyba są to już ładowarki prądu stałego. Przy zmiennym sam mostek prostowniczy generowałby całkiem niebagatelne ilości ciepła. Aha, inną rzeczą jest problem odprowadzanie ciepła z ogniw ładowanych takim prądem. Dość to skomplikowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2018 15 minut temu, delco napisał: Wiem że to pytanie być może za bardzo teoretyczne (skoro ich jeszcze niema) ale - czy nalezy rozumieć tą moc jako moc w praktyce przekazywana do akumulatora? Skoro tamtych nie ma, to odpowiem na przykładzie tego co jest. Z moich obserwacji, jeśli aktualnie ładowarka pokazuje, że podaje prąd 49 kW, to fizycznie do baterii wskakuje 49 kWh przez godzinę. Strat przy prądzie stałym w zasadzie nie zaobserwowałem, jeśli są to pomijalne, lub po prostu wskaźnik pokazuje to co fizycznie bateria przyjmuje. Tu przykładowy filmik jak przebiega ładowanie w Ioniqu na mocniejszej ładowarce, ograniczeniem jest aktualnie wtyczka/gniazdo CCS 1. Ponoć Ioniq technicznie mógłby przyjąć te 100 kW. Większość popularnych i tak przyjmuje max. 50 kW, więc Hyundai/Kia i tak wyszły przed szereg. Tesli nie wspomina, bo to inna liga. Szybko będzie się to zmieniać, bo już niemieckie tuzy prężą muskuły i tak od 2020 roku zacznie się już ofensywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2018 Godzinę temu, mrBEAN napisał: Z moich obserwacji, jeśli aktualnie ładowarka pokazuje, że podaje prąd 49 kW, to fizycznie do baterii wskakuje 49 kWh przez godzinę. To by oznaczalo rewelacyjnie krótki czas "tankowania" - zresztą nawet przy 49kW jest IMO juz fajnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2018 38 minut temu, delco napisał: To by oznaczalo rewelacyjnie krótki czas "tankowania" - zresztą nawet przy 49kW jest IMO juz fajnie... Wytłumacz to ludzikom, którzy myślą, ze skończy się prąd w trasie, to przedłużacz do gniazdka i następna jazda za 24 godziny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 17 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2018 9 godzin temu, mrBEAN napisał: Wytłumacz to ludzikom, którzy myślą, ze skończy się prąd w trasie, to przedłużacz do gniazdka i następna jazda za 24 godziny Może wystarczy im powiedzieć co wynika z mocy odawanej prze ładowarkę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2018 53 minuty temu, delco napisał: Może wystarczy im powiedzieć co wynika z mocy odawanej prze ładowarkę... Jeśli tylko zechcą słuchać to nawet zrozumieją bez słów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.