piekarz69 Napisano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 Witam serdecznie. Nie mogę namierzyć tematu w szukajce dotyczącego zamiany licznika mechanicznego ( prędkościomierz+ wskzanie paliwa) w SC 900 rocznik 99, na także mechaniczny lecz z zegarkiem i przebiegiem dziennym. Czy wymiana to tylko kwestia przekładki czy coś trzeba zmieniać w instalacji elektrycznej. Za pomoc i wszelkie sugestie serdecznie dziękuję i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 > Witam serdecznie. > Nie mogę namierzyć tematu w szukajce dotyczącego zamiany licznika > mechanicznego ( prędkościomierz+ wskzanie paliwa) w SC 900 > rocznik 99, na także mechaniczny lecz z zegarkiem i przebiegiem > dziennym. Czy wymiana to tylko kwestia przekładki czy coś trzeba > zmieniać w instalacji elektrycznej. > Za pomoc i wszelkie sugestie serdecznie dziękuję i pozdrawiam. Ja sie tam nie znam ale jak dobrze pamietam to kolega Guttek zakladal do 900 licznik z sportinga takze z nim bys musial pogadac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawli82 Napisano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 > Witam serdecznie. > Nie mogę namierzyć tematu w szukajce dotyczącego zamiany licznika > mechanicznego ( prędkościomierz+ wskzanie paliwa) w SC 900 > rocznik 99, na także mechaniczny lecz z zegarkiem i przebiegiem > dziennym. Czy wymiana to tylko kwestia przekładki czy coś trzeba > zmieniać w instalacji elektrycznej. > Za pomoc i wszelkie sugestie serdecznie dziękuję i pozdrawiam. w takim liczniku z zegarkiem i przebiegiem dziennym jest chyba o 1 kostka więcej z tyłu do podłączenia...ale mogę się mylić..w mojej 9secie mam 4 kostki z tyłu, i nie mam linki prędkościomierza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piekarz69 Napisano 5 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 Witam. Mój licznik jest zwykły, nie sportasiowy, ale pewnie z wymianą jest podobnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piekarz69 Napisano 5 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 > w takim liczniku z zegarkiem i przebiegiem dziennym jest chyba o 1 > kostka więcej z tyłu do podłączenia...ale mogę się mylić..w > mojej 9secie mam 4 kostki z tyłu, i nie mam linki > prędkościomierza Witam. Nie wiem ile wtyczek jest w tym podstawowym liczniku. W tym który chcę założyć są trzy wtyczki do podpięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawli82 Napisano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 > Witam. Nie wiem ile wtyczek jest w tym podstawowym liczniku. W tym > który chcę założyć są trzy wtyczki do podpięcia czyli, jak dobrze pamiętam tyle samo co w tym co masz teraz w aucie...więc IMO należy odkręcić stary i podłączyć nowy..powinno być ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 > Witam. Mój licznik jest zwykły, nie sportasiowy, ale pewnie z wymianą > jest podobnie Mi nie chodzilo o to jaki Ty masz tylko o to ze Guttek to robil i ma jakies pojecie o tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 > Mi nie chodzilo o to jaki Ty masz tylko o to ze Guttek to robil i ma > jakies pojecie o tym Guttek w cc zmienial a tu chyba chodzi o sc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mobii Napisano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 jesli jeden i drugi jest na linke to operacja plug&play jesli predkosc elektroniczna to czujnik w skrzynie i podlaczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 > jesli jeden i drugi jest na linke to operacja plug&play jesli > predkosc elektroniczna to czujnik w skrzynie i podlaczenie Witam! Nie do końca jest tak jak piszesz. Też myślałem, że jest P&P i zarezerwowałem sobie 15 min. na wymianę. Sytuacja wygląda następująco: - foto 1: -foto 2 Licznik na obrazkach jest Youngowy, ale w sportasiach był taki sam. Różnice, to: - brak zegarka, zasilanego taśmą która wchodzi do środka licznika a w Youngu jest ucięta (zielona strzałka). Żeby zegarek zadziałał trzeba podpiąć stały (+) do pinu zaznaczonego czerwoną strzałką (foto 1), - brak płytki drukowanej na której znajdują się diody informujące o uszkodzeniu układu airbagu, wspomagania kierownicy i ABSu (czerwona ramka), zasilanych taśmą tak samo uciętą jak ta od zegarka (czerwona strzałka) (foto 2). Zatem trzaba podpiąć stały plus do zasilania zegarka - to na pewno. U mnie pojawił się problem z diodą od poduchy, bo trafił i się licznik sportasiowy z auta z poduchą. Po podpięciu licznika do wtyczek dioda od poduchy paliła się cały czas. Nie chciałem po chamsku wycinać tego nożyczkami, żeby jakichś zonków nie było więc wlutowałem w miejsce diody opornik o takiej samej rezystancji jak ta dioda. Amen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piekarz69 Napisano 5 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 > Witam serdecznie. > Nie mogę namierzyć tematu w szukajce dotyczącego zamiany licznika > mechanicznego ( prędkościomierz+ wskzanie paliwa) w SC 900 > rocznik 99, na także mechaniczny lecz z zegarkiem i przebiegiem > dziennym. Czy wymiana to tylko kwestia przekładki czy coś trzeba > zmieniać w instalacji elektrycznej. > Za pomoc i wszelkie sugestie serdecznie dziękuję i pozdrawiam. Ja mam 0,9 FUN z 2000-go ... wymiana licznika za sportasiowy z 98-go (linka, przebieg dzienny i zegar plus bursztynowe podświetlenie) polegała na odkręceniu starego, odpięciu linki, wyjęciu dwóch wtyczek i złożeniu tego w odwrotnej kolejności ... a sorry, jak już to miałem odkręcone to pozamieniałem wszystkie żarówki w środku na nowe,żeby nie bawić się znowu jakby się paliły ze starości Edit: Możliwe że to były trzy wtyczki a nie dwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mobii Napisano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 > Witam! > Nie do końca jest tak jak piszesz. Też myślałem, że jest P&P i > zarezerwowałem sobie 15 min. na wymianę. > Sytuacja wygląda następująco: > - foto 1: > -foto 2 > Licznik na obrazkach jest Youngowy, ale w sportasiach był taki sam. > Różnice, to: > - brak zegarka, zasilanego taśmą która wchodzi do środka licznika a > w Youngu jest ucięta (zielona strzałka). Żeby zegarek zadziałał > trzeba podpiąć stały (+) do pinu zaznaczonego czerwoną strzałką > (foto 1), > - brak płytki drukowanej na której znajdują się diody informujące o > uszkodzeniu układu airbagu, wspomagania kierownicy i ABSu > (czerwona ramka), zasilanych taśmą tak samo uciętą jak ta od > zegarka (czerwona strzałka) (foto 2). > Zatem trzaba podpiąć stały plus do zasilania zegarka - to na pewno. U > mnie pojawił się problem z diodą od poduchy, bo trafił i się > licznik sportasiowy z auta z poduchą. Po podpięciu licznika do > wtyczek dioda od poduchy paliła się cały czas. Nie chciałem po > chamsku wycinać tego nożyczkami, żeby jakichś zonków nie było > więc wlutowałem w miejsce diody opornik o takiej samej > rezystancji jak ta dioda. > Amen nie rozumiem? to ty z 2 zegarow jeden skladales? przeciez jak jest zegar w liczniku i dziala to musi byc podlaczony jakos chyba jak masz jedne zegary youngowe (bez dziennego i zegara) i zakladasz w to miejsce te z zegarem i dziennym to nic nie przerabiasz, tylko wyciagasz styczki ze starego i wkladasz w nowego tak samo jak twierdziles ze w mpi rezerwa nie jest zapalana poprzez wskaznik rowniez blad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 > nie rozumiem? to ty z 2 zegarow jeden skladales? przeciez jak jest > zegar w liczniku i dziala to musi byc podlaczony jakos chyba > jak masz jedne zegary youngowe (bez dziennego i zegara) i > zakladasz w to miejsce te z zegarem i dziennym to nic nie > przerabiasz, tylko wyciagasz styczki ze starego i wkladasz w > nowego Zgadza sie... pod warunkiem, że we wtyczkach masz wszystkie złączki. U mnie po prostu we wtyczce nie było obsadzone żadnym kabelkiem to gniazdo, którym powinno iść zasilanie do zegara. > tak samo jak twierdziles ze w mpi rezerwa nie jest zapalana poprzez > wskaznik rowniez blad Bo jest. Wskaźnik paliwa jest podłączony trzema przewodami (na rys 1,2, 3). Jak każdy woltomierz (a tym de facto jest wskaźnik poziomu paliwa) potrzebuje zasilania (+), sygnału (następny +) co daje dwa podłączenia. Masa czyli (-) dla zasilanai i sygnału jest wspólny, co daje trzecie odłączenie. Natomiast rezerwa jest zapalana sygnałem (+) na pierwszym złączu wtyczki po prawej stronie (strzałka). Edit: Ooops. Nie doczytałem, że chodzi o MPi. Ja cały czas opowiadam o SPi. W MPi to nawet nie siedziałem, tak się jakoś złożyło, więc siem nie wypowiadam Respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.