wicia Napisano 6 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2020 Polisa AC: Wariant serwis, odszkodowanie według cen części oryginalnych, udział własny 0% Szkoda - przedni zderzak. Wstawiłem auto do warsztatu na naprawę bezgotówkową. Rzeczoznawca zastosował w wycenie potrącenie 30% w zderzaku i 50% w kratce wlotowej powietrza: "uszkodzenia nie związane ze szkodą" Przed szkodą ja nie widziałem żadnych uszkodzeń, acz nie wykluczam, że takowe były i zostały naprawione. Auto 8 lat i jestem właścicielem od 2 lat. Suma summarum aby naprawić szkodę muszę dopłacić jeżeli warsztat ma to naprawić. Na moje powinni naprawić szkodę aby przywrócić auto do stanu przed szkody. Czy AXA, bo o tym ubezpieczycielu mowa, ma prawo do takich potrąceń? Jak dalej to ugryźć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 6 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2020 2 godziny temu, wicia napisał: Jak dalej to ugryźć Skoro masz wariant warsztat to wstawiasz do warsztatu i odbierasz naprawione auto. Przecież nie wstawią ci uszkodzonej kraty, tylko nową. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2020 Jak wybiera sie duzy warsztat to rzeczoznawca z AXA jest tam co drugi dzien i chlopaki sie dogaduja i nikt nie pisze, ze byly jakies uszkodzenia skoro naprawa bezgotowkowa i lakierowanie zderzaka to jak maja kawalek polakierowac a reszte zostawic? Zmien warsztat. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 6 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2020 56 minut temu, iwik napisał: Skoro masz wariant warsztat to wstawiasz do warsztatu i odbierasz naprawione auto. Przecież nie wstawią ci uszkodzonej kraty, tylko nową. Warsztat wybrałem chyba jeden z większych w okolicy, z autoryzacją z takim właśnie zamiarem. Efekt jak opisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 6 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2020 14 minut temu, wujek napisał: Jak wybiera sie duzy warsztat to rzeczoznawca z AXA jest tam co drugi dzien i chlopaki sie dogaduja i nikt nie pisze, ze byly jakies uszkodzenia skoro naprawa bezgotowkowa i lakierowanie zderzaka to jak maja kawalek polakierowac a reszte zostawic? Zmien warsztat. Autem jeżdżę, więc mogę wycofać zgłoszenie. Ale, nawet jak zmienię warsztat to AXA już drugi raz rzeczoznawcy nie wyśle na oględziny skoro już to zrobili. Co mi da zmiana warsztatu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 6 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2020 2 godziny temu, wicia napisał: Warsztat wybrałem chyba jeden z większych w okolicy, z autoryzacją z takim właśnie zamiarem. Efekt jak opisałem. I to jest rozliczenie naprawy bezgotówkowej? Bo to co podałeś wygląda jak forma rozliczenia kosztorysowego. Wszystko masz napisane w OWU, bo to jest AC, więc ubezpieczenie dobrowolne, na którego warunki się zgodziłeś. Tam jest też napisane jak jest rozliczana naprawa - czy bezgotówkowo, czy na podstawie faktury wystawionej przez warsztat, oraz jakie potrącenia AXA może wliczyć i za co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 6 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2020 Rozliczenie bezgotówkowe - takie zgłosiłem. Serwis zrobił wycenę i zgłosił ubezpieczycielowi zgodnie z zasadami. Ci przysłali swojego rzeczoznawcę i on zastosował potrącenia. Nie ma żadnych zapisów w OWU na temat potrąceń. W OWU są takie zapisy: Wariant Serwis – gdzie likwidacja szkody częściowej odbywa się wg zasad określonych w § 13 ust. 4-6, § 13 USTALENIE WYSOKOŚCI ODSZKODOWANIA 4. W przypadku zawarcia Umowy w Wariancie Serwis, ustalenie wysokości odszkodowania przy Szkodzie częściowej następuje zgodnie z dyspozycją Ubezpieczonego: na podstawie wyceny dokonanej przez Ubezpieczyciela (zgodnie z zasadami opisanymi w ust. 6) lub na podstawie faktur lub rachunków poświadczających fakt naprawienia pojazdu. W przypadku wyboru przez Ubezpieczającego wariantu ustalenia wysokości odszkodowania na podstawie wyceny, pomimo przysługującego mu prawa do ustalenia wysokości odszkodowania na podstawie faktur lub rachunków poświadczających fakt naprawienia Pojazdu, wysokość odszkodowania ustalana jest wg zasad opisanych w ust. 6. 5. Przy ustalaniu wysokości odszkodowania w Wariancie serwis uwzględnia się ceny nowych Części oryginalnych. Zastosowanie mają również poniższe zasady: 1) jeżeli wysokość Szkody ustalana jest na podstawie faktur, rachunków, koszty i sposób naprawy Pojazdu należy przed przystąpieniem do naprawy uzgodnić z Ubezpieczycielem, 2) Ubezpieczyciel zastrzega sobie prawo do weryfikacji faktur, kosztorysów i rachunków w zakresie kosztów Części oryginalnych (zgodnie z § 2 ust. 3) i robocizny, w oparciu o powszechnie stosowane przez rzeczoznawców programy do kosztorysowania (Audatex, Eurotax, DAT), jednakże z zastrzeżeniem, iż zawarte w nich ceny nie są wyższe niż ceny u oficjalnych przedstawicieli producentów pojazdów. Nie uważa się za należne odszkodowanie w tej części stawki za roboczogodzinę, która przekracza wysokość średniej arytmetycznej stawki stosowanej w warsztatach naprawczych o tej samej kategorii co warsztat naprawczy, z którego pochodzi weryfikowana faktura, kosztorys lub rachunek, na terenie powiatu lub miasta na prawach powiatu, w którym naprawiany jest Pojazd, 3) Ubezpieczyciel przed wypłatą odszkodowania zastrzega sobie prawo do sprawdzenia zgodności dokonanej naprawy z zakresem i kwalifikacją uszkodzeń określonych w ocenie technicznej, 4) w przypadku stwierdzenia niezgodności dokonanej naprawy z zakresem i kwalifikacją zawartą w ocenie technicznej, Ubezpieczyciel ustala rozmiar szkody w oparciu o faktycznie wykonany zakres i sposób naprawy w zakresie nie większym niż określony w protokole szkody sporządzonym przed przystąpieniem do naprawy, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2020 3 godziny temu, wicia napisał: Autem jeżdżę, więc mogę wycofać zgłoszenie. Ale, nawet jak zmienię warsztat to AXA już drugi raz rzeczoznawcy nie wyśle na oględziny skoro już to zrobili. Co mi da zmiana warsztatu ? Dlaczego pracownik nie zareagowal? Przeciez jak bezgotowko robia to nic nie powinno Cie obchodzic, ze kiedys byla szkoda. Przeciez zeby naprawic i tak trzezba wymienic element/lakierowac. Zasugerowalem zmiane warsztatu bo moze lepiej potrafi sie boksowac z rzeczoznawca ewentualnie znaja sie. Ja w Wawie wstawiam do Carservice i nigdy nie mialem problemu. No ale to jest duzy serwis i tak jak mowilem rzecoznawca jest co drugi dzien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STYLON Napisano 6 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2020 Ubezpieczyciel nie musi płacić za inne szkody na elemencie które były wcześniej i nie maja związku ze zgłoszona szkoda.dlatego zastosowali potrącenie i nic do tego naprawa bezgotówkowa nie ma.klient musi dopłacić lub zgłosić druga szkodę na elemencie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mie2nio Napisano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 A zniesienie amortyzacji części masz w zakresie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 19 minut temu, mie2nio napisał: A zniesienie amortyzacji części masz w zakresie? tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 11 godzin temu, STYLON napisał: Ubezpieczyciel nie musi płacić za inne szkody na elemencie które były wcześniej i nie maja związku ze zgłoszona szkoda.dlatego zastosowali potrącenie i nic do tego naprawa bezgotówkowa nie ma.klient musi dopłacić lub zgłosić druga szkodę na elemencie. jakie rozwiązanie sugerujesz? interesuje mnie opcja bezgotówkowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 11 godzin temu, wujek napisał: Dlaczego pracownik nie zareagowal? Przeciez jak bezgotowko robia to nic nie powinno Cie obchodzic, ze kiedys byla szkoda. Przeciez zeby naprawic i tak trzezba wymienic element/lakierowac. Zasugerowalem zmiane warsztatu bo moze lepiej potrafi sie boksowac z rzeczoznawca ewentualnie znaja sie. Ja w Wawie wstawiam do Carservice i nigdy nie mialem problemu. No ale to jest duzy serwis i tak jak mowilem rzecoznawca jest co drugi dzien. Nie wiem, może zareagował ale nie "znają się" z rzeczoznawcą jak chłopaki w innych warsztatach i nic nie wskórał. Może nie zareagował jak sugerujesz - nie było mnie przy tym. Pytanie jak teraz do tego podejść na etapie jaki jest obecnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 (edytowane) 3 godziny temu, wicia napisał: jakie rozwiązanie sugerujesz? interesuje mnie opcja bezgotówkowa Sugeruję powiedzieć w warsztacie gdzie wstawiłeś auto, że po to oddałeś na naprawę bezgotówkową, żeby nie wykładać gotówki i mają zrobić tak żebyś odebrał naprawiony samochód i nic nie dopłacał. W przeciwnym wypadku zabierasz auto. A kosztorysem z potrąceniami to możesz sobie bez pośrednictwa warsztatu rozliczyć odszkodowanie. A jak się będą upierać to niech Ci AXA odda kase za nowe części tak jak masz w polisie, nawet z tą 30% amortyzacją. Kupisz używany zderzak i kratę i jeszcze ci zostanie na bak paliwa. I nauka na przyszłość - nie kupować AC w AXA, bo to jak widać kombinatorzy. Edytowane 7 Kwietnia 2020 przez iwik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STYLON Napisano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 Nie masz racji w tym co piszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STYLON Napisano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 3 godziny temu, wicia napisał: jakie rozwiązanie sugerujesz? interesuje mnie opcja bezgotówkowa Zgłosić druga szkodę na tych elementach, jeśli nie chcesz nic doplacac.potracenie na częściach które zastosowali w kosztorysie to nie amortyzacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.