Skocz do zawartości

Znikający płyn chłodzący.


jzl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim,

przejechałem moim Misiem od zakupu 5 tys. km i w tym czasie dolałem ok. 0,7 l płynu chłodzącego do zbiornika wyrównawczego. Silnik jest suchy, wycieków na ziemię nie ma, chłodnica nie jest dziurawa i też jest sucha, w oleju nie zauważyłem przedostającego się płynu chłodzącego. Silnik chodzi jak marzenie.

Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć Wszystkim,

> przejechałem moim Misiem od zakupu 5 tys. km i w tym czasie dolałem

> ok. 0,7 l płynu chłodzącego do zbiornika wyrównawczego. Silnik

> jest suchy, wycieków na ziemię nie ma, chłodnica nie jest

> dziurawa i też jest sucha, w oleju nie zauważyłem

> przedostającego się płynu chłodzącego. Silnik chodzi jak

> marzenie.

> Co to może być?

Ja jak kupilem swojego audika to tez mialem niski poziom i po jakims czasie zeszlo grubo ponizej minimum. Ubytek uzupelnilem i od tamtej pory (czyli chyba od stycznia) nie ma zadnego ubytku.

Nie wiem jak to mozna wytlumaczyc. Po prostu sprobuj dolac i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć Wszystkim,

> przejechałem moim Misiem od zakupu 5 tys. km i w tym czasie dolałem

> ok. 0,7 l płynu chłodzącego do zbiornika wyrównawczego. Silnik

> jest suchy, wycieków na ziemię nie ma, chłodnica nie jest

> dziurawa i też jest sucha, w oleju nie zauważyłem

> przedostającego się płynu chłodzącego. Silnik chodzi jak

> marzenie.

> Co to może być?

Możliwe że w chłodnicy jest mała dziurka. Jak chłodnica ciepła to płyn odparowuje i tyle. W astrach (można poszukać info na forum astry) przypadłością jest nieszczelna nagrzewnica. Płyn przedostaje się do kabiny i można go znaleźć pod przednią wykładziną. Możesz zajrzeć pod wykładzinę i zobaczyć czy nie ma wilgoci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć Wszystkim,

> przejechałem moim Misiem od zakupu 5 tys. km i w tym czasie dolałem

> ok. 0,7 l płynu chłodzącego do zbiornika wyrównawczego. Silnik

> jest suchy, wycieków na ziemię nie ma, chłodnica nie jest

> dziurawa i też jest sucha, w oleju nie zauważyłem

> przedostającego się płynu chłodzącego. Silnik chodzi jak

> marzenie.

> Co to może być?

stawiam na uszczelke pod głowicą... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszą koledzy to najpewniej może bć uszczelka pod głowicą. Zobacz czy oleju Ci nie przybywa i czy pod korkiem olejowym nie mam "masełka". Jak nie ma to masz lepszy wariant że nie leci do oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć Wszystkim,

> przejechałem moim Misiem od zakupu 5 tys. km i w tym czasie dolałem

> ok. 0,7 l płynu chłodzącego do zbiornika wyrównawczego. Silnik

> jest suchy, wycieków na ziemię nie ma, chłodnica nie jest

> dziurawa i też jest sucha, w oleju nie zauważyłem

> przedostającego się płynu chłodzącego. Silnik chodzi jak

> marzenie.

> Co to może być?

Niech dobry macher sprawdzi pompę wody, kumpel mial podobnie co jakiś czas ubytek płynu i musiał dolewać - okazało sie że pompa padła, przez otwór odpowietrzający woda uciekała i nie było tego nigdzie widać - a już wyrokowaliśmy uszczelkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć Wszystkim,

> przejechałem moim Misiem od zakupu 5 tys. km i w tym czasie dolałem

> ok. 0,7 l płynu chłodzącego do zbiornika wyrównawczego. Silnik

> jest suchy, wycieków na ziemię nie ma, chłodnica nie jest

> dziurawa i też jest sucha, w oleju nie zauważyłem

> przedostającego się płynu chłodzącego. Silnik chodzi jak

> marzenie.

> Co to może być?

Zacznij od sprawdzenia stanu uszczelki / zaworków / dokręcenia korka wlewu płynu. Jeżeli jest tam minimalna nieszczelność (lub paproch na zaworku), to ubytki będą odparowywały na bieżąco i zacieków nie ujrzysz.

Ostatnio szwagir mi płakał, że mu się Jetta przegrzewa i stale musi dolewać płynu. Sprawdziłem a tu się okazało, że korek był ledwo dokręcony. No bo mu się "zasysał", to go lekko dokręcał - przez co redukował ciśnienie w układzie obniża temperaturę wrzenia i tracił płyn. Wystarczyło korek mocno dokręcić i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.