Skocz do zawartości

BRAK OGRZEWANIA POMOCY


scorpion1234

Rekomendowane odpowiedzi

Próbowałem już wszystkiego - wymieniałem płyn w obiegu, odpowietrzałem chłodnice, zmieniłem nawet zawór przy nagrzewnicy confused.gif

Termostat też raczej ok bo wymieniony niedawno. Najdziwniejsze jest to że lekko ciepłe powietrze leci na początku zanim silnik się nagrzeje i tylko na wysokich obrotach raczej. Kiedy osiągnie temperature czyli wskazówke mam gdzieś tak w pionie to już tylko zimne powietrze i zero ogrzewania. Już mnie zaczyna to wkurzać - może coś poradzicie.

Dodam że uniaczek właśnie niedawno przekręcił 200 000km skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Próbowałem już wszystkiego - wymieniałem płyn w obiegu,

> odpowietrzałem chłodnice, zmieniłem nawet zawór przy nagrzewnicy

> Termostat też raczej ok bo wymieniony niedawno. Najdziwniejsze jest

> to że lekko ciepłe powietrze leci na początku zanim silnik się

> nagrzeje i tylko na wysokich obrotach raczej. Kiedy osiągnie

> temperature czyli wskazówke mam gdzieś tak w pionie to już tylko

> zimne powietrze i zero ogrzewania. Już mnie zaczyna to wkurzać -

> może coś poradzicie.

> Dodam że uniaczek właśnie niedawno przekręcił 200 000km

ale mówisz o wszystkich wylotach? bo wylot na szybę i na nogi leci ciepły.. a środkowy panel oraz boczne na szybe, zawsze przepuszcza tylko zimne powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sprawdz przewody doprowadzające płyn do nagrzewnicy, może one są niedrożne albo słabo drożne. Po drugie może masz zasyfioną nagrzewnicę. A zawór otwiera się całkowicie? Może coś z linką i nie otwiera go w pełni? Ktoś też pisał, że kupił walnięty zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>ale mówisz o wszystkich wylotach? bo wylot na szybę i na nogi

>leci ciepły.. a środkowy panel oraz boczne na szybe, zawsze

>przepuszcza tylko zimne powietrze.

właśnie ale umnie na szybe i na nogi leci zimne, wentylacja zamknięta oczywiście

zawór ciepłego na max i powietrze air na max

>Sprawdz przewody doprowadzające płyn do nagrzewnicy, może

>one są niedrożne albo słabo drożne. Po drugie może masz

>zasyfioną nagrzewnicę. A zawór otwiera się całkowicie? Może

>coś z linką i nie otwiera go w pełni? Ktoś też pisał, że kupił

>walnięty zawór.

zawór jak zakładałem ustawiłem na otwarty bo wtedy widać przelot, przewody do nagrzewnicy w sumie też chyba drożne bo są gorące, zawór gorący a ciepłego powietrza niema - więc w sumie może to zapchana nagrzewnica idea.gif hmmmmm niemam jak do niej się dostać czy jest ciepła bo obudowa całkiem zimna jest.

> a nagrzewnice odpowietrzyles?

niemam niestety odpowietrznika nagrzewnicy jeżeli chodzi o ten zawór przy podszybiu pod maską frown.gif jak można to inaczej zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze to wina LPG... hmm.gif Cale cieplo idzie na parownik zamiast na nagrzewnice... no.gif Wiem, ze niektorzy zakladali jakies zwezki na przewodach do parownika, co by wiecej ciepla szlo na nagrzewnice... smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A moze to wina LPG... Cale cieplo idzie na parownik zamiast na

> nagrzewnice... Wiem, ze niektorzy zakladali jakies zwezki na

> przewodach do parownika, co by wiecej ciepla szlo na

> nagrzewnice...

U mnie jest normalnie bez zadnych zwęzek, i grzeje normalnie. tzn jak w uno biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A moze to wina LPG... Cale cieplo idzie na parownik zamiast na

> nagrzewnice... Wiem, ze niektorzy zakladali jakies zwezki na

> przewodach do parownika, co by wiecej ciepla szlo na

> nagrzewnice...

No LPG troche osłabia ogrzewanie napewno, ale na gazie już przejechałem 100 kkm i pamiętam że ogrzewanie jakieś było tongue.gif a teraz dupa. Zalewałem koncentrat Shell ale może kamień się zrobił w nagrzewnicy i będzie problem.

A pompa wodna może być tutaj istotna ? Bo jest oryginalna jeszcze, jeżeli poprzednik niezmieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem taki problem z ogrzewaniem . Też leciało tylko zimne powietrze. Ale że się na tym nie znalem to oddałem do serwisu fiata. Naprawili, dolali gdzies płynu , wymienili śiakiś zaworek(on jest w środku za pokrętłami regulacji powietrza i chyba do niego wchodzi linka od pokrętła ciepłego powietrza) za zaworek 30 zł tą linkę też wymienili ok 24zł. Ponadto zrobili mi pare ładnych rysek na plastikach, zakosili mi ramki spod tablic i dali swoje firmow(a miałem takie fajne z napisem FIAT), Czas trwania 5 godz. koszt całkowity 150zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No LPG troche osłabia ogrzewanie napewno, ale na gazie już

> przejechałem 100 kkm i pamiętam że ogrzewanie jakieś było a

> teraz dupa. Zalewałem koncentrat Shell ale może kamień się

> zrobił w nagrzewnicy i będzie problem.

> A pompa wodna może być tutaj istotna ? Bo jest oryginalna jeszcze,

> jeżeli poprzednik niezmieniał.

Raczej wypłukało kamień z silnika i zatkał nagrzewnicę.

Ja po zakupie auta płukałem nagrzewnicę przy okazji naprawy konsoli środkowej. Newet nie pytaj ile syfu było z tego w wannie tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przyczyną tego ze przestaje ogrzewac na cieplym silniku moze byc nieszczelna uszczelka pod glowica, albo wybrzuszona glowica (jest aluminiowa), plyn wtedy zamiast w calosci doplywac do nagrzewnicy dostaje sie do cylindrow i w czasie spalania mieszanki wyparowuje i wydostaje sie rura wydechową. Sprawdz czy przypadkiem za duzo nie paruje Ci z rury wydechowej. W sumie jest teraz zima i wszystkim paruje, ale da sie to zaobserwowac.

Taka wada moze sie objawiac nawet bez typowych oznakow nieszczelnosci uszczelki, np w zbiorniku cieczy chlodzacej wcale nie musza sie wydostawac babelki, a oleju tez nie przybywa. Mam nadzieje jednak ze az tak powaznych klopotow nie bedziesz mial. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Próbowałem już wszystkiego - wymieniałem płyn w obiegu,

> odpowietrzałem chłodnice, zmieniłem nawet zawór przy nagrzewnicy

> Termostat też raczej ok bo wymieniony niedawno. Najdziwniejsze jest

> to że lekko ciepłe powietrze leci na początku zanim silnik się

> nagrzeje i tylko na wysokich obrotach raczej. Kiedy osiągnie

> temperature czyli wskazówke mam gdzieś tak w pionie to już tylko

> zimne powietrze i zero ogrzewania. Już mnie zaczyna to wkurzać -

> może coś poradzicie.

> Dodam że uniaczek właśnie niedawno przekręcił 200 000km

mialem identyczne objawy...

Sprawdz olej w silniku... Spuść go i niech postoi troche

Zobacz czy na powierzchni nie ma plam , czy nie ma w nim płynu.... jesli są to uszczelka pod głowicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Próbowałem już wszystkiego - wymieniałem płyn w obiegu,

> odpowietrzałem chłodnice, zmieniłem nawet zawór przy nagrzewnicy

> Termostat też raczej ok bo wymieniony niedawno. Najdziwniejsze jest

> to że lekko ciepłe powietrze leci na początku zanim silnik się

> nagrzeje i tylko na wysokich obrotach raczej. Kiedy osiągnie

> temperature czyli wskazówke mam gdzieś tak w pionie to już tylko

> zimne powietrze i zero ogrzewania. Już mnie zaczyna to wkurzać -

> może coś poradzicie.

> Dodam że uniaczek właśnie niedawno przekręcił 200 000km

Po co Ci ogrzewanie lato nadchodzi grinser006.gifzakrecony.gifrotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej wypłukało kamień z silnika i zatkał nagrzewnicę.

> Ja po zakupie auta płukałem nagrzewnicę przy okazji naprawy konsoli

> środkowej. Newet nie pytaj ile syfu było z tego w wannie

Dużo roboty z wyjmowaniem nagrzewnicy ?? Bo właśnie to podejrzewam.

Albo

>Przyczyną tego ze przestaje ogrzewac na cieplym silniku moze

>byc nieszczelna uszczelka pod glowica, albo wybrzuszona

>glowica (jest aluminiowa), plyn wtedy zamiast w calosci

>doplywac do nagrzewnicy dostaje sie do cylindrow i w czasie

>spalania mieszanki wyparowuje i wydostaje sie rura wydechową.

Lepiej niech przyjdzie lato szybciej to sobie daruje grzebanie przy tym grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dużo roboty z wyjmowaniem nagrzewnicy ?? Bo właśnie to podejrzewam.

> Albo

> Lepiej niech przyjdzie lato szybciej to sobie daruje grzebanie przy

> tym

Chyba da się ją wyciągnąć bez demontażu konsoli środkowej (raczej na pewno).

Ja i tak demontowałem konsole, bo się zatarł silnik dmuchawy, nagrzewnicę wyciągnąłem bez problemu przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.