Skocz do zawartości

Haldex - dołączany, stały, pro-aktywny czy re-aktywny?


vavoom

Rekomendowane odpowiedzi

Podgląd parametrów na żywo - haldex 4. Jazda w mieście, poza miastem oraz po autostradzie:
 
Martwia trochę te wartości 0Nm przy hamowaniu silnikiem (toczenie bez gazu na zapiętym biegu) oznacza że hamuc silnikiem- hamujemy tylko przednia osią?

Ja po przesiadce z subaru (5eat vdt) czyli centralny dyfer zlokada sprzęgłem i rozdziałem wstępnym 45:55 do Volvo z najnowszym haldexem nie czuje dużej różnicy na minus. Jedynie braukuje tej minimalnej nadsterownisci przy bardzo dynamicznym wyjściu z zakrętu lub podczas włączaniu się do ruchu że skrzyżować typu T. W tych sytuacjach volvo wyraźnie pluje przodem i trzeba pilnować kierownicy w subaru raz wybrany tor przechodził jak po sznurku.

Natomiast jeśli chodzi o Dystrybucje momentu na poszczególne kola nie mam uwag tam gdzie jeździłem subaru tam też jedze volvo I tam gdzie zakopalbym się subaru tam zakopalbym się volvo.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wygląda, że hamowanie silnikiem to zawsze hamowanie tylko przednią osią. Ciężko powiedzieć, czy w innych modelach z haldexem jest tak samo.

Co do podsterowności - często producenci tak właśnie kalibrują układy, żeby osiągnąć "bezpieczną podsterowność", pomimo tego, iż są możliwości na bardziej neutralną czy nawet nadsterowną charakterystykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ppmarian napisał:

Z tych przyziemnych AWD - Alfa, jag, bmw ma taka charakterystykre teraz.

Kiedys rodzinowoz typu subaru Tribeca też taka miała.

ciekawe. Pamietam jak pare lat temu byla jakas batalia medialna po tym gdy zginal w Porsche jakis znany kierowca (sorki nie pamietam kto). I narracja byla "te Porsche to niebezpieczne są bo bywaja niestabilne przy duzych predkosciach, przeciazeniach itd. To skandal, trzeba z tym cos zrobic"

 

Jeden z moich kolegow ktory amatorsko sie sciga i robi to znacznie lepiej ode mnie powiedzial mi kiedys ze on to woli gdy auto jest podsterowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wygląda, że hamowanie silnikiem to zawsze hamowanie tylko przednią osią. Ciężko powiedzieć, czy w innych modelach z haldexem jest tak samo.
Co do podsterowności - często producenci tak właśnie kalibrują układy, żeby osiągnąć "bezpieczną podsterowność", pomimo tego, iż są możliwości na bardziej neutralną czy nawet nadsterowną charakterystykę.
Ciekawe czy nowe haldexy też mają taka ulomnosc. Szczerze moja dup...hamownia wyczuwa hamowanie oboma osiami przy wymuszonych redukcjach podczas jazdy po śniegu pytanie tylko czy to zasługa napędu czy sprytnego ESP...
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ppmarian napisał:

Z tych przyziemnych AWD - Alfa, jag, bmw ma taka charakterystykre teraz

Każdy z tych układów, pomimo bazowego rwd może mieć podsterowną charakterystykę. Niektóre z tego typu układów dają możliwość wyboru poprzez tryb jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.