_jedrek_ Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 Witam, męczę ciągle jeden temat mianowicie pobór oleju w silniku. Zmieniłem olej raz zrobiłem ok 2tyś km przeplukalem silnik zalalem lepszy olej. I co? I po przebiegu 2,5tys km ubyło jakieś 0,7l. Mysle, żeby kupić jakiś dobry środek do natryskiwania przez swiece na cylindry zostawić to na noc zmienić olej i zobaczyć co będzie się działo. Moje pytanie jak sprawdzić czy olej ucieka przez pierścienie czy przez turbo? Dodam, że samochód mimo, że to benzyna wyrzuca sądzę na tylną klapę nie jest to tłusta maź tylko sucha sadza, ale z tego co sprawdziłem inne samochody z tym motorem też mają okopcona na czarno końcówkę wydechu. Pytanie iść w tą stronę żeby zalewać cylindry? Jeżeli tak to jakim preparatem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 Nafta, lub jakaś płukanka do silnika. Tylko, żeby to zadziałało, to musi być zalane co najmniej kilka dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 22 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 1 minutę temu, ghost2255 napisał: Nafta, lub jakaś płukanka do silnika. Tylko, żeby to zadziałało, to musi być zalane co najmniej kilka dni. Płukankę już robiłem silnik chodził na jałowych ponad godzinę, pobór oleju ciut mniejszy ale nadal jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 Zbyt skrótowo napisałem-nafta lub płukanka na tłoki zalać i zostawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chooper Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 możesz zaryzykować i zainwestować w antykoks: Ja kiedyś przy podobnym problemie zalewałem tym tłoki 2 razy a po tym i tak szła nafta na noc - coś tam niby pomogło, Po zastosowaniu specyfiku ze zdjęcia , jak będziesz kręcił silnikiem na wykręconych świecach, to nakryj gniazda świec czymś chłonnym (ręcznik papierowy lub ściereczka, bo to co wylatuje w górę nie bardzo chce potem łatwo się usunąć z komory silnika 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 (edytowane) Co do turbo, ściągasz przewód miedzy intercooler-em a turbo i sprawdzasz czy nie ma nadmiernej ilości oleju. Warto sprawdzić sam IC pod obecność oleju, z reguły jest najniżej i tam zbiera się olej jak turbo puszcza po stronie zimnej. Chyba że turbo puszcza olej do wydechu po stronie gorącej wtedy trzeba zaglądać do wydechu za turbo. W sprawie pierścieni tłokowych, przerabiałem temat w Matizie pare lat wstecz brał ~1l/1500km. Czary odprawiałem, tłoki zalewałem naftą przez 2-3 dni i itp płukanki cuda na kiju. Dopiero wymiana pierścieni tłokowych rozwiązała problem, pierścienie olejowe 3 częściowe były zapieczone w rowkach. Zmiana kompletu pierścieni z Primy na takie gdzie gdzie pierścień olejowy był 1 częściowy załatwiła temat. Edytowane 22 Kwietnia 2020 przez steyr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.